صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرد
نگاه کیفی و تمدن‌ساز با توسعه مسئولیت اجتماعی، رسالت جدید دانشگاه تهران
غزل رضایی / معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به تغییر رسالت دانشگاه تهران مبنی بر اینکه دانشگاه اکنون با یک نگاه کیفی ارتقا پیدا کرده است، گفت: دانشگاه تهران اکنون از نمایه‌ها و جایگاه‌های رتبه‌بندی عبور کرده و عمدتاً موضوعی که در این دانشگاه پیگیری می‌شود، موضوع تمدن‌سازی است.
به گزارش خبرنگار «ایران»، مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، در نشست خبری دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی با محوریت دانشگاه تهران، افزود: در حال حاضر داشتن نگاه کیفی مدنظر دانشگاه تهران است و رویکرد جهادگونه و شتاب‌گونه به علم دارد. همچنین رویکرد کارآفرینی، اشتغال و پذیرش مسئولیت نسبت به فارغ‌التحصیلان خود را داریم.
وی گفت: دانشگاه تهران در قالب برنامه تحولی رویکرد مسأله محوری را در تمام حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی در قالب مهارت‌محوری، نیاز محور بودن تحقیقات، ارتباط با جامعه با شکل‌گیری کانون‌ها و انجمن‌های مختلف با پیگیری اولویت‌های خاص را در نظر دارد. نکته مهم دیگر کلید واژه مسئولیت اجتماعی است که برای دانشگاه تهران اهمیت دارد.
شهبازی درباره فعالیت‌های دانشگاه تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی دانشجویان، گفت: ما در حوزه‌های تخصصی ستاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه تهران را با نام اختصاری «سماد» تشکیل دادیم. در این ستاد، گروه و دانشکده‌هایی که در زمینه مسئولیت اجتماعی فعالیت داشته‌اند، می‌توانند اقدامات خود را ارائه دهند. از این‌رو بحث نهادینه کردن فرهنگ و بازتعریف فرهنگ از دیگر برنامه‌های ما برای معاون فرهنگی دانشگاه است.
شهبازی از اعطای اولین جایزه و نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی خبر داد و گفت: اولین جایزه و نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی میان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران در اول بهمن رونمایی می‌شود و طی ۲ سال اخیر، تلاش شده است تا ارتباط تنگاتنگی بین این دو دانشگاه ایجاد شود.


وزیر آموزش و پرورش خبر داد
جذب ۷۲هزار معلم در سال آینده
وزیر آموزش و پرورش از جذب ۷۲هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی دیروز در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: درصدد هستیم به کمک فرهنگیان، مدرسه را به دالان اشتغال و زندگی، نه دالان صرفاً دانشگاه و دانش تبدیل کنیم، هرچند که دانشگاه و دانش هم مهم است.
وزیر آموزش و پرورش از هدفگذاری هدایت ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها تا پایان برنامه هفتم خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف باید هزار و ۵۰۰ هنرستان در جوار صنایع بسازیم.
وی با بیان اینکه آزمون‌های پایه دهم و یازدهم امسال نهایی بوده و معدل کتبی دیپلم با ضریب ۵۰ درصد برای ورود به دانشگاه مدنظر است، گفت: در این شرایط حتماً کاهش نمره را خواهیم داشت، اما نمی‌خواهیم با مردم دورو باشیم؛ می‌توانیم به جای معدل کتبی معدل کل را منتشر کنیم اما معدل کتبی است که برای راهیابی به دانشگاه اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد نظام آموزشی خواهند شد.


فروش آنلاین دخانیات، ممنوع
تخلفات به دادستانی کل گزارش می‌شود
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت  با تأکید بر اینکه هر نوع فروش آنلاین دخانیات ممنوع است، گفت: ابراز نگرانی ستاد کشوری از فروش دخانیات در فضای مجازی به همراه نمونه‌هایی از تخلفات انجام شده در این زمینه، به دادستانی کل گزارش شده است.
به گزارش ایسنا، مهندس بهزاد ولی‌زاده درخصوص اعلام ممنوعیت فروش آنلاین دخانیات، گفت: قانون جامع کنترل دخانیات، چند ماده مشخص در این زمینه دارد. ماده ۷ این قانون تأکید می‌کند که هر صنفی که بخواهد اقدام به فروش دخانیات کند باید پروانه فروش بگیرد و بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد اقدام به فروش کند؛ بنابراین هر صنفی مجاز به فروش دخانیات نیست.
وی با اشاره به اینکه جرایم باید بر اساس نرخ تورم افزایش یابد تا بازدارنده باشد، افزود: تبلیغات دخانیات در حال حاضر تا ۴۴ میلیون تومان جریمه دارد و در مورد عاملین فروش بدون مجوز هم جرایمی دیده شده است که سقف آن حدود ۲۶ میلیون تومان است.

جستجو
آرشیو تاریخی