صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران عنوان کرد

تکمیل 700 کیلومتر کانال برای کاهش آبگرفتگی معابر

مهسا قوی‌قلب / مدیرعامل شرکت خاکریز آب شهرداری تهران، در نشستی با خبرنگاران در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی پایتخت گفت: ۲۱۱ پروژه در این حوزه تعریف شده است.
به گزارش خبرنگار «ایران» حمید نجاری اصل، با بیان اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در سال ۷۳ با هدف افزایش تاب‌آوری شهر تهران کلید خورد، اظهار کرد: در سال ۷۳، دستگاه تی‌بی‌ام تهیه شد و به‌صورت تخصصی روند پروژه‌ها برنامه‌ریزی شد.
وی با اشاره به اینکه در سال آینده دوبرابر اعتبار خواهیم داشت و سرعت‌بخشی کارها هم افزایش بیشتری خواهد داشت، گفت: تا امروز ۵۵۰ کیلومتر کانال آب سطحی احداث شده است و ۱۵۰ کیلومتر دیگر باید ساخته شود تا کانال‌ها کامل شود. برای نائل شدن به این هدف ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
نجاری اصل  افزود: در برنامه۴ساله شهرداری، سالانه ده کیلومتر باید به شبکه اصلی اضافه شده و یک کیلومتر هم احیای رودخانه‌ها داشته باشیم. بحث احیای رودخانه کن هم باید انجام شود. همچنین در غرب تهران بیش از ۱۰۰ کیلومتر باید احداث شبکه آب‌های سطحی داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت خاکریز آب در ادامه توضیحات خود افزود: از سال قبل تاکنون ده کیلومتر مجموعه تونل و لوله و کانال ساخته شده است یعنی برنامه سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ به صورت کامل انجام شده است. با تکمیل این شبکه تا حد زیادی تاب‌آوری شهروندان پایتخت افزایش پیدا خواهد کرد.
نجاری اصل با تأکید بر اینکه از ۲۱۱ پروژه بیشترین پروژه‌ها مربوط به احداث است، گفت: در حوزه چیتگر، بحث احداث داریم، در رودخانه کن گذردهی رودخانه و عرض معبر باید افزایش یابد و پروژه‌های رسوب‌گیر هم در این مرحله انجام می‌شود. پروژه ازگی - الهیه در منطقه ۲۲، پروژه‌ای دیگر در خیابان شریعتی محدوده دبستان و احیای کانال سرخه‌حصار هم در حال انجام است.
جستجو
آرشیو تاریخی