صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران‌در ایران

کالاهای رسوبی بندر ‌بوشهر‌‌ تا پایان سال ‌تخلیه می‌شود
بوشهر- با حمایت‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مقامات قضایی، 94 درصد کالاهای رسوبی سنواتی در بنادر استان بوشهر تعیین‌تکلیف شد.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تسریع در تعیین‌تکلیف کالاهای رسوبی اظهار داشت: بعد از سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان با پیگیری‌های انجام‌شده از 2 هزار و 127 مورد کالای متروکه سنواتی که در بندر بوشهر وجود داشت افزون بر 2 هزار و 7 ردیف معادل 94 درصد این کالاها از بندر خارج شده است.
«عبدالسعید عباسی» با بیان اینکه خروج و تعیین‌تکلیف مابقی کالاهای رسوبی که کمتر از 6 درصد است در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال بندر بوشهر از وجود کالاهای رسوبی سنواتی خالی شود. معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: با تحقق این مهم عملاً بندر بوشهر از یک مشکل جدی و یک معضل رهایی یافته و اکنون زیرساخت‌های بندر بوشهر مورد استفاده بهتری برای تجارت دریایی قرار می‌گیرد.

جمع‌آوری زباله‌های خشک کرج ساماندهی شد
کرج- با اجرای طرح پایش تفکیک زباله از مبدأ در استان البرز تمام چرخ دستی‌های جمع‌آوری پسماند خشک در کرج جمع‌آوری و وانت بارها جایگزین آنها شدند.
«وهاب کاتبی»، معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج  در این زمینه اظهار داشت: با دستور مقام قضایی تمام چرخ دستی‌های سطح کلانشهر کرج جمع‌آوری شده و از این پس وانت بارهای متحدالشکل  برای جمع‌آوری پسماندهای خشک گشت‌زنی خواهند داشت. کاتبی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در 3 منطقه کرج اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در ابتدا  این طرح در مناطق 6، 7 و 8 شهرداری کرج آغاز شده  اما به مرور در تمام مناطق شهری کرج به اجرا درمی آید. در حال حاضر 40 دستگاه خودرو در نظر گرفته شده که به تعداد آنها افزوده می‌شود. معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه در مسیر فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدأ طرح‌های مختلفی در کرج پیش‌بینی شده است، گفت: به تازگی نخستین خانه بازیافت کرج  آغاز به کار کرده اما  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد این خانه‌ها تا پایان سال جاری به ۳۰ واحد خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی