صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

شهری

شهردار تهران با ارائه لایحه بودجه شهرداری به شورای شهر عنوان کرد
بودجه شهرداری
 شفاف و برنامه محور است
 زاکانی: بودجه پیشنهادی
 ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است
و این رقم محقق خواهد شد
شهردار تهران لایحه بودجه شهرداری را شفاف و مبتنی بر برنامه توصیف کرد و گفت: در مقطعی رقیب انگاری بی‌ربط دولت و شهرداری وجود داشت اما امروز این موضوع وجود ندارد. بزرگترین حامی‌ما آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور بوده و دولت در موفقیت ما در خدمت‌رسانی به مردم شریک است.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز یکشنبه در صحن علنی دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: سعی کردیم پروژه‌ها را شفاف پیش ببریم تا نگاه به شورا و مدیریت شهری نگاهی از منظر خدمت صادقانه، پیگیرانه و عالمانه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد.
 شهردار تهران با بیان اینکه سال گذشته تصمیم گرفتیم روزی در هفته را پیش‌بینی کنیم تا پروژه‌های آغاز شده در دوره ششم و پروژه‌های نیمه تمام گذشته را پیگیری کنیم و با عنوان پویش امید و افتخار امور را پیش ببریم، گفت: تا امروز ۹۰ رویداد «امید و افتخار» را پشت سر گذاشته‌ایم. ۳۲۸.۲ همت ارزش مالی کل پروژه‌های رویداد و ۷۷.۲ همت از این اعتبارات به غیر از مسکن است؛ این ۹۰ پروژه در ۸۲۰ نقطه شهر دنبال شد.
وی افزود: گسترده‌ترین امور در مشارکت، در قالب طرح من شهردارم به نتیجه رسید. سال قبل ۳۵۰ هزار نفر از ۲ هزار و ۸۰ پروژه، هزار و ۴۶۲ پروژه را انتخاب کردند که چهار همت برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد. امروز اجرای این پروژه‌ها در سطح بسیار بالایی است. تا پایان سال همچون ۹۰ پروژه امید و افتخار، عمده پروژه‌های طرح من شهردارم به اتمام خواهد رسید.
زاکانی گفت: 7 هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های انتخابی مردم در نظر گرفته شد که پایه اولیه بودجه سال ۱۴۰۳ است.
شهردار تهران با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ رقم ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان مصوب و ۶۹ هزار و ۸۳ میلیارد تومان محقق شد، گفت: ما در سال قبل نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۳۵ درصدی بودجه مصوب و ۸۶ درصد رشد عملکردی نسبت به بودجه مصوب داشته‌ایم.
وی افزود: در بودجه متمم سال ۱۴۰۲ درخواست کردیم رقم به ۱۰۷ همت برسد و این غیر از تبصره ماست. رقم تبصره بودجه امسال ۱۹ همت بوده که به ۲۱ همت می‌رسد لذا پایه کار ما ۱۲۸ همت است. بر اساس برآوردها از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۱ در سه ماهه آخر به طور میانگین به میزان ۴۵ درصد بودجه محقق می‌شود و بر این اساس از ۱۰۷ همت عبور خواهیم کرد و ناچار به ارائه مجدد متمم خواهیم شد.
زاکانی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ را بر همین مبنا تقدیم می‌کنیم، گفت: پیشنهاد ما ۱۶۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است. این رقم قطعاً و یقیناً محقق خواهد شد.

چمران درباره بودجه شهرداری:
به چشم طمع نگاه نشود
رئیس شورای شهر تهران هنگام دریافت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از شهردار، تأکید کرد که به بودجه شهرداری نباید با چشم طمع نگاه شود.
مهدی چمران افزود: هرجا می‌گوییم پول ما را بدهید، گفته می‌شود شهرداری پول دارد، این درحالی است که به دلیل گرانی‌ها ما با این بودجه هم باز کمبود اعتبار داریم.
رئیس شورای اسلامی‌شهر تهران با بیان اینکه رقم اجرای هر کیلومتر مترو ۲۰ هزار میلیارد ریال و قیمت هر اتوبوس در حال حاضر ۸۰ میلیارد ریال است، گفت: میزان رشد بودجه نیز به گرانی‌ها برمی‌گردد؛ به اجبار باید بودجه را افزایش دهیم. با پول سال‌های گذشته امور هیچ بخشی نمی‌گذرد بنابراین کسی به بودجه شهرداری به چشم طمع نگاه نکند. حتی با ۱۸۰ همت نیز نمی‌توان بافت فرسوده را نوسازی کرد، حمل و نقل را توسعه و آلودگی هوا را کاهش داد.

در شورای شهر تهران؛ از افزایش
آمار تصادفات تا ساختمان‌های ناایمن
از محورهای اصلی تذکرات اعضای شورای اسلامی‌شهر در دویست و هشتمین جلسه شورا، افزایش آمار تصادفات در تهران و کشور، موضوع ایمنی ساختمان‌ها، پایین بودن ایمنی مجموعه باغ کتاب و وضعیت نامطلوب نگه‌داشت بزرگراه‌ها بود.
پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی‌شهر تهران، همچنین با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان‌ها در پایتخت پیشنهاد داد: در بودجه سال آینده باید برای ارتقای ایمنی ساختمان‌ها و همچنین برای کاهش تصادفات، پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب ایمنی مجموعه باغ کتاب، یادآور شد: تعداد زیادی از خانواده‌ها به مجموعه باغ کتاب می‌روند درحالی که از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و کوچک‌ترین آتش سوزی باعث خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.
سوده نجفی عضو هیأت رئیسه شورای شهر هم با بیان اینکه روزانه بسیاری از شهروندان از بزرگراه‌های پایتخت تردد می‌کنند، گفت: نگه‌داشت بزرگراه‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و از شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به این موضوع وظیفه خود را انجام دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی