حوادث جهان

شکاف در پنجره هواپیمای بوئینگ
یک پرواز داخلی شرکت آل‌نیپون ایرویز ژاپن پس از پیدا شدن شکافی در پنجره کابین هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ هنگام پرواز به فرودگاه مبدأ بازگشت.
سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت که هواپیمای ۱۱۸۲ به سمت فرودگاه تویاما در ژاپن پرواز می‌کرد اما پس از پیدا شدن شکاف در بیرونی‌ترین لایه از چهار لایه پنجره اطراف کابین خلبان، به فرودگاه ساپورو-نیو چیتوز بازگشت. این شرکت هواپیمایی اضافه کرد که هیچ‌یک از ۵۹ مسافر و ۶ خدمه این پرواز آسیبی ندیده‌اند.
این دومین حادثه هواپیمای بوئینگ در یک هفته گذشته است.
یک فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس ۹ نیز روز شنبه هفته گذشته در جریان یکی از پروازهای خطوط هوایی آلاسکا دچار کند‌گی قسمتی از بدنه خود شد.
شرکت بوئینگ نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «به طور کامل و شفاف همکاری خواهد کرد.»
 
فوران آتشفشان در جزیره ژاپنی
آژانس هواشناسی ژاپن اعلام کرد یک کوه آتشفشانی در جزیره «سووانوسجیما» در استان «کاگوشیما»ی این کشور فوران کرده است.
به گزارش آناتولی، این فوران در ساعات اولیه روز یکشنبه رخ داده است. سازمان هواشناسی ژاپن زمانی که یک آتشفشان پس از یک دوره خاموشی فوران می‌کند یا زمانی که یک رویداد آتشفشانی مهم رخ می‌دهد، اطلاعیه صادر می‌کند.
این سازمان اعلام کرد به ساکنان مجاور این آتشفشان توصیه شده که اقدامات احتیاطی لازم را برای حفاظت از خود و ایمنی بیشتر انجام دهند.
 
«مراپی» دوباره فعال شد
 به گفته آژانس زمین‌شناسی اندونزی، کوه آتشفشان مراپی پس از گذشت شش هفته از فعالیت مرگبار خود، بار دیگر فوران کرد و خاکستر آن تا ارتفاع یک‌هزار و ۳۰۰ متر بالاتر از قله مشاهده شد.
به گزارش روزنامه استریتس تایمز، سازمان زمین‌شناسی اندونزی از مردمی‌که در فاصله ۴.۵ کیلومتری مرکز فوران ساکن هستند خواست تا خانه‌های خود را ترک کنند. همچنین گفته شده است که احتمال جاری‌شدن گدازه در رودخانه‌ها و دره‌ها وجود دارد.این سازمان افزود: در صورت بارش خاکستر، از ساکنان می‌خواهیم برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی ماسک بزنند.
تصاویر نشان می‌دهند که خاکستر حاصل از فوران این آتشفشان خانه‌ها، وسایل نقلیه و چادرهای تخلیه را که سازمان مقابله با بلایای طبیعی برپا کرده بود، پوشانده است.

رانش زمین در کلمبیا
رانش زمین در کلمبیا منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۸ نفر در این کشور شد.
به گزارش اسکای نیوز، واحد ملی مدیریت ریسک بلایای طبیعی کلمبیا اعلام کرد که رانش زمین، بزرگراهی را در یک جاده شهری شلوغ در یک منطقه کوهستانی که شهرهای کیبو و مدلین را در بخش غربی چوکو به هم متصل می‌کند، از بین برده است.
در این بیانیه آمده است که حداقل ۳۵ مجروح به بیمارستان‌های مختلف منتقل شدند و جست‌و‌جو برای یافتن افراد مدفون در زیر خاک آغاز شده است.
وزارت دفاع گزارش داد که بارش باران در منطقه و جاری شدن سیل، عملیات نجات را دشوار کرده است.
 
برف و یخبندان بخش‌هایی از امریکا را در تاریکی فرو برد
طوفان زمستانی امریکا که باعث بارش سنگین برف، وزش بادهای شدید و ایجاد یخبندان در بخش‌هایی از غرب میانه و شمال غرب این کشور شده است، برق صدها هزار مشترک را قطع کرد.
به گزارش رویترز، سرویس ملی آب و هوای امریکا هشدار داد که طوفان زمستانی سرمای شدیدی در برخی ایالت‌ها ایجاد خواهد کرد.
اداره فدرال هوانوردی امریکا نیز گفت، طوفان زمستانی موجب خواهد شد که شماری دیگر از پروازها لغو شده یا با تأخیر همراه شوند.
این در حالی است که خطوط هوایی امریکا روز جمعه بیش از هفت هزار و ۶۰۰ پرواز را با تأخیر انجام داد.
 طوفان زمستانی تاکنون برق ۱۵۰ هزار مشترک را در ایالت میشیگان و برق ۲۰۰ هزار مشترک دیگر را در ایالت‌های اورگون و ویسکانسین قطع کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی