صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حملات مقاومت در غزه و شمال اراضی اشغالی

در نودونهمین روز جنگ غزه، مقاومت فلسطین و لبنان با حملات بی‌امان به ارتش رژیم صهیونیستی، ضربه‌هایی بر پیکر این نیروها وارد کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از «فلسطین‌الیوم»، روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر صهیونیست در شرق«دیرالبلح» در نوار غزه رخ داد که در نتیجه آن نیروهای شهید«عمر القاسم» اعلام کردند، با حملات خمپاره‌ای تجهیزات نظامی دشمن در جنوب شرق منطقه «الزیتون» در غزه را هدف قرار دادند.
درهمین حال گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که ۴ تانک مرکاوا و یک نفربر صهیونیست‌ها را با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» در شرق خان‌یونس هدف قرار داد. این گردان‌ها یک بمب را نیز علیه نیروهای صهیونیست متشکل از ۴ نظامی در نزدیکی تونل شرق خان‌یونس منفجر کرد. القسام همچنین افزود که تجمع خودروهای اشغالگر و سربازان در شرق خان‌یونس را با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین بمباران کرد. این درحالی رخ داد که گلوله‌باران و درگیری‌های توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در خان‌یونس ادامه داشت. خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که در مناطق هجوم به محله المناره، قیزان النجار و جوره اللوت، گلوله‌باران و درگیری شدید رخ داده‌است. گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از بمباران شهر اشغالی اشدود و شهرک‌های اطراف غزه با حملات موشکی شدید خبر داد.
این حملات درحالی رخ داد که وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۳ هزار و ۸۴۳ شهید و ۶۰ هزار و ۳۱۷  نفر زخمی رسیده‌است، تأکید کرد که قربانیانی در زیر آوار و جاده‌هایی وجود دارند که آمبولانس‌ها و نیروهای دفاع مدنی در نقاط مختلف غزه نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. این وزارتخانه اعلام کرد: نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین باعث شده از هر ۲۰ شهروند در نوار غزه، یک نفر شهید، مجروح یا مفقود شود.
حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد، در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، یک پایگاه نظامی صهیونیست‌ها را در این مناطق هدف قرار داده است. در بیانیه مقاومت لبنان تأکید شده است: «پایگاه صهیونیستی «العاصی» با سلاح مناسب هدف قرار داده شد.» رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که موشک‌ ضدزرهی از جنوب لبنان، به سمت الجلیل اعلی شلیک شد.
در همین حال، وبگاه النشره لبنان گزارش داد که رژیم صهیونیستی با شلیک بیش از ۲۵ خمپاره حاوی فسفر مناطق «طوفا» و «الجدار» در شهرک «میس الجبل» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
درگیری‌ها بین مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی درحالی است که «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، با اشاره به تنگنای موجود این رژیم در جبهه شمالی، گفت: «واقعیت کنونی این است که پس از سه ماه از شروع جنگ، ما در بحران راهبرد در میدان به سر می‌بریم.» وی همچنین اذعان کرد، ارتش این رژیم در بحران استراتژیک به سر می‌برد و «جنگ فرسایشی در مرز با لبنان برای حزب‌الله دستاوردهایی مانند آواره کردن هفتادهزار صهیونیست از منازل‌شان درطول مرزهای شمالی و نیز ویرانی شهرک‌های صهیونیست‌نشین به همراه داشته است.»
جستجو
آرشیو تاریخی