صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و نه - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

در جلسه رئیس‌جمهور با وزرا و معاونین اقتصادی صورت گرفت
اتخاذ تدابیر لازم
برای استمرار رشد تولید در۱۴۰۳

 آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح روز گذشته در نشستی با گروه وزرا و معاونین اقتصادی دولت که به منظور بررسی مسائل و نیازهای بخش تولید برگزار شده بود، آخرین وضعیت واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی را ارزیابی کردند. در این جلسه وزرا و معاونین رئیس‌جمهور گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده برای تأمین نیازها و رفع مسائل بخش‌های مختلف تولیدی ارائه دادند. همچنین مقرر شد برای استمرار ارتقا و رشد تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی تدابیر و هماهنگی‌های لازم بین وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف در راستای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود و نیز تأمین نیازهای مالی و انرژی این واحدها در ماه‌های باقیمانده از سال‌ جاری و سال 1403 به عمل آید.

ابلاغ قانون حمایت از گزارشگران فساد از سوی رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور همچنین  «قانون حمایت از گزارشگران فساد» را برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. آیت‌الله رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون حمایت از گزارشگران فساد» را که در جلسه علنی روز یکشنبه 14 آذر ماه 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 6 دی ماه 1402 به تأیید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. قانون حمایت از گزارشگران فساد در مهمترین بخش‌های خود بر حمایت از افشاگران رشا، ارتشا و اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اعمال نفوذ خلاف حق، تبانی در معاملات دولتی، اخذ پورسانت، تدلیس در معاملات دولتی، تحصیل مال از طرق نامشروع و غیره تمرکز دارد.

 

برنامه‌ ارتش
برای تولید انبوه دو نوع موشک

فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد، مراحل ساخت ۲نوع موشک جدید که به تأیید ستاد کل نیروهای مسلح رسیده، به تازگی پایان یافته است و در آینده نزدیک رونمایی و تولید انبوه آنها آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری، درباره استقرار یگان‌های موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای این نیرو در مرزها تصریح کرد: درحال حاضر ۱۱تیپ نیروی متحرک و هجومی نیروی زمینی ارتش در مرزها مستقر است و در ساختار جدید نیروی زمینی، ۵ یگان پهپادی و ۵ گروه موشکی پیش‌بینی کرده‌ایم که درحال استقرار در مرزها هستند که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود. وی در عین حال تأکید کرد: استقرار نیروها به معنای وجود خطر و تهدید نیست بلکه با هدف اشراف اطلاعاتی، آمادگی نیروها و تأمین امنیت پایدار انجام می‌شود.

 

ورود ناوگروه صلح و دوستی پاکستان
به بندرعباس

روز گذشته ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به نشانه صلح و دوستی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش بندرعباس پهلو گرفت. این ناوگروه متشکل از ۲ فروند ناو «امنیت دریای ذوب» و ناو پشتیبانی «مددگر» است که با هدف گسترش روابط دوستانه و ارتقای سطح تعاملات آموزشی بین نیروی دریایی دو کشور وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شد و مورد استقبال رسمی فرماندهان نیروی دریایی ارتش در استان هرمزگان قرار گرفت. در مدت اقامت سه روزه ناوگروه پاکستان در بندرعباس، تمرین رزمی دریایی دو نیرو، در محدوده آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد. این ناوگروه دی ماه سال گذشته نیز سفری سه روزه به جمهوری اسلامی ایران داشته است.

 

پایان بررسی لایحه برنامه هفتم
در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از پایان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در شورای نگهبان در این شورا خبر داد. هادی طحان نظیف اعلام کرد: پس از برگزاری ۵۴ جلسه فشرده و پیاپی و بعضاً در سه نوبت صبح، ظهر و شب، بررسی لایحه برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان به پایان رسید. لایحه برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶) 28 خردادماه سال‌جاری از سوی آیت‌الله رئیسی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد و اول آذرماه بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید. لایحه برنامه هفتم توسعه که سند بالادستی کشور محسوب شده و چشم‌انداز و مسیر حرکت سه قوه را در پنج سال آینده ترسیم می‌کند، در ۷ بخش و ۲۴ فصل (۱۱۷ ماده) و در چهارچوب اسناد بالادستی و ٢٦ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی