خبر

 در انتظار درخشش طارمی و آزمون
زوجی با ۹۱ گل ملی
بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان سرانجام سردار آزمون هم به دوحه رسید و به کاروان تیم ملی فوتبال ایران ملحق شد. او‌ بندی در قراردادش داشت که به باشگاه رم اختیار می‌داد این بازیکن را از حضور در جام‌ملت‌های آسیا منع کند اما بعد از رایزنی‌هایی که صورت گرفت، بالاخره جالوروسی رضایت داد و آزمون پس از دیدار حذفی با لاتزیو امکان سفر پیدا کرد. این مسابقه برای سرخپوشان با تلخکامی همراه بود. آنها با شکست مقابل حریف سنتی در یک دربی حیثیتی از دور مسابقات اوت شدند و البته خود آزمون هم که به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده بود، در دقایق پایانی با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد. این چهارمین کارت قرمز دوران بازی آزمون به شمار می‌آمد که در اثر درگیری او با بازیکن لاتزیو به ثبت رسید. به هر جهت، حالا آزمون در اردوی تیم ملی است و کنار مهدی طارمی، یکی از ویرانگرترین خطوط حمله تاریخ فوتبال ایران را آماده آتش‌بازی کرده است. آزمون و طارمی با 49 و 42 گل زده پس از علی دایی و کریم باقری، سومین و چهارمین گلزنان برتر تاریخ تیم ملی به شمار می‌آیند و به احتمال فراوان هر دو در این تورنمنت جایگاه‌شان را بهبود خواهند بخشید. مجموع گل‌های زده این دو بازیکن برای تیم ملی عدد 91 را نشان می‌دهد و با توجه به قرعه آسان ایران، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که گل‌های زده آنها در قطر سه‌رقمی شود. هم آزمون و هم طارمی در دوران امیر قلعه‌نویی کارنامه خوبی داشته‌اند؛ به‌طوری که طارمی 13گل برای امیر به ثمر رسانده که نمی‌تواند بی‌ارتباط با مسابقات دوستانه آسان تیم ملی در این مقطع زمانی باشد. سردار هم با وجود اینکه کمتر برای تیم ملی بازی کرده، اما در این مدت 8 گل زده است.
 

در جام جهانی کره جنوبی رقم خورد
صفدریان، قهرمان یخ نوردی جهان
محمدرضا صفدریان در جام جهانی یخ‌نوردی به میزبانی کره جنوبی در ماده سرعت با زمان ۱۵ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه، به قهرمانی رسید. ۳۴ یخ‌نورد از ایران، مغولستان، کره جنوبی، کانادا، هلند، سوئیس، لهستان، انگلستان، امریکا، فرانسه، هنگ‌کنگ و فنلاند، در این مسابقه رقابت کردند که بعد از صفدریان، یخ‌نوردان مغولستان و کره جنوبی به ترتیب دوم و سوم شدند و محسن بهشتی راد، دیگر یخ‌نورد ایرانی، هفتم شد.
  


قهرمانی تنیس دونفره در فیوچرز کیش
تیم دوبل تنیس ایران قهرمان هفته دوم مسابقات فیوچرز کیش شد.  سامیار الیاسی و علی یزدانی با شکست رقبا، فینالیست شدند که تیم دوبل ایرانی با پیروزی مقابل تنیسورهای ایتالیا قهرمانی را به دست آوردند. سینا مقیمی هم در مرحله یک چهارم انفرادی باخت و به نیمه‌نهایی نرسید. مقیمی که تنها تنیسور ایرانی در مرحله یک چهارم نهایی بود با باخت مقابل تنیسور روسی در حسرت فینال هفته دوم فیوچرز کیش ماند.
  

 تیراندازان اهداف پروازی در خط آتش
نمایندگان کشورمان در تراپ از امروز، ۲۴ دی ماه در خط آتش مسابقات قهرمانی آسیا قرار می‌گیرند. مسابقات اهداف پروازی قهرمانی آسیا و توزیع سهمیه المپیک پاریس 2024 از 22 دی ماه تا 2 بهمن ماه در کویت برگزار می‌شود. مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند، امیرحسین آقازاده و اسماعیل باقری در تراپ و علی دوستی، عبدالقادر شیرمحمدی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت نفرات اعزامی به کویت هستند.
امیر چاووشی سرپرست و نریمان نیکخو سرمربی تیم ملی تراپ این تیم را همراهی می‌کنند.
 

آغاز اردوی آمادگی تیم ملی گلبال مردان
اولین مرحله از تمرینات تیم ملی گلبال مردان ایران برای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از دیروز ۲۳ دی‌ماه آغاز شد. اولین مرحله از اردوی تیم ملی گلبال مردان برای آمادگی حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ از دیروز شنبه ۲۳ دی‌ماه آغاز شد و تا ۲۹ دی‌ماه ادامه دارد. مصطفی شهبازی، حسن جعفری، محمد پرنیا، مهدی عباسی، محمدمهدی نفیسی، محمدمهدی زارعی، خلیل شهریارنسب، میلاد سوری و نعمت‌الله سرافراز، ۹ ورزشکار دعوت شده به این اردو هستند که تمرینات خود را زیرنظر بهمن دوستی سرمربی، محمدکرم کولیوند و علی‌اکبر ابریشمی به‌عنوان مربیان تیم ملی انجام می‌دهند. تیم ملی گلبال مردان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به عنوان سوم دست یافت.
 

دشت اول تیم دستیار
در نخستین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، تیم ایران در اولین دیدار خود کره‌جنوبی را شکست داد. رقابت‌های بسکتبال باویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در تایلند درحال برگزاری است، مردان بسکتبال باویلچر ایران در اولین دیدار خود به مصاف تیم کره‌جنوبی رفتند و با نتیجه 67 بر 48 این تیم را شکست دادند. ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار خود فردا یکشنبه 24 دی به مصاف تیم میزبان می‌روند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی