مدتی بوکس حرفه‌ای را کنار گذاشتم

قشلاقی: تجربه خوبی برای سهمیه المپیک دارم

فائزه زمانی
خبرنگار


 میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی 2 سال پیش در عین شایستگی از المپیک توکیو جاماند. فوت مادرش درست یک روز قبل از مبارزه‌اش در مسابقات جهانی ادامه ناکامی‌های او بود تا روزگار روی خوشش را از او دریغ کند.او برای پایان دادن به حسرت دنباله دار نرسیدنش به المپیک توکیو، این بار عزمش را جزم کرده تا در المپیک پاریس مبارزات تایسون وارش را به رخ همه بکشد.
قشلاقی حالا به گفته خودش برای گرفتن سهمیه در مسابقات جهانی آماده است و می‌خواهد کار را در ایتالیا تمام کند تا گرفتن سهمیه‌اش به مسابقات تایلند و اما و اگر کشیده نشود.
او درباره اردوهای تیم ملی زیرنظر مربی جدید کوبایی تیم ملی گفت: «سطح کیفی تمرینات تیم ملی بالا آمده است. مربی کوبایی مثل مربیان ایرانی نیست که نژادپرستانه و متعصبانه با بوکسورها رفتار کند و با همشهریان خود برخورد بهتری داشته باشد. او فقط روی تکنیک و تاکتیک‌های ما کار کرده و بدون کوچک‌ترین تعصبی نقاط ضعفمان را پوشش می‌دهد. برنامه‌های تمرینی فونتس کیفیت خوبی دارد و در همین مدت کوتاه علاوه بر بالارفتن سطح کیفی تیم، همه با روحیه بهتری تمرین می‌کنند.»
بوکسورتیم ملی که مدتی است فعالیتش را در بوکس حرفه‌ای شروع کرده، حالا تمام تمرکزش را روی انتخابی المپیک گذاشته است: «قبل از بازی‌های آسیایی تمرکزم را روی بوکس حرفه‌ای نگذاشته بودم بلکه بوکس حرفه‌ای را هم در کنار بوکس آماتور شروع کردم. خوبی بوکس حرفه‌ای این است که هر 2- 3 ماه یکبار تک مبارزه داریم.
چیزی به مسابقات انتخابی المپیک نمانده و به‌خاطر کمبود وقت فعلاً از بوکس حرفه‌ای فاصله گرفته و تمرکزم را روی کسب سهمیه گذاشته‌ام.
قشلاقی حالا مصمم است که بتواند در مسابقات جهانی ایتالیا کسب سهمیه کند: «برای گرفتن سهمیه، در ایتالیا از جان مایه می‌گذارم. تا الان هم همینجوری بوده و همیشه تمام تلاشم را در رینگ کرده‌ام.شاید آمادگی‌ام مثل مسابقات قهرمانی آسیا نباشد اما تجربه خوبی دارم. امیدوارم در این 2 ماه باقی مانده میزان آمادگی‌ام هم بالا برود تا با تجربه‌ام مخلوط شده و بتوانم بهترین مبارزاتم را در ایتالیا انجام دهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی