از گوشه و کنار ایران

اسیدپاشی به مادر به دلیل عشق به دختر
پسر نوجوان وقتی مادر دختر مورد‌علاقه‌اش را مانع ارتباط خود با او دید به صورت زن میانسال اسید پاشید.
 سرهنگ «محمد نادربیگی» جانشین فرمانده انتظامی البرز گفت: اواخر آذر امسال خبر وقوع یک فقره اسید‌پاشی در منطقه حسین‌آباد مهرشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل کلانتری ۲۲ مهرشهر برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند که متهم این اسیدپاشی یک پسر نوجوان بوده که به دلیل مخالفت این خانم با ارتباط وی و دخترش اقدام به این عمل جنون‌آمیز کرده است. بلافاصله اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهم انجام و پسر نوجوان در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.وی بااشاره به اعتراف متهم به ارتکاب اسید پاشی، گفت: با تشکیل پرونده، متهم برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

عوامل هتاکی به شهدای حادثه تروریستی کرمان دستگیر شدند
رئیس‌پلیس فتا استان کرمان از شناسایی ۵۸ تارنمای مجرمانه و دستگیری عوامل هتاکی به شهدای حادثه تروریستی ۱۳‌دی امسال خبر داد.
محمدرضا رضایی در تشریح این خبر افزود: پس از حادثه تروریستی 13 دی‌ که در مسیر گلزار شهدای کرمان منجر به شهادت تعداد زیادی از هموطنانمان شد، عده‌ای از افراد معاند و مغرض از این موضوع سوءاستفاده کردند و با انتشار محتواهای توهین‌آمیز و همسو با دشمن در شبکه‌های اجتماعی موجب تشویش اذهان‌عمومی و ناراحتی شهروندان و خانواده‌های شهدا شدند.
 وی اظهار داشت: از این‌رو به ‌صورت ویژه برخورد با هتاکان و عوامل تشویش اذهان‌عمومی و انتشار محتواهای توهین‌آمیز در فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت وبا پیجویی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا ۵۸ تارنما که اخبار کذب و محتواهای توهین‌آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان در آنها بازنشر شده بود مسدود و تعداد ۴۸ پرونده نیز در روند تحقیقات تکمیلی و سیر مراحل قانونی قرار دارند.

سارقان طلاهای کودکان دستگیر شدند
 رئیس‌پلیس آگاهی مازندران از دستگیری سارقان طلاهای کودکان، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در شهرستان ساری خبر داد.
  سرهنگ کارگاه علی قیصری گفت: در پی وصول پرونده‌های سرقت از دختران خردسال در شهرستان ساری، مراتب در دستور کار ویژه و عملیاتی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران قرار گرفت و با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، سارقان و مالخران مورد نظر شناسایی و در چندین مرحله عملیات ضربتی و غافلگیرانه، سارقان اصلی که دو زن جوان بودند را در اقدامات گسترده علمی و فنی در مخفیگاهشان دستگیر کردند. متهمان به ۴ فقره سرقت گوشواره و گردنبند از کودکان خردسال اقرار کردند و دو مالخر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
  
پایان فرار قاتل آشنا
پسر جوان که در یک درگیری خیابانی در منطقه خرمدشت کرج مرتکب قتل شده و به یکی از استان‌های شمال‌غرب کشور گریخته بود، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.
سرهنگ «حکمت‌اله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با اعلام خبر قتل پسر ۲۱ ساله در منطقه خرمدشت کرج، رسیدگی به پرونده در دستور کار اداره مبارزه با جرائم جنایی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه پلیس حکایت از این داشت که مقتول به دلیل اختلافات شخصی توسط یکی از آشنایانش به وسیله سلاح سرد مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی رد متهم در یکی از استان‌های شمال غرب کشور زده شد و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.
سرهنگ شجاعی بااشاره به اعتراف متهم به ارتکاب قتل به دلیل اختلافات شخصی، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده متهم برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
 
نجات 3 کوهنورد در شازند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی، از نجات سه کوهنورد گرفتار در برف ارتفاعات کوه‌های راسوند شازند توسط امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان خبر داد.
«علیرضا شهرجردی» گفت: طی اعلام حادثه توسط آتش‌نشانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر گرفتار شدن سه کوهنورد در ارتفاع ۲ هزارمتری کوه‌های راسوند شهرستان شازند، بلافاصله تیم امداد و نجات در کوهستان این شهرستان با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه سه کوهنورد در برف گرفتار شده بودند و یکی از آنها نیز دچار مصدومیت شده بود. عملیات نجات این افراد از ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه عصر جمعه آغاز و تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه این روز به طول انجامید. کوهنورد مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه و تثبیت به پایین کوه منتقل و به عوامل اورژانس برای انتقال به مرکز درمانی تحویل داده شد.
 
باند سارقان سند نمره کار خودرو 
پای میز محاکمه
 کیفرخواست اعضای باند سارقان سند نمره کار خودروهای مسروقه در استان قم صادر شد.
  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم گفت:‌ در پی سرقت چندین دستگاه خودرو پژو پارس و ۴۰۵ با تشکیل تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی و دستورات قضایی شعبه ۲۲ دادیاری دادسرای استان، چهار متهم در قم و استان‌های دیگر شناسایی و دستگیر شدند که از این متهمان تعدادی خودرو مسروقه، قولنامه خودروهای تصادفی و سوخته، اسناد، مدارک، پلاک و سوئیچ خودرو کشف و ضبط شد.
 وی با بیان اینکه این باند اقدام به سند نمره‌کردن هشت خودرو و سرقت یا خرید ۲۰ خودرو مسروقه کرده بودند، گفت: سارقان همچنین برای برخی خودروهای سرقتی نیز پلاک تقلبی جعل و از آنها برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می‌کردند اما به دلیل شناسایی و دستگیری سریع و غافلگیرانه آنان، موفق به سند نمره کردن سایر خودروهای مسروقه نشدند. سرقت، تحصیل مال مسروقه، استفاده از وسیله نقلیه با پلاک تقلبی، تقلب و تغییر در شماره، پلاک و شاسی وسیله نقلیه، کلاهبرداری، فروش مال غیر، تخریب عمدی و نصب پلاک وسیله نقلیه دیگر روی خودرو مسروقه از عنوان‌های اتهامی سارقان در این پرونده است که با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری شهرستان قم ارسال شد.

جستجو
آرشیو تاریخی