صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر پلاس 3

تظاهرات یمنی‌ها در صنعا

به دنبال تجاوز امریکا و انگلستان به یمن، در استان‌های این کشور (یمن) بویژه صنعا و همچنین در شهرنیویورک امریکا تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت حملات نیروهای امریکایی و انگلیسی به یمن برگزار شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، هزاران نفر از مردم یمن برای محکوم کردن حملات وحشیانه امریکا و انگلیس و حمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه علیه اشغالگران صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند. شبکه العهد عراق نیز گزارش داد که هزاران نفر از مردم یمن با سردادن شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» به خیابان‌ها ریختند تا حمله وحشیانه امریکا و انگلیس به کشورشان را محکوم کنند. آنها شعارهایی سر دادند که از جمله آنها این شعارها بود: ما پیروزی حتمی را محقق کردیم، نصیحت ما به جهان این است که طرف ظالم را نگیرند، ‌الله اکبر، امریکا شیطان بزرگ است، روح و جانمان را فدای الاقصی می‌کنیم.
مردم صعده در این تظاهرات آمادگی خود را برای مقابله با تجاوز امریکا و انگلیس و پیوستن به مراکز آموزش نظامی برای اجرای دستورات عبدالملک الحوثی و دفاع از غزه و آزادی مسجد الاقصی اعلام کردند. تظاهرات کنندگان تأکید کردند تجمع بزرگ در استان صعده مهم‌ترین پاسخ به تجاوز امریکا و انگلیس است. آنها از نیروهای مسلح یمن خواستند با تمام توان به این تجاوز پاسخ بدهند.همچنین به گفته منابع یمنی تظاهرات گسترده‌ای نیز در استان‌ صنعا و دیگر مناطق برگزار شد و معترضان، تجاوز امریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند. همچنین شبکه العربی قطر نیز گزارش داد که امریکایی‌ها در شهر نیویورک به خیابان‌ها آمدند و حمله نیروهای امریکایی به یمن را محکوم کردند. بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین حملات رژیم اسرائیل به مردم مظلوم غزه را محکوم کردند و خواستار پایان دادن به این حملات شدند.
همچنین در پی حملات شبانه امریکا و متحدانش علیه مواضع و تأسیسات انصارالله یمن، معترضان به این حملات تظاهراتی را در برابر کاخ سفید بر پا کردند. خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در پی انتشار گزارش‌ها درباره این حملات، معترضان اواخر روز پنجشنبه به وقت محلی در نزدیکی کاخ سفید تجمع کرده و از واشنگتن خواستند درگیری‌ها در حوزه غرب آسیا را متوقف کند. فعالان معترض علاوه بر مطالبه پایان جنگ در غزه همچنین خطاب به واشنگتن شعار می‌دادند: «در یمن مداخله نکنید.» خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد، نیروهای پلیس امریکا در نزدیکی محل این تظاهرات حضور پیدا کردند اما درگیری پیش نیامد.
جستجو
آرشیو تاریخی