صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

شادمانی کودکان روستا
اسماعیل آذری‌نژاد فعال فرهنگی روستاهای کهگیلویه بویراحمد با انتشار تصاویری از کودکان این روستا در حال شادمانی نوشته است: «شادی و فعالیت گروهی کودکان یکی از اهداف اصلی فعالیت روستایی است. امروز طبق قرار قبلی بچه‌های خانه بلوط ۳ را بردیم در بخش قدیمی روستا و حاشیه رودخانه. باهم ناهار خوردیم، بازی کردیم، نقاشی کشیدیم و... هیجان‌انگیزترین بخش آن عبور از رودخانه پرآب و سرد بود در موردش بعداً خواهم نوشت.»
 
مدافع حق مظلومان غزه
شهاب اسفندیاری در صفحه توئیترش به دفاع آفریقای جنوبی از مردم مظلوم غزه نوشته است: «چه عزت و احترامی پیدا کرد آفریقای جنوبی در جهان امروز. مثل زمان رهایی از آپارتاید، همه جهان در حال ستایش آفریقای جنوبی است. این بار هم خود را از سلطه‌‌ و نفوذ یک آپارتاید دیگر رها کرد، هزینه سنگین مقابله با صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها را به جان خرید و مدافع حق مظلومان غزه شد.»

تلاش برای جوان‌سازی فرهنگ کهن ایران از دیرباز
علی قمصری، آهنگساز پروژه تار ایرانی در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویری از سفر به خوزستان با انتشار یک استوری آورده: «هنرمندانی از سراسر خوزستان و من سراسرشوق از اینکه در کنار آنها می‌نوازم. چغازنبیل، شوش، دزفول و اهواز و در ادامه ایذه و بهبهان. در موزه هفت تپه شوش هم بودم. پیکره‌هایی متعلق به هزاران سال قبل. در دسترس نبودن مستندات تاریخی نشانه فقدان بعضی حقایق درباره تاریخ ایران نیست. قدمت تار، ردیف دستگاهی، تعزیه‌خوانی، تئوری موسیقی، موسیقی چندصدایی، گروه نوازی و... را از مورخین کشورهای دیگر نپرسیم. چون تلاش برای جوان‌سازی فرهنگ کهن ایران از دیرباز در بعضی کشورها وجود داشته. شاید بی‌دلیل نیست که آهنگساز فرانسوی(موسیو لومر) از ایران جوان سخن گفته... ایران آنقدر در دانش، فرهنگ و هنر درخشان بوده که در هر حمله و تاخت و تازی اول کتاب‌ها و منابعش را سوزانده‌اند.

چند جمله‌ای درباره یک فیلم
رامتین شهبازی با انتشار پستی به فیلم «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» اشاره کرده و نوشته: مجموعه«مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» ساخته سروش صحت یکی از بهترین‌های شبکه خانگی بود. قصد داشتم به دعوت دوستانم در دانشگاه علامه در جلسه‌ای حضوری مفصل بحث کنم که متأسفانه به دلیل تداخل کاری میسر نشد. کار صحت اثری است با ویژگی‌های پست‌مدرن که نمونه‌های مشابهش یا نمی‌توانند تا انتها در مسیری مشخص پیش بروند یا اصولاً با درک اشتباه از این شکل داستان‌گویی به نقض غرض خود بدل می‌شوند.

«توافق‌نامه» در ایرانشهر
رامین ناصر‌نصیر از تمدید اجرای نمایش «توافق‌نامه» به کارگردانی کوروش سلیمانی خبر داده است. نمایش توافق‌نامه نوشته فیلیپ کلودل و کارگردانی کوروش سلیمانی که با حضور بهنام تشکر، رامین ناصرنصیر و کوروش سلیمانی به عنوان بازیگر از ۲۲ آذر‌ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، در پی استقبال تماشاگران تا ۲۹ دی‌ماه به اجرای خود در این سالن تئاتری ادامه می‌دهد.

روایت مادری
پرستو علی‌عسگرنجاد با انتشار پستی دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به یک برنامه آنلاین دعوت کرده و نوشته است:«در این رویداد آنلاین با ما باشید تا ببینیم با نگاه تمدنی و جهان روایت انسان، تکلیف یک مادر و یک زن در این برهه حساس تاریخی چیست و ما باید از خودمان چه انتظاراتی داشته باشیم و برای چه چیزی تلاش کنیم.» بر اساس اطلاعات این پست، در این برنامه با عنوان روایت مادری، علاوه بر علی‌عسگرنجاد، فاطمه غفارحدادی، محسن قنبریان، زینب فرحات، اکرم اسلامی و امین نخعی با زینب حسنی گفت‌وگو خواهند کرد. علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۳ تا ۲۸ دی‌ماه این برنامه را با عنوان دومین رویداد آنلاین «جنگ روایت‌ها» از ساعت 20 هر شب در صفحه روایت انسان پیگیری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی