صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار


 بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور با حضور مخبر
دولت نگاه ویژه ای به گردشگری 
و اقتصاد دریامحور دارد

جلسه بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور، پنجشنبه گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد، گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره‌برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.وی با تأکید بر رویکرد و نگاه جامع الاطراف برای توسعه جزایر کشور و تسریع در نهایی شدن سند توسعه جزایر ایرانی، تصریح کرد: مصوبات مربوط به توسعه و عمران جزایر که در جلسات هیأت دولت و سایر کارگروه‌های مربوطه به تصویب رسیده‌اند باید به طور جدی و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرند. در این جلسه، راهکارهای توسعه، پیشرفت و عمران جزایر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. احداث و تکمیل پروژه‌های مسکونی و مراکز درمانی، توسعه حمل و نقل عمومی در جزایر، تکمیل پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام با اولویت اشتغالزایی، توسعه بنادر و تأسیسات بندری، اجرا و تکمیل طرح‌های گردشگری و ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، ایجاد فرصت‌های شغلی با محوریت آبزی پروری، ساخت قایق‌های سبک و تولید و تراش سنگ‌های زینتی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه این برنامه‌ها را با جدیت پیگیری کنند.

 

روایت وزیر کشور 
از پیشنهاد انتخاباتی به اصلاح طلبان

وزیر کشور با اشاره به نظرسنجی‌ها، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر رفتار انتخاباتی مردم را مسائل اقتصادی و معیشتی دانست و تأکید کرد: راه‌حل مشکلات، روشن کردن شرایط و توضیح علت مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی است. 
به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در همایش انتخابات و احزاب، تأکید کرد: رقابت انتخاباتی باید بر سر برنامه، فکر و اندیشه باشد و نه افراد؛ اینکه گروهی می‌گویند در انتخابات نماینده‌ای نداریم، درست نیست؛ مهم برنامه‌ها و طرح‌ها هستند.
وی یکی از وظایف وزارت کشور را کمک به احزاب دانست و افزود: به برخی اصلاح‌طلبان گفتم اگر تردیدی هم برای حضور در انتخابات دارند، در پیش ثبت نام شرکت کنند و بعد اگر نخواستند، کناره‌گیری کنند. وی با اشاره به پیشنهاد برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر تغییر قانون انتخابات تصریح کرد: شخصاً از این پیشنهاد استقبال کردم؛ چون نشان می‌دهد آنها می‌خواهند در انتخابات مشارکت کنند. وزیر کشور همچنین با اشاره به سوءبرداشت‌ها از اظهارنظر وی مبنی بر عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها به دلیل کمبود وقت، گفت: این حرف برعکس تفسیر شد، در حالی که به نفع افراد احراز صلاحیت نشده اظهارنظر کردم، زیرا با فرصت بیشتر ممکن است صلاحیت افراد بیشتری تأیید شود. از این رو ما هم از اینکه هیأت‌های نظارت استانی افراد بازمانده در هیأت‌های اجرایی را تأیید کردند، استقبال کردیم.

افزایش 4هزار صندوق رأی
 همچنین معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخاب کشور، با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری انتخابات همه مسائل گذشته را بررسی کرده و نیازها را برطرف کرده ایم، اظهارکرد: در انتخابات امسال 4هزار شعبه بیشتر از گذشته در نظر گرفتیم تا سهولت در امر رأی‌گیری صورت بگیرد. سید محمد تقی شاهچراغی افزود: 59 هزار شعبه آماده اخذ رأی هستند و دستگاه‌های احراز هویت و نرم‌افزارهای مورد نیاز هم تأمین شده است. علاوه بر این چاپ 71 میلیون تعرفه به تفکیک صورت گرفته است و آماده شده است.
وی با بیان اینکه جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل فرقی نمی‌کند، گفت: به موضوع انتخابات باید از موضع تکلیف نگاه کنیم. اگر نقد درستی هم وجود داشته باشد، ما در وزارت کشور استقبال می‌کنیم و تا آخر زمانی که قرار است اعلام نظر شود، ما در خدمت احزاب هستیم.

 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت:
فضای کشور نباید دوقطبی شود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، انتخابات را مهم‌ترین دستور کار کشور برشمرد و با تأکید بر افزایش مشارکت و رقابت توأم با سلامت و امنیت تأکید کرد که فضای کشور نباید دوقطبی شود. سپهر خلجی در شورای اداری و برنامه‌ریزی استان فارس، با اشاره به اینکه آرایش رسانه‌ای دشمن تغییر کرده و شکل حمله به خود گرفته است، ادامه داد: دشمن در همه ابعاد و اهدافش از رسانه بهره می‌برد و ما همواره درگیری در حوزه رسانه، روایت و مدیریت پیام داریم و هرجا درست نتوانیم روایت کنیم ضربه خواهیم خورد. خلجی با بیان آنکه دشمن در حال تصویرسازی دروغین از جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ما همواره در حال نبرد رسانه‌ای با دشمن هستیم، ما می‌خواهیم تصویری درست از خدمت به جامعه ارائه شود. خلجی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه دولت مسئول اطلاع‌رسانی در دستگاه‌های اجرایی شخص مدیر دستگاه است، اضافه کرد: طراحی عملیات رسانه باید در روابط عمومی‌ها انجام شود، اگر به حوزه روابط عمومی در حد نصب بنر نگاه شود نمی‌توان به اهداف ترسیم شده دست یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی