صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

فارس

  در مجمع شهرداران آسیایى، شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست و همدان به عنوان پایتخت گردشگرى آسیا انتخاب شدند. مجمع شهرداران آسیایى پایتخت‌هاى محیط زیستى، فرهنگى و گردشگرى خود براى سال ٢٠٢٤ را به صورت رسمى معرفى کرد.

 

شفقنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز هیچ مطالبه‌ای وجود ندارد که محیطبان دریافت نکرده باشد. محیطبانان هم از لحاظ تجهیزات انفرادی در وضع بسیار خوبی هستند و هم از لحاظ پرداختی‌ها در مقایسه با سایر دستگاه‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. نمایندگان مجلس، نماینده مردم هستند و محیطبانان هم بخشی از مردم می‌باشند و از اینکه نمایندگان به این دغدغه‌ها توجه می‌کنند، تشکر می‌کنم ولی بهتر است نمایندگان از محیطبانان درخصوص وضعیت فعلی‌شان سؤال کنند و رسیدگی دولت سیزدهم به آنها را با سه سال قبل قیاس کنند. ولی وظیفه ما این است به دنبال حق و حقوق این مجموعه باشیم که در بدترین شرایط کار و منابع حیاتی کشور را مدیریت می‌کنند.
علی سلاجقه با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در منطقه ویژه پارس در حوزه محیط زیست گفت: با راه‌اندازی این مرکز می‌توان وضعیت پراکنش آلاینده‌ها را در نقاط مختلف از جمله دریا بررسی و تحلیل کرد. دنیای استعمار با مسائل زیست محیطی کشور ما را تحت فشار قرار می‌دهد، در آینده مراودات ما با دنیا با محیط‌زیست تنظیم خواهد شد. بزودی جهان برچسب کربن را دنبال می‌کند و کشورها را بر اساس محیط زیست مدیریت خواهند کرد. در منطقه برنامه‌هایی در حال انجام است که نسل آینده پرطراوت باشند. در این منطقه به احداث آزمایشگاه بزرگ محیط زیستی کشور نیاز داریم. همه باید دست به دست هم دهند تا مجموعه آزمایشگاهی کربن به عنوان الگوی کشور در این منطقه ایجاد شود.
 

ایسنا

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت و ضبط تصاویر یک خرس قهوه‌ای به همراه توله توسط یکی از همیاران طبیعت در شهرستان کوهدشت خبر داد.
 
 

فارس

  حاتم شیرچنگ، رئیس پارک ملی ارسباران از مهار آتش در اراضی شامات حاشیه رود ارس داخل منطقه حفاظت‌شده ارسباران توسط نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست خبر داد و افزود: به دنبال گزارش دوستداران محیط زیست، یگان واکنش سریع اداره پارک ملی ارسباران در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شد و نسبت به مهار آتش‌ اقدام کرد

 

صدا و سیما

 مهدی جلال‌پور، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست تیران و کرون استان اصفهان گفت: پس از بررسی و انجام آزمایش‌های تخصصی، آلایندگی دو معدن شن و ماسه در تیران و کرون اثبات شد و با ارائه گزارش به مقامات قضایی و ممانعت از ادامه فعالیت‌، مهروموم شدند. تا زمان رفع مشکل آلایندگی، این دو واحد معدنی مهروموم خواهند ماند و پس از رفع چالش و بررسی کارشناسی بازگشایی خواهند شد.
 

 

ایرنا

   مجسمه یوزپلنگ ایرانی با نام «پیروز» در ابعاد واقعی به‌ صورت چوبی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.
 

 

ایرنا

   اقبال حمیدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲۴۵ شکارچی و صیاد متخلف در استان طی سال‌جاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند. از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر امسال ۹۷۶ مورد صیدغیرمجاز آبزیان، ۱۴۹ مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و ۲۶ مورد هم زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و ثبت شد.
 

 

صدا و سیما

  رضا معصومی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: با توجه به رهاسازی آب سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه، مأمورین یگان حفاظت اداره‌کل و محیطبانان پاسگاه شهید میکائیل هاشمی مسیر کانال انتقال آب را که در منطقه حفاظت‌شده گدار قرار گرفته است، مورد پایش و کنترل شبانه‌روزی قرار می‌دهند. هرگونه برداشت غیرمجاز آب تخلف محسوب شده و این گشت‌ها با هدف صیانت از آب و ورود حداکثری آن به دریاچه ارومیه انجام می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی