صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبر

ناهید کیانی رسماً المپیکی شد
ناهید کیانی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم ، با اعلام فدراسیون جهانی، سهمیه‌اش را برای المپیک پاریس قطعی کرد. فدراسیون جهانی تکواندو در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام کرد ناهید کیانی  با رتبه چهارمی رنکینگ المپیکی، جواز حضور در المپیک 2024 پاریس را گرفت. کیانی با مدال طلای قهرمانی جهانی باکو، دو مدال ارزشمند نقره رقابت‌های گراندپری و قهرمانی تورنمنت‌های بین‌المللی امتیازات لازم را برای دومین تجربه حضور در  المپیک، از سیستم رنکینگ را گرفت تا  اولین تکواندوکار زن ایرانی باشد که از رنکینگ سهمیه المپیک گرفت. پیش از کیانی، مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم مردان با قهرمانی در گرنداسلم ووشی سهمیه گرفته بود.
تیم ملی ایران اسفندماه در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس این فرصت را دارد از طریق مسابقات انتخابی قاره‌ای به میزبانی چین دو سهمیه دیگر در گروه زنان و مردان بگیرد.


ناکامی ایرانی‌ها در پنجمین روز تیراندازی قهرمانی آسیا
تیر ایرانی‌ها در پنجمین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک به میزبانی اندونزی هم به سهمیه نخورد.
در این روز تیراندازان تفنگ سه وضعیت در خط آتش ایستادند اما به فینال نرسیدند و سهمیه از دست‌شان پرید. امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان و مهیار صداقت برای ایران سیبل‌ها را نشانه گرفتند که به ترتیب با رکوردهای ۵۷۹.۲۴، ۵۷۸.۲۵ و۵۷۵.۲۴ هجدهم، بیست و یکم و بیست و هفتم شدند و پایشان به فینال نرسید تا حسرت به دل سهمیه المپیک بمانند. تیم تفنگ سه وضعیت مردان با ترکیب پوریا نوروزیان، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت نیز با رکورد ۱۷۳۲.۷۳ بین 9 تیم، چهارم شد. تیم ملی تیراندازی ایران با ترکیب ۱۳ نفره در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی و انتخابی المپیک شرکت کرده که تاکنون تیم ملی تپانچه بادی به مدال نقره و تیم میکس تفنگ بادی و تیم ملی تفنگ بادی زنان به مدال برنز رسیده است. سجاد پورحسینی با چهارمی در فینال تپانچه بادی مردان اما سهمیه نگرفت. فاطمه امینی با ششمی تفنگ بادی اسمش را در لیست المپیکی‌ها نوشت.
مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۸ دی در جاکارتای اندونزی آغاز شده و تا ۲۸ دی ادامه دارد و آخرین مسابقه آسیایی انتخابی المپیک پاریس تفنگ و تپانچه است. در این مسابقات دو نفر اول هر ماده سهمیه می‌گیرند.


رقابت با طعم رکوردشکنی
رقابت‌های دوومیدانی جایزه بزرگ داخل سالن زنان، انتخابی تیم ملی برای قهرمانی آسیا، دیروز با دو رکوردشکنی تمام شد. دوومیدانی‌کاران درست 36 روز قبل از قهرمانی داخل سالن آسیا با هم رقابت کردند تا بهترین‌ها جواز مسابقه با آسیایی‌ها را پیدا کنند. درحالی که دوومیدانی‌کاران زن در مواد 3 هزار، 1500، 800، 400 متر، 60  متر با مانع، پرش سه‌گام، پرش ارتفاع و پرش طول تا عصر دیروز با هم رقابت کردند، مریم کاظمی و الناز کمپانی رکوردهای ملی پرش سه‌گام و 60 متر بامانع را با رکوردشکنی و قهرمانی تمام کردند.
مریم کاظمی پرنده سه‌گام، در جایزه بزرگ داخل سالن، رکورد پرش سه‌گام زنان ایران را شکست. فدراسیون دوومیدانی برای انتخاب ملی‌پوشان شرکت‌کننده در قهرمانی آسیای داخل سالن، جایزه بزرگ را برگزار کرد که مریم کاظمی که قبلاً رکورد ملی 12 متر و 85 سانتیمتر را به نام خودش ثبت کرده بود، دیروز 13 متر و 8 سانتیمتر پرید و 23 سانتیمتر رکوردش را جابه جا کرد. الناز کمپانی دونده 60 متر با مانع، جایزه بزرگ داخل سالن را با قهرمانی و رکوردشکنی تمام کرد. او دیروز 60 متر با مانع را با ثبت رکورد 8 ثانیه و 43 صدم ثانیه از خط پایان رد شد. کمپانی در این مسابقه 3 صدم ثانیه رکورد قبلی 60 متر با مانع زنان ایران را شکست تا رکورددار ایران بماند. رکوردی که سال 96 خودش ثبت کرده بود. البته رکوردهای جدید به شرط منفی شدن تست دوپینگ آنها ثبت می‌شود.


وینفرد شفر سرمربی صنعت نفت شد
بازگشت غیرمنتظره پیرمرد آلمانی
نفت در دور رفت لیگ برتر، با عبدالله ویسی به‌عنوان سرمربی، در 15 مسابقه 11 امتیاز کسب کرد و در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفت که قطع همکاری توافقی بین طرفین را در پی داشت. در این بین، آبادانی‌ها اقدام به انتخاب سرمربی جدید کردند تا اینکه پنجشنبه در خبری غیرمنتظره اعلام شد، وینفرد شفر سرمربی آلمانی اسبق استقلال که چهار سال و نیم پیش پایان همکاری تلخی با این باشگاه قبل از تمام شدن فصل داشت، دوباره به ایران بازگشت و در اتفاقی غیرمنتظره هدایت صنعت نفت را برعهده گرفت. این مربی ۷۴ ساله که در نخستین سال حضورش در استقلال جایگزین علیرضا منصوریان شد، همراه با این تیم در جایگاه سوم لیگ هفدهم قرار گرفت و از سوی دیگر توانست آبی‌پوشان را به قهرمانی در جام حذفی برساند ولی سال دوم برای او خیلی خوب پیش نرفت و پس از مسابقه هفته بیست و هفتم لیگ برتر و شکست یک بر صفر مقابل پدیده از سمت خود برکنار شد و جای خود را به فرهاد مجیدی داد. او حالا دوباره به ایران برگشته و هدایت تیم پایین جدولی صنعت نفت را برعهده‌ گرفته و باید دید می‌تواند آبادانی‌ها را از بحران نجات دهد یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی