صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هشت - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مشکلات مالیاتی برانکو پس از ۵ سال حل شد

سرخ‌ها منتظر «بله» پروفسور!

باشگاه پرسپولیس در تلاش است با انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید خود، هواداران این تیم را راضی کند. این در حالی است که این مربی کروات به دلیل مشکل مالیاتی که داشت، به پرسپولیسی‌ها جواب منفی داد تا شوک بزرگی به هواداران این تیم وارد شود.
با این حال مسئولان باشگاه پرسپولیس به تکاپو افتادند تا با حل کردن مشکل مالیاتی برانکو و پرداخت جریمه‌های او، زمینه را برای مذاکرات دوباره و جلب نظر این مربی کروات و نشستن روی نیمکت پرسپولیس مهیا کنند.
از طرف دیگر در یکی دو روز گذشته و با تلاش مدیران پرسپولیس و تهیه پول از اسپانسر، بدهی مالیاتی و جرایم آن پرداخت شد تا برانکو خیالش بابت این مسأله راحت شود. 
امیرهوشنگ پناهی معاون مالی، اداری و پشتیبانی باشگاه پرسپولیس که پنجشنبه همراه رضا چلنگر برای بسته شدن پرونده مالیاتی برانکو در سازمان امور مالیاتی حاضر شده بود، اعلام کرد: «باشگاه نسبت به پرداخت جرایم غیرقابل بخشش مربوط به مالیات برانکو که از سوی باشگاه تعهد شده بود، اقدام کرد و تنها جرایم قابل بخشش باقی مانده بود که طی رایزنی و هماهنگی رضا درویش با مسئولان سازمان امور مالیاتی، این‌‌ مورد نیز برطرف و پرداخت شد.»
او ادامه داد: «با توجه به اسناد و نامه‌های ارسالی سازمان امور مالیاتی، بدهی‌های مالیاتی پرسپولیس مربوط به قرارداد با برانکو در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۹۷ می‌شد که نسبت به بخش اعظمی از آن در ادوار گذشته اقدام لازم صورت نگرفته بود. برای سال ۹۴ از اصل مالیات، بدهی نبود ولی جرایم قابل بخشش باقی مانده بود که این بخش با پیگیری مدیرعامل باشگاه حل‌ شد.
بدهی مالیاتی مربوط به اصل و جرایم غیرقابل بخشودگی سال‌های۹۶ و ۹۷ را قبل از این‌ پرداخت کرده بودیم. مبلغ بسیار کمی از سال ۱۳۹۶ مانده بود که آن هم انجام شد. همچنین تسویه کامل بدهی مالیاتی مربوط به اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشودگی سال ۹۵ را هم انجام داده‌ایم. به این ترتیب، اصل مبالغ مالیاتی مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۷ و جرایم سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز پرداخت شده و برای این سال‌ها تسویه کامل صورت گرفت و پرونده مالیاتی برانکو بسته شد.
این بدهی از ۵ سال قبل و طی دوران مدیریت‌های مختلف بر جای مانده بود و این احتمال داده می‌شد که این موضوع یکی از دل‌نگرانی‌های ایشان باشد و به همین خاطر رفع رجوع شد.»
چلنگر، مترجم و دوست نزدیک برانکو در این خصوص گفت: «نمی‌دانم آقای درویش چطور توانست در بحث مالیات برانکو آنقدر سریع عمل کرده و مباحث بخشودنی، نابخشودنی، اصل و فرع مالیات را پرداخت کند. واقعاً برای من جالب توجه بود و تمام فیش‌های پرداختی را از نزدیک دیدم و فکر می‌کنم شنبه یا یکشنبه مفاصاحساب مالیات برانکو صادر شود تا بتواند خیلی راحت به ایران بیاید و برود. موضوعی که کاملاً متوجه شدم، این است که آقای درویش کاملاً آمادگی دارد تا قرارداد برانکو را امضا کند و صد درصد خودش فرماندهی انجام این کار را خیلی خوب و راضی‌کننده برای هواداران پیش می‌برد.»
او در مورد واکنش برانکو پس از مطلع شدن از حل مشکل مالیاتی در ایران ابراز کرد: «فقط می‌توانم بگویم که ایشان خیلی خوشحال خواهد شد و با روحیه مضاعف تیمش را به مصاف عربستان و جام ملت‌های آسیا می‌فرستد. برانکو تا آخرین لحظه حضورش با تیم ملی عمان در جام ملت‌ها پایبند به قراردادش است و باید کامل بالای سر این تیم باشد و به موفقیت برسد که پس از این رقابت‌ها هم قراردادش به اتمام می‌رسد و می‌تواند به پرسپولیس بیاید.»
پرسپولیس، مفاصای مالیاتی این مربی کروات را تا چند روز آینده ترجمه کرده تا به تأیید دادگستری و سفارت کرواسی در تهران برساند. این تلاش‌ها شاید روزنه امیدی برای پرسپولیسی‌ها باشد تا برانکو راضی شود دوباره پای میز مذاکره بنشیند.
با این اتفاق و با ثبت شدن مفاصای مالیاتی برانکو، این مربی از روز شنبه با رفع مشکل ممنوع‌الخروجی قادر خواهد بود هر زمان می‌خواهد به ایران بیاید و دیگر مشکلی بابت این مسأله وجود نخواهد داشت. باید دید مدیران باشگاه پرسپولیس در نهایت موفق خواهند شد نظر مساعد برانکو برای نشستن دوباره روی نیمکت این تیم را بدست بیاورند یا اینکه مجبور خواهند بود به گزینه‌های دیگر فکر کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی