در خاک عراق اتفاق افتاد

یـک کشتـه و چهـار مجـروح در انفجـار میـــن

گروه حوادث/  ورود اتباع بیگانه از مرز ایران به کشور عراق و عبور از میدان مین منجر به انفجار و کشته شدن یکی از آنها شد.
علی‌عباس شفیعی، فرماندار مهران در تشریح ماجرا گفت: این افراد از اتباع یکی از کشورهای همسایه بوده‌اند که با استفاده از تاریکی شب قصد داشتند از مرز مهران وارد کشورعراق شوند. آنها بی‌توجه به دستور ایست مرزبانان به مرز کشور عراق وارد شدند و پس از ورود به خاک عراق -‌سه کیلومتری مرز در داخل این کشور- به خاطر ناآشنایی به منطقه وارد میدان مین در کشور عراق شدند البته هماهنگی‌های لازم نیز برای دستگیری این افراد با نیروهای مرزبانی عراق انجام شده بود اما ناگهان بر اثر انفجار مین یکی از این افراد کشته شد و چهار نفر دیگر بشدت مجروح شدند.
وی تصریح کرد: پس از انفجار مین، با هماهنگی‌های انجام شده با مرزبانی کشور عراق، تیم‌های خنثی‌کننده مین با ایجاد معبر و با رعایت اصول ایمنی پس از ساعت‌ها تلاش جسد فرد کشته شده و افراد مجروح را از میدان مین خارج کردند و افراد مجروح با حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر به بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران انتقال داده شدند، اما به علت شدت جراحات وارده از بیمارستان امام حسین(ع) این شهر به بیمارستان امام(ره) شهر ایلام منتقل شدند.
غلامرضا علیمحمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: در پی اعلام این حادثه ۲ تیم عملیاتی جمعیت هلال‌احمر با همکاری اورژانس، مرزبانی و فرمانداری مهران به محل حادثه اعزام شدند. با توجه به اینکه حادثه وسط میدان مین در خاک کشور عراق به وقوع پیوسته بود و خطر انفجار وجود داشت، از اکیپ خنثی‌سازی مین درخواست کمک شد. در این عملیات با همکاری خوب تمام مجموعه‌های مرتبط، در نهایت پس از پنج ساعت تلاش با ایجاد معبر و رعایت اصول ایمنی با همکاری مرزبانان ۲ کشور ایران و عراق، یک کشته و چهار زخمی از میدان مین خارج شدند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی