صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

ورزش ایران

فاطمه امینی هت‌تریک تیراندازی
برای المپیک پاریس را تکمیل کرد
دختران ایران، شکارچیان سهمیه
مهری رنجبر / هت‌تریک سهمیه المپیک دختران تیرانداز جوان با سهمیه فاطمه امینی در قهرمانی آسیای اندونزی کامل شد. وقتی دو روز اول دست ایرانی‌ها از سهمیه المپیک خالی ماند، همه امیدها به روز سوم بود. این‌بار بر خلاف باورهمیشگی به جای اینکه دود از کنده بلند شود، انگیزه جوانی چربید و فاطمه امینی هت‌تریک جوانی را تکمیل کرد. تیرانداز 23 ساله در سومین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، بعد از ناکامی باتجربه‌ها، دیروز دور مقدماتی تفنگ 10 متر بادی را با امتیاز ۶۲۸.۲ و دوازدهمی، فینالیست شد. او در فینال با اینکه 6 پله بالاتر از دور مقدماتی‌اش ایستاد، اما مدال نگرفت. ملی‌پوش جوان ایرانی با کسب مقام ششم اما چراغ سهمیه‌های تیم ایران را روشن کرد. سهمیه او تلخی ناکامی سجاد پورحسینی، ملی‌پوش تپانچه مردان را شست و برد؛ اتفاقی که حکم هت‌تریک سهمیه المپیک دختران جوان تیرانداز ایران را دارد. اما قبل از امینی ۵ تیرانداز در قسمت ذخیره‌ها حضور داشتند. نجمه خدمتی، فاطمه کرم‌زاده، یلدا سلیمانی و الهه احمدی هم در بخش ذخیره‌ها تیر زدند. نجمه خدمتی که با رکورد ۶۳۱.۹ در رده پنجم ایستاد، اما به فینال نرسید و سهمیه المپیک را از دست داد. فاطمه کرم‌زاده با رکورد ۶۲۷.۸ نفر چهاردهم شد، یلدا سلیمانی و الهه احمدی هم به ترتیب با رکوردهای ۶۲۴.۸ و620 در رده بیست‌ونهم و چهل‌و‌پنجم بین 62 تیرانداز قرار گرفتند.


سپاهان در نقش جهان میزبان الهلال
سپاهان، تنها نماینده در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با الهلال قرار است دیدار کند. این بازی در تاریخ 26 بهمن ماه در ایران و طبق گزارش AFC در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می‌شود. بازی برگشت روز پنجشنبه ۳ اسفند ماه ساعت ۲۱ به میزبانی الهلال در ورزشگاه ملک فیصل بن فهد ریاض برگزار می‌شود.
 

جریمه استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، آرای خود را در خصوص چند پرونده اعلام کرد که در یکی از آنها مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه با فولاد، به دو جلسه محرومیت که یک جلسه آن به مدت 6 ماه تعلیق می‌شود و پرداخت مبلغ 260 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. نادر غبیشاوری، مربی فولاد هم به دلیل بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه به دو جلسه محرومیت با احتساب محرومیت ناشی از دستور موقت که یک جلسه آن به مدت 6 ماه تعلیق می‌شود و پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. باشگاه استقلال به دلیل پرتاب بطری توسط تماشاگران منتسب به پرداخت مبلغ 510 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
 

مهاجم ایران در بین بازیکنان تماشایی
مذاکره اینتر با نماینده طارمی
الجزیره در گزارشی به بهترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا اشاره کرد که بازی آنها تماشا دارد و نام مهدی طارمی هم بین آنها دیده می‌شود. این سایت در خصوص طارمی نوشت: «طارمی پس از مین جائه به عنوان بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا در سال 2022، در رده دوم قرار گرفت. این مهاجم 31 ساله در 76 بازی ملی 43 گل به ثمر رسانده است. اوج دوران باشگاهی طارمی زمانی بود که در سال 2020 از تیم پرتغالی ریو آوه به پورتو رفت. طارمی قبل از رفتن به پرتغال، در الغرافه در لیگ ستارگان قطر بازی کرد و سپس در سال 2019 به پرتغال رفت.» در گزارش منتشر شده علاوه بر نام مهدی طارمی، نام بازیکنان مطرحی همچون سان هیونگ میک از کره جنوبی، کیم مین جائه از کره جنوبی، سالم الدوساری از عربستان، تاکه‌فوسا کوبو و میتوما از ژاپن و... دیده می‌شود. گفتنی است در خبر دیگری که درباره طارمی منتشر شد، FCInterNews نوشت: «در حال حاضر، علاقه اینتر برای جذب طارمی مطمئناً پنهان نیست و این تیم در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به فکر جذب این ملی‌پوش ایرانی بود اما در نهایت مارکو آرناتوویچ بازیکن اهل اتریش بود که به این تیم پیوست چرا که نسبت به طارمی ارزان‌تر بود. با این شرایط اینتر علاقه خود را به طارمی کاهش نداده و به تماس‌های خود با نمایندگان بازیکن ایرانی ادامه داده است. این بازیکن 31 ساله همچنان هدف اصلی اینتر در خط حمله بوده اما احتمال جذب طارمی در این ماه بسیار کم است. با این حال، اینتر از علاقه سایر باشگاه‌ها برای امضای قرارداد با طارمی آگاه است. کیفیت این بازیکن ایرانی و در دسترس بودن او در انتقال آزاد در قراردادش با پورتو در پایان ژوئن قطعاً می‌تواند توجه دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی را جلب کند اما اینتر نمی‌خواهد منتظر بماند. نراتزوری در چند روز گذشته جلسه‌ای با واسطه‌ها برای جذب طارمی برگزار کرده است و آنها در زمینه توافق با طارمی و نمایندگانش پیشرفت‌هایی داشته‌اند. این بازیکن ایرانی اکنون برای مذاکره با باشگاه‌هایی غیر از پورتو آزاد بوده و این موضوع از زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالات ژانویه وجود داشته است.»

جستجو
آرشیو تاریخی