صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و هفت - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

مفاصا حساب مالیاتی پروفسور پرداخت نشده است

ناراحتی برانکو از نیامدن درویش برای مذاکره

در شرایطی که رضا درویش مدیرعامل گفته بود پرسپولیس تا دیروز منتظر برانکو ایوانکوویچ می‌ماند اما سرمربی کروات عمان در اقدامی پیشدستانه به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد و اعلام کرد: «می دانید که چقدر دوست تان دارم و پرسپولیس در قلبم است. از حمایت شما ممنونم اما به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانم پیشنهاد پرسپولیس را بپذیرم.» این پیام با واکنش باشگاه پرسپولیس هم مواجه شد و این باشگاه نوشت: «پاسخ برانکو به پیشنهاد رسمی باشگاه که امشب (سه‌شنبه شب) در فضای مجازی پخش شد، ما را هم شوکه کرد. با وجود این تلاش‌های مدیریت باشگاه برای متقاعد کردن او ادامه خواهد داشت تا این پاسخ به شکل رسمی به باشگاه اعلام شود. در صورت ناامیدی از حضور ایوانکوویچ، به سراغ دیگر گزینه‌های رزومه‌دار خارجی خواهیم رفت. هواداران عزیز اطمینان داشته باشند که یک مربی رزومه‌دار خارجی روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست تا برای برگزاری تمرینات و جذب بازیکن زمان از دست نرود.»
اینکه چرا برانکو به این پیشنهاد پاسخ منفی داده دلایل متعددی دارد. یکی از مهمترین این موارد موضوعی است که همچنان برای برانکو حل‌نشده باقی مانده و آن بحث دریافت مفاصا حساب مالیاتی اوست؛ چراکه مدیران پرسپولیس مدعی هستند این مربی مشکل مالیاتی ندارد اما برانکو درخواست دارد که برای پنج سال او مفاصای مالیاتی تهیه شود. این در حالی است که درویش مدعی بود که برانکو مشکل مالیاتی ندارد اما از طرف دیگر آنها اعلام می‌کنند که بابت جریمه باقی مانده مالیات برانکو درخواست داده‌اند تا تخفیف لحاظ شود تا این موضوع حل شود. ضمن اینکه برانکو که این روزها با عمان در قطر حضور دارد، از اینکه چرا شخص اول باشگاه پرسپولیس برای مذاکره پیش او نیامده، گلایه‌مند است. به گزارش فارس، در هیأت مدیره مصوب شده بود که دو عضو هیأت مدیره (دلبری و پوراحمدی) مأمور انجام این کار شوند اما شنیده می‌شود در اقدامی عجیب و بدون هماهنگی صورت‌گرفته در هیأت مدیره، محمد دلبری به تنهایی به دیدار برانکو رفت و با او مذاکره کرد که همین مذاکرات، ناراحتی این مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت و برانکو معتقد بود که برای مذاکره رسمی بهتر بود، مدیرعامل باشگاه به دیدارش می‌رفت، نه عضو هیأت مدیره‌ای که آن فرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شناسد. در این شرایط، هیأت مدیره پرسپولیس دیروز تشکیل جلسه داد و مدیران این باشگاه در تلاش هستند تا با رفع ناراحتی‌ها و کدورت‌های به وجود‌آمده در صورت امکان با برانکو پای میز مذاکره بنشینند تا بتوانند نظر مساعد او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلب کنند که البته سابقه برانکو نشان می‌دهد که خیلی سخت از تصمیمی که می‌گیرد برمی‌گردد اما حالا باید دید این بار مدیران پرسپولیس موفق می‌شوند نظر برانکو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگردانند یا نه. شاید اگر با دریافت مفاصا حساب مالیاتی، شخص درویش به دیدار برانکو برود روند مذاکرات مثبت شود اما باید دید این اتفاق رخ خواهد داد.
رضا چلنگر، مترجم برانکو در زمان حضورش در ایران، همیشه ارتباط نزدیکی با او داشت و هنوز هم با پروفسور در ارتباط است، درباره ماجرای پیشنهاد پرسپولیس به برانکو به خبرآنلاین گفت: «آقای درویش و شهریاری و مدیران و نفرات قبلی موظف بودند به مالیات برانکو عمل کنند و در پرونده مالیاتی هم آمده که مدیران قبلی موظف بودند به مفاصا حساب او عمل کنند. تک تک آنها این وظیفه را داشتند و این اتفاق نیفتاده است. درویش می‌گوید من گمان می‌کنم حل شده، او به عنوان مدیرعامل حق گمانه‌زنی دارد؟ بعد گفتند او می‌تواند بیاید. بله می‌توانند فرش قرمز هم پهن کنند که بیاید ولی بعد نمی‌تواند خارج شود! دو تا تیم ملی آسیایی و یک تیم ملی اروپایی به برانکو پیشنهاد داده‌اند. سری قبل هم شخص آقای نژادفلاح که سرپرست بود، شخصاً راهی استانبول شد که با هم رفتیم. نژادفلاح اصلاً پولی هم نداد و پولی هم نداشت ولی برانکو وقتی دید او تا آنجا آمده و مردانه حرفش را می‌زند، کوتاه آمد و همراه شد. با اینکه می‌دانست ممکن است مشکلات فراوانی هم پیش روی باشد، آمد و موفق هم شد. این آقایان چکار کردند؟ یک عضو هیأت مدیره را که نمی‌شناسیم فرستادند. من عکس را دیدم اصلاً نشناختم و زیرش دیدم نوشته عضو هیأت مدیره است. به نظرم عمداً ناشیانه برخورد
می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی