از گوشه و کنار ایران

پرداخت دیه 6 قربانی حادثه انفجار معدن طزره
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت دیه کامل ۶ جان‌باخته حادثه انفجار معدن طزره دامغان خبر داد.
به گزارش ایرنا، یکشنبه دوازدهم شهریور امسال در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی انفجاری رخ داد و ۶ معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.
محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: تاکنون درصد تقصیر سه نفر در این حادثه مشخص شده است.
حسن شریفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران نیز روز گذشته از پرداخت دیه ۶ جانباخته حادثه طزره دامغان به نرخ دیه امسال به صورت کامل خبر داد.

3 بار قصاص برای عامل قتل عام خانوادگی
 پسر جوان که در اقدامی جنون‌آمیز پدر، مادر و برادر کوچک خود را در شهر مجومرد از توابع شهرستان اشکذر یزد به قتل رسانده بود به 3 بار قصاص محکوم شد.
محمدجواد زارع بیدکی دادستان عمومی و انقلاب اشکذر در جمع خبرنگاران گفت: پس از جنایت هولناک خانوادگی که آذر سال ۱۴۰۰ در اشکذر رخ داد و در آن جنایت، پدر، مادر و پسر ۱۲ ساله خانواده به صورت فجیعی به قتل رسیدند، مراتب با پیگیری‌های قضایی انجام و عوامل دخیل در جنایت دستگیر و به دست قانون سپرده شدند. مراحل تحقیق، بازسازی صحنه و رسیدگی‌های دقیق در شعبه کیفری یک استان انجام و سرانجام حکم نهایی صادر شد.
دادگاه کیفری یک استان یزد، برای عامل اصلی قتل، سه بار قصاص نفس و برای عامل دوم تحت عنوان معاونت و ممسک درقتل، رأی حبس ابد صادر کرده است. زارع بیدکی به تشکیل پرونده شخصیت و انجام تست‌های روانشناختی نسبت به متهمان پرونده اشاره و خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط خاص پرونده و نوع قتل‌ها و خانوادگی بودن عوامل دخیل علاوه بر انجام تحقیقات قضایی به میز پژوهش‌های علمی با حضور اساتید مبرز دانشگاه نیز سپرده شدند تا علل و انگیزه‌های این میزان از خشونت نیز مشخص شود.
براساس این گزارش، قاتل که در زمان وقوع جنایت‌ها 21 سال داشت پس از دستگیری مدعی شد خانواده‌اش او را درک نمی‌کردند و رفتار خوبی با او نداشتند. وی نیز با همدستی پسری 19 ساله نخست پدرش را کشته و پس از سوزاندن جسد وی در بیابان به سراغ مادر و برادر 12 ساله خود رفته و آنها را نیز کشته و سپس فرار کرده است که سرانجام با ردیابی‌های گسترده متهم و همدستش دستگیر شدند.
 
دستگیری شرور مسلح اصفهان
 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که به منظور قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت در یکی از محلات شهر اصفهان اقدام به تیراندازی کرده بود، خبر داد.
سرهنگ مسعود طریفی در این خصوص اظهار داشت: در پی تیراندازی عمدی یکی از افراد شرور و متواری شدن وی، موضوع دستگیری متهم در دستور کار مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد وی در یک نزاع خیابانی در یکی از میدان‌های اصلی شهر با چند نفر دیگر به منظور قدرت‌نمایی و ایجاد رعب و وحشت درگیر شده و با اسلحه کلت کمری اقدام به تیراندازی هوایی کرده و سپس متواری شده است.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سرانجام با رصد هوشمندانه و تحقیقات گسترده و میدانی صورت گرفته مخفیگاه متهم شناسایی و مأموران در یک عملیات منسجم و با هماهنگی قضایی، وی را دستگیر کردند و در بازرسی از محل نیز کلت کمری مورد استفاده در زمان درگیری را کشف کردند.
 
دستگیری سارقان آرایشگاه‌های زنانه
دو زن که با ورود به آرایشگاه‌های زنانه، گوشی تلفن همراه مشتریان را سرقت می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
 سرهنگ «حکمت الله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از آرایشگاه‌های زنانه در استان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی البرز قرار گرفت. کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی از محل‌های سرقت و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی دو نفر سارق زن شده و با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهر کرج، آنان را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، متهمان در مواجهه با مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب ۱۰ فقره سرقت از آرایشگاه‌های زنانه اعتراف کردند.
شجاعی گفت: پس از شناسایی مالباختگان پرونده، این افراد به همراه متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرقت رمز ارز از کیف دیجیتال همکار
رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی جوانی که اقدام به برداشت غیرمجاز 14 هزار تتر رمزارز از کیف پول دیجیتالی همکار خود کرده بود، خبر داد.
سرهنگ «امیرحسین سلیمانی» گفت‌: در پی شکایت مردی 26 ساله مبنی بر برداشت غیرمجاز رمزارز از کیف پول دیجیتالی‌اش، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.
رئیس پلیس فتای فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم همکار و دوست صمیمی شاکی بوده است، گفت: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی به برداشت غیرمجاز 14 هزار تتر رمزارز (حدود 7 میلیارد ریال) اعتراف کرد.
وی گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمزارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12کلمه‌ای روی گوشی‌های خود خودداری و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی