سقوط مرگبار هواپیما در ارتفاعات ساوجبلاغ

گروه حوادث/برخورد یک فروند هواپیمای پایپر ۲۸ آموزشی با ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ منجر به مرگ خلبان مربی و دانشجوی وی شد.

 محمد‌رضا البرزی، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: این هواپیما ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه سه‌شنبه اقدام به پرواز کرده و در شمال‌غرب البرز به پرواز ادامه داده و پس از ۲ ساعت به فراخوان‌های برج مراقبت پاسخی نداده است. با شروع عملیات تجسس، نیروهای امدادی و هلال‌احمر به ‌صورت هوایی و زمینی به پایش منطقه پرداختند و سرانجام مشخص شد هواپیما بر اثر برخورد با ارتفاعات روستای وشکین منطقه سفیدارک شهرستان ساوجبلاغ دچار سانحه شده و در اثر این برخورد بدنه و کابین هواپیما خسارت جدی دیده است.
وی بیان کرد: ۲ سرنشین این هواپیمای آموزشی شامل خلبان مربی به نام امید هاشمیان و علی فراهانی دانشجوی خلبانی در دم فوت شده‌‌اند و پیکر آنان توسط نیروهای امدادی به پایین کوهستان منتقل شده است.
محمد‌باقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز نیز گفت: پس از اعلام ناپدید شدن هواپیما بلافاصله ستاد ویژه جست‌و‌جو و نجات حادثه سقوط هواپیمای آموزشی در شهرستان ساوجبلاغ با حضور مدیر کل بررسی سانحه‌های هوایی سازمان هواپیمایی کشوری، مدیریت بحران استانداری البرز، هلال‌احمر و معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی تشکیل شد و سرانجام موفق به کشف اجساد سرنشینان و لاشه هواپیما شدیم.
جستجو
آرشیو تاریخی