صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و شش - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

تکذیب یک شایعه 
درباره یک جاسوس اعدام شده
 خبر اول اینکه، در پی ادعای یک رسانه ضدانقلاب مبنی بر ارتباط فردی به نام محسن سراوانی با دفتر رهبرانقلاب، پیگیری‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این فرد ارتباطی با دفتر رهبرانقلاب نداشته و اساساً تاکنون پستی به‌ اسم «مشاور جوان» در دفتر رهبر انقلاب وجود نداشته است. «فارس» به نقل از یک منبع آگاه، با اشاره به اینکه گزارش‌ها از اعدام فردی به نام محسن سراوانی به جرم جاسوسی حکایت دارند، اضافه کرد: این فرد نه تنها هیچ سمت و ارتباطی با دفتر رهبر انقلاب نداشته است، بلکه در سال ۹۸ به اتهام سوءاستفاده از عنوان دفتر مقام معظم رهبری و جعل امضا تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده است. به گفته این منبع، عکس داشتن و سلفی گرفتن یک فرد با یکی از اعضای دفتر رهبر انقلاب که می‌تواند در هر موقعیتی اتفاق بیفتد، به هیچ عنوان دال بر ارتباط آن فرد با دفتر یا حتی ارتباط خاص با آن عضو دفتر نیست. گفتنی است اینترنشنال بدون ارائه سند یا شواهدی، مدعی شده بود فردی به نام محسن سراوانی که به جرم جاسوسی اعدام شده، جزو مشاوران جوان دفتر رهبر انقلاب بوده است.

پایان فرصت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها
 دست آخر اینکه،  پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها به داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم؛ بر اساس قانون ۳ روز مهلت اعتراض وجود داشته است که از یکشنبه این هفته آغاز شده و 
دیروز - سه‌شنبه - آخرین مهلت بود.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام شورای نگهبان برای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۱ هزار نفر یعنی بیش از ۵۲ درصد، تأیید صلاحیت شدند.
حدود ۳۸ درصد صلاحیت‌ها مورد تأیید قرار نگرفت. آنان می‌توانند شکایت کنند تا اعضای شورای نگهبان مجدداً بررسی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی