حوادث جهان

ناپدید شدن سردسته تبهکاران در زندان اکوادور
مقام‌های اکوادور می‌گویند سردسته یکی از باندهای فعال در زمینه جرایم سازمان‌یافته در زندان «ناپدید» شده است.
به گزارش یورونیوز، خوزه آدولفو ماکیاس که رهبری گروه تبهکار «لوس چونروس» را برعهده دارد به عنوان «تحت تعقیب‌ترین زندانی» اکوادور شناخته می‌شود. مقام‌های اکوادور گفته‌اند عملیات جست‌و‌جوی او را آغاز کرده‌اند. دفتر دادستانی اکوادور گفته که تحقیق درباره «ادعای فرار» خوزه آدولفو ماکیاس آغاز شده است. دنیل نوبوآ، رئیس‌جمهور اکوادور با اشاره به اینکه خوزه آدولفو ماکیاس، رئیس خطرناک باند تبهکاری قدرتمند «لوس چونروس» از سلول فوق‌امنیتی زندان ناپدید شده است، ۶۰ روز در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد. خوزه آدولفو ماکیاس که با نام «فیتو» شهرت دارد در سال ۲۰۱۱ به ۳۴ سال زندان محکوم شد. از جمله دلایل محکومیت او می‌توان به «قاچاق مواد مخدر» و «قتل» اشاره کرد.

هتل تاریخی تگزاس منفجر شد
 انفجار شدید گاز در یک هتل تاریخی در تگزاس امریکا ۲۱ زخمی برجای گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، این انفجار روز دوشنبه در هتل تاریخی سندمن سیگنچر در فورت ورث تگزاس امریکا رخ داد.مقامات آتش‌نشان ایالتی اظهار کردند که حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی، تماس‌هایی مبنی بر وقوع انفجار دریافت کردند.یکی از شاهدان این انفجار می‌گوید: این صدای بلند را که شنیدم اول فکر کردم رعد و برق است، بعد از پنجره اتاقم به بیرون نگاه کردم و دیدم که رعد و برق نیست سپس مردم را دیدم که در حال دویدن بودند.بنابر اعلام سی بی‌اس نیوز، مقامات ایالتی اظهار کردند که در پی وقوع این حادثه دست‌کم ۲۱ نفر زخمی شدند و وضعیت تعداد محدودی از آنها وخیم گزارش شده است.با این حال تاکنون تلفاتی ناشی از این حادثه گزارش نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. علت حادثه هنوز مشخص نیست.
 
شمار قربانیان زلزله ژاپن به 202 نفر رسید
زلزله ۷,6 ریشتری ژاپن که هفته گذشته رخ داد تاکنون ۲۰۲ نفر تلفات برجای گذاشته است. مقامات ژاپنی اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان زمین‌لرزه بزرگ روز اول ژانویه در این کشور به 202 نفر رسید.تاکنون تقریباً 60 هزار خانوار بدون آب و 15 هزار و 600 خانوار فاقد برق هستند.وضعیت جاده‌ها به دلیل بارش چند روزه که منجر به رانش زمین شده، بدتر شده است.
 
16 کشته در تصادف زنجیره‌ای روسیه
برخورد زنجیره‌ای 50 خودرو در بزرگراهی در غرب روسیه، تاکنون ١۶ کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشته است. این سانحه رانندگی بزرگ در بزرگراه M-11 در منطقه نوگورود رخ داد. به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه تاس، بر اساس آخرین اطلاعات، 16 نفر در این حادثه جان باختند. خدمات منطقه‌ای به مردمی که در این حادثه گرفتار شده‌اند تمام کمک‌های لازم را ارائه داد تا بتوانند خود را گرم کنند و غذا و نوشیدنی گرم مصرف کنند.
 
سوراخ شدن نای به خاطر نگه داشتن عطسه
 برای نخستین بار در جهان، مردی پس از تلاش برای نگه داشتن عطسه خود، موجب به وجود آمدن یک سوراخ کوچک در نای خود شد.
این اتفاق عجیب در حالی رخ داد که مردی انگلیسی در حال رانندگی بود و مبتلا به زکام شده بود. او ناگهان نیاز شدیدی به عطسه احساس کرد، اما به جای اینکه عطسه کند، با فشردن بینی و بستن دهانش، آن را خفه کرد. فشار وارده به حدی زیاد بود که یک سوراخ ۲ در ۲ میلیمتری در نای او ایجاد شد.وقتی مرد به بخش اورژانس رسید، درد شدیدی داشت، گردنش از دو طرف متورم شده بود و به سختی آن را حرکت می‌داد.عکس‌برداری با اشعه ایکس از گردن او نشان داد پارگی بین استخوان‌های سوم و چهارم مهره‌های گردن او رخ داده است. هوا نیز در فضای قفسه‌سینه بین ریه‌های او جمع شده بود.پزشکان به این نتیجه رسیدند که پارگی ناشی از افزایش سریع فشار در نای هنگام عطسه با بینی فشرده و دهان بسته بوده است.«به همه باید توصیه شود عطسه‌های خود را با فشار دادن بینی در حالی که دهان‌شان بسته است خفه نکنند، چون این کار می‌تواند منجر به سوراخ شدن نای شود».

جستجو
آرشیو تاریخی