صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و پنج - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

بنگاه

آغاز دومین کنگره ملی شهدای غواص در کیش
دومین کنگره ملی شهدای غواص با عنوان معبر عشق از امروز درکیش آغاز به کار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی واموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین کنگره ملی شهدای غواص در دومین دوره برگزاری شامل 6 جشنواره ملی با موضوعات رسانه، خوشنویسی و نقاشیخط، تئاتر کوتاه، پوستر، آثار ادبی و آثار حجمی است که با استقبال بی‌نظیری از سوی علاقه‌مندان سراسر کشور مواجه شد و کار دشواری پیش روی داوران برای انتخاب آثار برگزیده قرار داد.
مشارکت بیش از 4 هزار دانش‌آموز جزیره کیش در بخش‌های سرود، نقاشی و کاردستی و ارسال بیش از 2500 نقاشی به دبیرخانه این کنگره خبر از استقبال 3 برابری درمقایسه با سال گذشته می‌دهد.
همچنین نمایشگاهی با 21 غرفه به همت دانش‌آموزان از ساعت 16 دیروز دوشنبه 18 دی در پارک ماهیگیر برگزار شده است.
ویژه برنامه مدرسه شهید فکوری، اجرای تئاتر خیابانی، خاطره گویی خانواده شهدا، اجرای گروه موسیقی بومیان کیش و تریبون آزاد از دیگر برنامه‌هایی است که درحاشیه برگزاری این نمایشگاه اجرا می‌شود.
گفتنی است برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای غواص کشور تا 20 دی درکیش ادامه دارد.

بهره‌برداری از راه‌آهن اصفهان- شهرکرد تا پایان دولت سیزدهم
اصفهان- مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: راه‌آهن اصفهان- شهرکرد با پیگیری استان بویژه در یکی دو سال اخیر در اولویت قرار گرفته است و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.
 علیرضا صلواتی افزود: اعتبار مناسبی در سفر رئیس‌جمهور به استان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.
 وی که در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن اصفهان- شهرکرد سخن می‌گفت، تصریح کرد: این مسیر ریلی در منطقه‌ای صعب‌العبور(سخت‌گذر) قرار دارد و دارای ۲.۵ کیلومتر پل و حدود ۵.۵ کیلومتر تونل است.
 مجری کل طرح‌های زیربنایی اصفهان اظهار داشت: این پروژه در سال اول قرار است ۷۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کند که این میزان در اُفق برنامه به ۲ میلیون نفر می‌رسد.
 وی اضافه کرد: این خط آهن ظرفیت جابه‌جایی ۳.۵‌میلیون تُن بار را دارد که در بخش صنایع ۲ استان، فعالیت و به حذف بار از سطح جاده کمک می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی