حوادث جهان

سفر اشتباه کودک 6 ساله با هواپیما
شرکت هواپیمایی «اسپیریت ایرلاینز» تحقیق در مورد سوار کردن کودک 6 ساله در هواپیمایی به مقصد دیگر را آغاز کرده است. این پسر شش ساله قرار بود سوار هواپیمایی شود که به شهر فورت مایرز در ایالت فلوریدا می‌رفت اما او از شهر اورلاندو در همین ایالت در فاصله ۲۶۰ کیلومتری سر در آورد.
 مقام‌های شرکت هواپیمایی «اسپریت ایرلاینز» گفته‌اند که  یک نفر از بخش کازیرنویسن این شرکت همواره در طول سفر این کودک را همراهی می‌کرد.
 با این حال تحقیق در مورد اینکه چگونه این اشتباه رخ داده به جریان افتاده است.
 مادربزرگ این کودک پس از حضور در فرودگاه دریافت که نوه‌اش در هواپیمایی که از فیلادلفیا به زمین نشسته است حضور ندارد. این اولین سفر هوایی این کودک 6 ساله بود.
 ماریا راموس، مادربزرگ این کودک به یک رسانه محلی گفت: «داخل هواپیما دویدم و از میهماندار پرسیدم نوه من کجاست؟ او را در فیلادلفیا به شما تحویل داده بودند. میهماندار هم جواب داد نه کودکی همراه من نیست.»
 نوه این زن سپس از فرودگاه اورلاندو با مادربزرگش تماس گرفت تا اطلاع بدهد که هواپیمایش به زمین نشسته است.
 شرکت «اسپریت ایرلاینز» سوار کردن این کودک در هواپیمایی اشتباهی را پذیرفته است. مقام‌های این شرکت می‌گویند که آنها به خانواده این کودک اطلاع دادند که اشتباه شده است.
 «اسپریت ایرلاینز» از خانواده این کودک شش ساله عذرخواهی کرده است.

فرود عجیب هواپیما با موتور خاموش
 خاموش شدن لحظه‌ای موتور هواپیمای ایرباس A۳۲۰ شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی در پی فرود سخت در فرودگاه فونچال در کشور پرتغال موجب وحشت مسافران شد.
  یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی که از فرودگاه استکهلم به سمت فرودگاه فونچال پرواز کرده بود، به هنگام فرود به دلیل باد جانبی شدید در لحظات پایانی با سرعت بسیار بالایی با باند برخورد کرد که سبب خاموش شدن لحظه‌ای موتور شماره یک شد.
 خلبان هواپیما بلافاصله از فرود انصراف داده و پس از ۲۰ هولدینگ در فرودگاه لاس پالماس به سلامتی فرود آمد.
 به گفته خلبان در لحظه فرود سخت بوی غیرمعمولی در کابین هواپیما پیچیده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی