خبر پلیس

فرمانده فراجا در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور :
نیازمند اصلاح قوانین در حوزه جریمه‌ها هستیم

گروه حوادث‌/ فرمانده‌ کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در سایه معماری فراجای آینده باید در حوزه هوشمندی سرعت بیشتری نسبت به دیگر پلیس‌های تخصصی داشته باشد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در مراسم انتصاب رئیس پلیس راهور فراجا افزود: حقیقت این است که ترافیک امروز در حوزه‌های زندگی مردم به یکی از مسائل پراهمیت تبدیل شده است. در حل دغدغه ترافیک باید همه دستگاه‌ها نقش ایفا کنند و نقش آنان به طور واضح در قانون مشخص است.
وی تأکید کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک به طور حتم در وضعیت مطلوبی نیستیم، زیرا اگر چنین بود این میزان کشته و مجروح و تصادفات جاده‌ای نداشتیم. مهندسی ترافیک، توسعه زیرساخت، اجرای درست قوانین در فرایند درست و توسعه و آموزش نیروهای متخصص، راهکار ما برای حل معضلات است.
به گفته او، در حوزه راهور به‌خصوص شماره‌گذاری، گواهینامه، کروکی و مواردی از این دست اتفاقات خوبی افتاده که انقلابی در حوزه پلیس راهور محسوب می‌شود.
فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه خدمت ۱۵۰ میلیونی پلیس راهور نیمی از کل خدمات پلیس تخصصی است، افزود: اما امیدواریم به تعهد خود که کاهش ۱۲ درصدی تصادف بود، دست پیدا کنیم. خواست ما از ریاست جدید پلیس راهور انجام مأموریت با لباس جهادی است.
به گفته سردار رادان، امروز همه موافق هستیم که در حوزه قوانین این میزان جریمه تخلف اثرگذار و بازدارنده نیست و به طور حتم نیازمند اصلاح قوانین در حوزه جریمه‌ها هستیم و امیدواریم با همراهی دولت بزودی شاهد بازنگری باشیم.
سردار احمدرضا رادان در ادامه گفت: بنا داشتیم از سردار هادیانفر در یکی از حساس‌ترین مراکزمان در پلیس یعنی فرماندهی قرارگاه تحلیل داده استفاده کنیم، اما متأسفانه این امر محقق نشد. واقعیت این است که وزیر راه با من تماس گرفت و از من خواست با مأموریت سردار هادیانفر در این وزارتخانه موافقت کنم.
فرمانده فراجا تصریح کرد: راستش را بخواهید ما دیدیم این وزارتخانه سهم ۳۸ درصدی در کاهش تصادفات دارد، در حالی که پلیس سهم ۱۹ درصدی دارد. از این رو با حضور ایشان در وزارت راه موافقت شد و سردار هادیانفر به وزارت راه می‌روند و من مطمئنم در آنجا منشأ اثر خواهند بود.
 
عذرخواهی از مردم
سردار هادیانفر، رئیس پیشین پلیس راهور فراجا در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پلیس راهور فراجا از مردم ایران و همکارانش ‌طلب حلالیت کرد و گفت: با تمام توان در پلیس راهور کار کردم و اگر موضوعی بوده که از توان من خارج بوده، عذرخواهی می‌کنم. اگر امروز سالانه ۴۸ میلیارد تردد در ایمنی کامل در کشور انجام شده در نتیجه تلاش ۳۰ هزار نفر از همکاران من در پلیس راهور بوده است.
 
باید از کارهای هیجانی پرهیز کنیم
در ادامه این مراسم، سردار تیمور حسینی رئیس جدید پلیس راهور فراجا نیز گفت: مردم امروز از ترافیک‌های سنگین و مهم‌تر از آن از بی‌نظمی در ترافیک گله‌مندند و ما باید با اقدامات علمی و غیرهیجانی برای آن چاره کنیم.
سردار حسینی با بیان اینکه ما حتماً اقدامات مفید و مؤثر سردار هادیانفر را ادامه خواهیم داد، گفت: در طول سال‌های طولانی خدمتم از یک افسر پلیس راه تا مأمور تصادفات و... مشکلات را با تمام وجود لمس کردم و از این رو معتقدم که باید از کارهای هیجانی پرهیز کنیم.
دو اقدام را در دستور کار قرار دادیم، یک پیوست اجتماعی و دیگری طرح توجیهی با هدف تأثیر بر کاهش تصادفات؛ از این به بعد هر طرحی در راهور اجرا شود باید این دو مؤلفه را داشته باشد.
رئیس پلیس راهور فراجا به نقش رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌ها در صف جلو و نوک پیکان در حوزه ترافیک نقش‌آفرینی دارند. از همه رسانه‌ها می‌خواهم که در انتخاب تیترها و محتوای خود دقت کافی داشته باشند تا خدای نکرده موضوعی به اشتباه و نادرست یا ناقص منتشر نشود.

جستجو
آرشیو تاریخی