صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

کیومرث هاشمی: تختی نشان داد پهلوانی مهم‌تر از قهرمانی است
پنجاه وششمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان غلامرضا تختی، دیروز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، شماری از پیشکسوتان، مسئولان و قهرمانان جهان و المپیک بر سر مزار این قهرمان در ابن‌بابویه شهرری برگزار شد. در این مراسم چهره‌های نامداری مانند علی‌اکبر حیدری از معدود هم‌دوره‌های تختی و محمدرضا طالقانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی نیز حضور داشتند. هاشمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: «مردم بعد از نیم‌قرن همواره یاد و خاطره تختی را زنده نگه می‌دارند. ما نیز برای حضور در کنار مردم در این مراسم حضور پیدا کردیم تا یاد و خاطره این پهلوان ملی را زنده نگه داریم. اخلاق و رفتار تختی مصداق پهلوانی بود و این رفتار هنوز در بین ورزشکاران ما در جریان است. او با این شیوه رفتاری نشان داد که پهلوانی بسیار مهم‌تر از قهرمانی است و آنچه در ذهن مردم ماندگار می‌شود پهلوانی است. او نشان داد که قهرمانی خوب است اما این پهلوانی است که نام‌ها را ماندگار می‌کند.» وزیر ورزش و جوانان بااشاره به حضور پرشور مردم در مراسم سالگرد جهان‌پهلوان تختی یادآور شد: «رفتارهای پهلوانانه تختی راز ماندگاری این قهرمان است و مردم به خاطر این رفتارها تختی را دوست دارند.»


تفاهمنامه ساخت ورزشگاه در کیش
فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش تفاهمنامه‌ای را برای ساخت ورزشگاه فوتبال ساحلی امضا کردند. این تفاهمنامه توسط رئیس و نایب رئیس فدراسیون، مدیرعامل و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش امضا شد. در مراسم امضای تفاهمنامه، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال، سایر مسئولان فدراسیون و سازمان منطقه‌ آزاد کیش حضور داشتند.
 

تیم ملی امروز به دوحه می‌رود
برنامه تیم ملی فوتبال کشورمان تا برگزاری اولین دیدار در جام ملت‌های آسیا مشخص شد. شاگردان امیر قلعه‌نویی که از ساعت 19 دیروز آخرین تمرین خود را در کیش انجام دادند، ساعت ۱۳:۳۰ امروز این جزیره را به مقصد دوحه برای حضور در جام ملت‌های آسیا ترک می‌کنند. تیم ملی کشورمان روز ۱۹ دی‌‌ماه آخرین دیدار دوستانه‌ پیش از این تورنمنت را پشت درهای بسته مقابل اندونزی و در مجموعه الریان برگزار می‌کند. تیم ایران روز ۲۴ دی‌‌ماه در اولین بازی مرحله گروهی جام ملت‌ها به مصاف فلسطین می‌رود. گفتنی است مهدی طارمی، ستاره تیم ملی که برای انجام یک کار شخصی به تهران سفر کرده و به همین دلیل نتوانسته است در جلسه ریکاوری پس از بازی با بورکینافاسو همراه سایر نفرات تمرین کند، دیروز به کیش بازگشت تا در کنار تیم ملی باشد.


اسکی‌بازان در کمپ کره‌جنوبی
اسکی‌بازان جوان کشورمان تمریناتشان را در کمپ Dreamprogram کره‌جنوبی آغاز کردند.در این کمپ 25 روزه، سارینا احمدپور، علی بلوکات، امیرمحمد ابوالحسن‌زاده، پرستو آبسالان و ملیکا میرزایی نمایندگان کشورمان به مدت ده روز به همراه دیگر ورزشکاران المپیکی در برنامه‌های تمرینی شرکت می‌کنند و در پایان به یک پیست نزدیک رقابت‌ها رفته و در پیست مختص المپیک زمستانی جوانان تمرین می‌کنند. امید تیر، سرمربی تیم اسکی جوانان ایران درباره آخرین وضعیت ملی‌پوشان در کره‌جنوبی می‌گوید: «در حال حاضر تمریناتمان در کمپ استارت خورده؛ هر چند سارینا احمدپور و علی بلوکات پیش از آمدن به بازی‌ها توانستند در یک کمپ تمرینی به میزبانی کشورهای اتریش و ایتالیا شرکت کنند. آنها زیر نظر مربیان خوبی تمرین کردند و سپس یکی دو مسابقه هم دادند.»
او در ادامه تأکید می‌کند: «این دو اسکی‌باز پس از یک ماه به تهران برگشتند و متأسفانه به دلیل بسته بودن پیست‌های اسکی، نتوانستند تمریناتی روی برف داشته باشند. یک هفته هم هست که در کره‌جنوبی هستیم و 6روز تمرینات خوب داشتیم. بارش برف در روزهای نخست‌مان در کره‌جنوبی مثل ایران کم بود. در واقع اینجا در مجموعه‌ای که هستیم، همه پیست‌ها باز نشده و پیست‌هایی که در اختیارمان می‌گذارند، از جمله پیست‌های مبتدی است و خیلی پیشرفته نیست و ما در سانس‌های مختلف می‌توانیم 2 تا 3 ساعت تمرین داشته باشیم. البته بارش‌هایی در چند روز گذشته در اینجا وجود داشته و همچنین با کمک دستگاه‌های برف‌ساز پیست در حال باز شدن است و دو روزی هم هست که به یک پیست سخت‌تر رفته‌ایم. امیدوارم تا آغاز المپیک تمرینات خوبی داشته باشیم.»
سرمربی تیم اسکی جوانان درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد ملی‌پوشان گفت: «در ورزش نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشند. این چیزی است که من از آنها می‌خواهم.»
بازی‌های المپیک زمستانی جوانان از ۲۲ دی تا ۱۲ بهمن به میزبانی کره‌جنوبی برگزار می‌شود که تیم کشورمان در اولین مسابقه به تاریخ سوم بهمن‌ماه و در مارپیچ کوچک روی پیست خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی