صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گل‌محمدی پس از 4 سال از پرسپولیس جدا شد

خداحافظی با مربی جام دار

هفتمین استعفای یحیی گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس بدون بازگشت بود. نماینده این مربی دیروز در محل باشگاه حاضر شد و بعد از توافق با مدیرعامل پرسپولیس، از جدایی گل محمدی خبر داد. هر چند که تا عصر دیروز این جدایی روی کاغذ نیامده بود ولی اعلام شد این اتقاق نهایتاً امروز رخ می‌دهد تا جدایی گل محمدی رسمی شود. هرچند که گاهی اتفاق‌هایی در فوتبال ایران رخ می‌دهد که همه را به حیرت وا می‌دارد و باید گفت تا سرمربی جدید رسماً معرفی نشده، نمی‌توان جدایی گل محمدی را قطعی دانست. مربی ای که ۲۳ دی ماه 1398، از سوی محمدحسن انصاری‌فرد مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس، به جای گابریل کالدرون آرژانتینی، سرمربی پرسپولیس شد تا برای دومین بار بعد از هفت سال سرمربی این تیم شود. او موفق شد در این دوران سه بار تیمش را قهرمان لیگ برتر کند، یک قهرمانی جام حذفی به دست آورد و دو قهرمانی سوپرجام هم کسب کند. یحیی که پرسپولیس را در سال 2020 به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند، در 157 بازی 97 برد، 41 مساوی و 19 باخت داشت تا دورانی بسیار موفق را در دوره دوم مربیگری‌اش در پرسپولیس سپری کند ولی حالا گویا ماجراجویی چهار ساله این سرمربی در اردوگاه سرخ به پایان رسیده است.
 
گل‌محمدی: امیدی به حل مشکلات نداشتم
گل‌محمدی در حالی بعد از دیدار مقابل مس رفسنجان در نشست خبری، از پایان همکاری با این تیم خبر داد که درویش در مواجهه با خبرنگاران حاضر در محل ساختمان این باشگاه، در پاسخ به چرایی دلایل قطع همکاری گل‌محمدی مدعی شد که این مربی از شرایط روحی مناسبی برخوردار نبوده و این موضوع را دلیل جدایی‌اش عنوان کرد؛ موضوعی که واکنش یحیی را در پی داشت و او در پاسخ مدیرعامل به ورزش سه گفت: «اتفاقاً اوضاع حال و احوالم خیلی هم خوب است. از شرایط روحی خیلی خوبی هم برخوردار هستم اما شرایط برای ادامه همکاری وجود ندارد و هیچ امیدی به حل مشکلات با این شرایط وجود ندارد و این تنها دلیل آن است.» سرمربی مستعفی پرسپولیس که از ابتدای فصل نسبت به شرایط تیم و بازیکنانش شاکی بود و بارها این موضوع را اعلام کرده بود در نهایت به اتفاقی که مدنظرش بود نرسید تا کاسه صبر او در فیفادی لبریز شود و پایان همکاری خود را اعلام کند. این درحالی بود که طبق ادعای برخی رسانه‌ها، درویش اصلاً علاقه ندارد در نقل و انتقالات ریخت و پاش کند و همین موضوع ثابت می‌کند او از اول مخالف بازگشت بازیکنی مانند لوکادیا بود ولی گل محمدی اصرار به جذب دوباره این بازیکن داشت.
 برانکو: تنها به جام ملت‌ها فکر می‌کنم
پس از اعلام جدایی گل محمدی، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد که این باشگاه با ۱۰ گزینه به صورت همزمان در حال مذاکره است و تا پایان هفته، جانشین گل‌محمدی معرفی خواهد شد. این درحالی است که بسیاری برانکو ایوانکوویچ را نزدیک‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت قرمزها می‌دانند. به گزارش ایسنا نماینده باشگاه پرسپولیس، دیروز دیداری با برانکو داشته تا مذاکرات ابتدایی را با این مربی کروات انجام دهد. این در شرایطی است که عمان که پروفسور هدایت آن را برعهده دارد و خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، شامگاه شنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف امارات رفت و موفق شد با یک گل حریف ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را شکست دهد. در این میان، برانکو در واکنش به خبر بازگشتش به فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس به خبرنگار روزنامه «عجل» گفت: «تنها موضوعی که به آن فکر می‌کنم حضور تیم عمان در جام ملت‌های آسیاست و می‌دانم که چالش سختی در این مسابقات خواهیم داشت.»
 
پیام گابریل کالدرون به پرسپولیسی‌ها
اما در روزهایی که صحبت از رفتن گل محمدی بود، نام گابریل کالدرون به عنوان گزینه جانشینی او مطرح شد، سرمربی ای که یک بار حضورش در پرسپولیس نیمه کاره مانده بود. حالا برخی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس به گوش کالدرون رسانده‌اند که او یکی از گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس محسوب می‌شود اما این مربی آرژانتینی در پاسخ گفته است: «از اینکه گزینه سرمربیگری پرسپولیس هستم، ممنونم ولی فعلاً قصد ندارم به ایران برگردم!»
 
یک مربی هلندی پیشنهاد شد!
اما در شرایطی که درویش از مذاکره با 10 مربی خبر داده، مربیان دیگری هم از سوی واسطه‌ها به باشگاه پرسپولیس معرفی می‌شوند. به گزارش تسنیم، در همین راستا رزومه یک مربی هلندی به نام «آلفونس خرونن‌ دایک» که 59 ساله است در اختیار باشگاه قرار گرفته است. او در دوران بازیگری‌اش برای تیم‌هایی همچون آژاکس و منچسترسیتی بازی کرده و سابقه مربیگری‌ در تیم‌های زیر 19 و زیر 21 سال آژاکس را هم دارد. خرونن‌ دایک در آخرین تجربه مربیگری‌اش در مقطع بسیار کوتاهی سرمربی آنتالیااسپور در سوپرلیگ ترکیه بوده و از سال 2021 هدایت تیمی را برعهده نداشته است اما با شرایطی که مسئولان پرسپولیس اعلام کرده‌اند یک مربی کارنامه‌دار و مورد نظر هواداران را انتخاب می‌کنند، خیلی بعید است آنها سراغ خرونن بروند.

جستجو
آرشیو تاریخی