صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و چهار - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

صف یک‌کیلومتری ‌ برای اهدای خون در کرمان

کرمان- مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: طی سه روز نخست حادثه تروریستی در کرمان بالغ بر ۲هزار و ۱۷۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که یک‌هزار و ۶۴۱ نفر آنها موفق به اهدای خون شده‌اند.
ایرج شکوهی با اشاره به اینکه بلافاصله مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های کرمان انتقال یافته و بستری شدند، ادامه داد: برای جلوگیری از اتلاف وقت همکاران متخصص ما از گروه خونی دهنده عمومی Oمنفی برای مصدومان استفاده کردند.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت «ما ذخیره خونی قابل‌قبولی در استان کرمان قبل از حادثه داشتیم اما به‌لحاظ اینکه فقط از ذخیره خونی Oمنفی در ساعات اول استفاده شد، پیش‌بینی ما این بود که با کمبود گروه خونی مواجه شویم، وی اضافه کرد: به همین دلیل در فراخوانی از مردم عزیز برای اهدای خون درخواست کردیم.
وی با ابراز اینکه به تهران هم این کمبود خون را اعلام کردیم، گفت: تمامی ادارات انتقال خون کشور با من تماس داشتند و برای ارسال خون اعلام آمادگی کردند اما خون از تهران، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و فارس به‌دلیل نزدیکی ارسال شد.
شکوهی با تأکید بر اینکه در ابتدا با توجه به ذخیره خونی Oمنفی خوبی که داشتیم، حادثه به‌خوبی مدیریت شد، افزود: بعد از اعلام کمبود خون از سوی ما شاهد صف یک‌کیلومتری اهداکنندگان مقابل انتقال خون بودیم که جای تقدیر دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی