صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

۱۱ بهمن موعد تعطیلی شبکه منوتو
 خبر اول اینکه، مدیران شبکه تلویزیونی منوتو در بیانیه‌ای از پایان فعالیت و توقف پخش برنامه‌های این شبکه در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ خبر دادند.
چندی پیش مالکان شبکه فارسی‌زبان «منوتو» به‌عنوان یکی از رسانه‌های اصلی اپوزیسیون (که علیه سبک زندگی ایرانی فعالیت می‌کند)، در بیانیه‌ای از احتمال تعطیلی این شبکه معاند در ماه ژانویه خبر داده‌ بودند.
دلیل آنان برای تعطیلی این شبکه بهایی، تداوم بی‌ثباتی سیاسی و نابسامانی اقتصادی برای اعضای اپوزیسیون دانسته شد که ادامه کار این مدل تلویزیون تجاری را ناممکن کرد و آنان را از رشد گسترش و درآمدزایی در این صنعت درحال تحول ناتوان ساخت. اگرچه مدیران این شبکه کاهش تبلیغات را دلیل تعطیلی پیش‌رو می‌دانند اما با آغاز شمارش معکوس برای خداحافظی کارمندان منوتو، مجریان این شبکه که بیشتر غصه‌دار آینده شغلی خود هستند، اعتراف تکان‌دهنده‌ای از بی‌نتیجه بودن فعالیت این شبکه داشته‌اند.
یک مجری معروف منوتو اخیراً عنوان کرده بود که اگر این شبکه 40 سال دیگر هم باشد و همین برنامه‌ها را ادامه دهد و به ساخت برنامه‌های مستند نیز بپردازد، بود و نبودش فرق چندانی برای مردم نخواهد داشت!

پاسخ  عملی سپاه
برابر لفاظی‌های امریکا
 خبر دیگر اینکه، همزمان با لفاظی‌های مقامات دولت امریکا علیه حق ایران برای فعالیت در آبهای آزاد،  روز گذشته ناو ابومهدی المهندس و ۱۰۰ فروند شناور موشک‌انداز تندرو به نیروی دریایی سپاه ملحق شد. شناور گشتی رزمی ابومهدی المهندس مبتنی بر نیازهای عملیاتی نیروی دریایی سپاه توسط جوانان متخصص داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.
این شناور رادارگریز با بهره‌مندی از چهار موتور دریایی، دارای قابلیت دریانوردی بردبلند با سرعت بالای ۳۷ گره دریایی و قدرت بالا در مانور است. قابلیت حمل و فرود و برخاست پهپاد عمودپرواز (VTOL) و امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب از دیگر قابلیت‌های این شناور است.  این شناور برای دفاع هوایی و مقابله با اهداف متخاصم، مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگرهای دریاپایه و سامانه‌های خودکار و نیمه خودکار توپ‌های ۲۰ میلیمتر و ۳۰ میلیمتر است.  شناور شهید ابومهدی المهندس برای انهدام اهداف سطی متخاصم نیز مجهز به پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی (از ۳۵ تا ۷۵۰ کیلومتر) است. این شناور مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی است.

اقدام علیه توهین‌‌کنندگان
به شهدای ترور کرمان
 دست آخر اینکه،  معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتای فراجا از اجرای طرح ضربتی برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد که ۵۰۰ تارنمای سایبری با محتوای مجرمانه مورد شناسایی و احصا قرار گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی درباره جزئیات اجرای طرح جدید پلیس فتا در برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی گفت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در راستای اجرای طرح ضربتی و عملیاتی مذکور بالغ بر ۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدا که هم‌آوایی با جریانات تولیدشده معاندان در خصوص حوادث تروریستی کرمان کرده بودند احصا شده و تحت پایش‌های سایبری قرار گرفتند. وی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ فقره تارنما در این خصوص با هویت معلوم در داخل کشور شناسایی شده و رسیدگی به آنها در دستورکار قرار گرفت که در این رابطه ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تحت اقدامات مقتضی از قبیل دستگیری، احضار، تذکر و حذف محتوای مجرمانه قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی