صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

با حضور رئیس جمهور محقق شد

خانه دار شدن شهروندان در استان زنجان

در نخستین برنامه سفر روز گذشته رئیس جمهور، در مراسمی با حضور آیت‌الله رئیسی 7 هزار و 183 واحد مسکونی از جمله 1200 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ساخته شده در اراضی دولتی در استان زنجان به بهره‌برداری رسید. واحدهای افتتاح شده دیگر نیز شامل 1213 واحد مسکونی خود مالک طرح نهضت ملی مسکن، 770 واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در طرح بازآفرینی شهری و 4 هزار مسکن روستایی در استان زنجان است. همچنین با حضور رئیس جمهور به 700 متقاضی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری، زمین واگذار شد.
 
تحقق وعده رئیس جمهور
به بانوی زنجانی
آیت‌الله رئیسی روز گذشته، همچنین با حضور در کوی فلسطین، واقع در یکی از محله‌های حاشیه شهر زنجان، به خانه پیر زن زنجانی رفت و پای درددل این مادر نشست. علت حضور رئیس جمهور در این خانه، به دور نخست سفر استانی به زنجان
بازمی گردد. آبان ۱۴۰۰، آیت‌الله رئیسی در سفر به این شهر، به صورت سرزده به حاشیه زنجان و کوی فلسطین رفت و در جریان وضعیت زندگی و سکونت این پیرزن قرار گرفت. رئیس جمهور در همان سفر از استاندار زنجان خواست مشکلات این بانوی کهنسال را که دارای فرزند بیمار بود پیگیری کند. حالا پس از گذشت دو سال، رئیس جمهور به وعده خود جامه عمل پوشاند و به این مادر پیر زنجانی خانه هدیه کرد. به این ترتیب آیت‌الله رئیسی روز گذشته به همان خانه‌ای رفت که به مادر سالمند زنجانی هدیه کرده بود. این خانه جدید در کوی «ثمین» واقع است و رئیسی در این دیدار جویای حال مادر سالمند شد.
 
تکمیل طرح 18 ساله تا شهریور آینده
بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه 15هزار نفری استان زنجان، یکی دیگر از برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در این سفر بود. کلنگ این ورزشگاه که گنجایش 60هزار نفر را خواهد داشت، در سال 84 به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود. ابتدا قرار بود این پروژه در مدت چهار سال در کنار مجتمع تفریحی گاوازنگ این شهر به بهره‌برداری برسد.
اما روند اجرای آن از آنچه تصور می‌رفت طولانی‌تر شد و پس از گذشت 18 سال شهروندان زنجانی بویژه علاقه‌مندان به فوتبال همچنان در انتظار افتتاح این پروژه بزرگ ورزشی هستند.
آیت‌الله رئیسی در بازدید از این ورزشگاه نیمه کاره دستور داد ضمن واگذاری ادامه عملیات احداث از وزارت ورزش و جوانان به استان و جذب و تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن، این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
حضور در اجلاس سراسری نماز
در جریان سفر استانی آیت‌الله رئیسی به زنجان، سی‌امین اجلاس سراسری نماز نیز در این استان و با سخنرانی رئیس جمهور هم برگزار شد. آیت‌الله رئیسی با قدردانی از تلاش‌های مؤثر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برای اقامه این فریضه الهی،  نماز را محور سبک زندگی اسلامی دانست و اظهارکرد: نماز در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی چه با منشأ درونی و نفس اماره و چه با منشأ بیرونی و ناشی از شیاطین و طواغیت، انسان را یاری می‌کند. رئیس جمهور با بیان اینکه بنده به این اعتبار اینجا حضور یافته‌ام که درباره وظایف خودم به عنوان یک مسئول اجرایی نسبت به نماز سخن بگویم، گفت: کسانی که دارای جایگاه‌ها و مسئولیت اجرایی هستند باید برای ترویج نماز الگوسازی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی