صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس‌جمهور در جریان دور دوم سفرهای استانی در اجتماع باشکوه مردم زنجان:

پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود

تحقق رشد اقتصادی 5درصدی در نیمه نخست سال

رئیس جمهور روز گذشته در دوازدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی، به استان زنجان سفر کرد. این سفر قرار بود پنجشنبه گذشته انجام شود، اما واقعه تروریستی چهارشنبه گذشته در گلزار شهدای کرمان، برنامه‌های رئیس جمهور را تغییر داد. آیت‌الله رئیسی، هم سفر استانی به زنجان را لغو کرد و هم سفر خارجی به ترکیه را، و به جای آن، جمعه گذشته راهی کرمان شد. به رغم این، رئیس جمهور به وعده خود عمل کرد و در نخستین فرصت، یک روز پس از تشییع شهدا در کرمان، به زنجان رفت.روز گذشته مردم استان زنجان، از قشرهای مختلف با حضور در میدان قائم، ‌کوچه مشکی و خیابان‌های منتهی به مصلای نماز جمعه، به انتظار استقبال از رئیس جمهور رفتند و در ادامه با حضور در راهپیمایی مردمی، جنایت تروریستی کرمان را که به شهادت و مصدومیت شماری از هموطنان منجر شد، محکوم کردند. به این ترتیب آیت‌الله رئیسی درحالی با استقبال گسترده و باشکوه مردم زنجان وارد این شهر شد که این تجمع، به مراسمی برای گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان نیز تبدیل شده بود. آیت‌الله رئیسی ضمن حضور در دسته‌های عزاداری تدارک دیده‌شده برای شهدای کرمان، در اجتماع باشکوه مردم این شهر در مصلی حضور یافت. حضور انبوه زنجانی‌ها، چه در استقبال از رئیس جمهور و کاروان دولت و چه در سوگواری برای شهدای کرمان، تصاویر بدیعی از وحدت، انسجام و اتحاد را به نمایش گذاشت. تصاویری که قطعاً دشمنان، آمران و طراحان پشت پرده اقدام تروریستی چهارشنبه گذشته، هرگز آن را پیش‌بینی نمی‌کردند. البته، در کنار ملاقات مردمی، بررسی و بازدید میدانی از پروژه‌ها و حضور در شورای برنامه‌ریزی استان برای بررسی فرایند توسعه زنجان، رهاورد عمده این سفر برای مردم، افتتاح 7 هزار و 183 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و نیز به سرانجام رسیدن ۱۱۸ پروژه عمرانی به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

 قدردانی از اجتماع زنجانی‌ها
محل ملاقات رئیس جمهور و مردم، مصلای زنجان بود، اما به علت استقبال گسترده مردم، خیابان‌های اطراف نیز شاهد حضور اقشار مختلف مردم بود. بر همین اساس آیت‌الله رئیسی در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم باغیرت و بزرگوار زنجان به خاطر اجتماع عظیم آنان در خیابان‌های این شهر تصریح کرد: این اجتماع شما معنای خاصی داشت؛ اول تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای کرمانی، دوم اعلام بیزاری و نفرت از رژیم صهیونیستی و سوم اعلام حمایت از فلسطینیان مظلوم و مقتدر غزه بود.
 
گام‌های بزرگ ملت برای پیشرفت
آیت‌الله رئیسی در ادامه، با ارائه تحلیلی از وضعیت جهان اسلام و منطقه گفت: فلسطین مظلوم اما مقتدر پیروز میدان و رژیم جعلی صهیونیستی با وجود حمایت‌های استکبار جهانی از او حتماً از بین رفتنی است، چرا که این وعده الهی است که ظلم و باطل اگرچه ممکن است جولان داشته باشد، اما پایداری و ماندگاری ندارد. آیت‌الله رئیسی دشمنی‌ها با ملت، انقلاب، نظام و امثال سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی را ناشی از پافشاری ملت ایران بر حق مسلم مردم فلسطین دانست و  گفت: با وجود همه این دشمنی‌ها ملت ایران اراده کرده با پایبندی بر ارزش‌ها و دین روی پای خود بایستد و با همین پایبندی توانسته در این نبرد و جنگ اراده‌ها پیروز شود. وی افزود: ملت ایران با وجود تحریم‌ها توانست گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت با تکیه بر ارزش‌های خود بردارد و امروز با جرأت می‌توانیم ایران را کشوری پیشرفته و فناور معرفی کنیم. دشمنان سعی کردند ما را از بسیاری از فناوری‌ها و علوم محروم کنند، اما جوانان عزیز ما با توکل توانستند در عرصه‌های علمی و صنعتی پیشرفت‌های بزرگی به دست بیاورند و از جمله در صنعت هسته‌ای با مجاهدت‌های افرادی مثل شهید شهریاری که اهل همین دیار زنجان نیز بود، به پیشرفت‌های زیادی دست یابند و توطئه‌های دشمن و ترور این دانشمندان نیز نتوانست ملت ایران را در مسیر پیشرفت متوقف کند.
 
رشد اقتصادی 5 درصدی در 6 ماه امسال
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اقتصاد ما رشد نکند، آمارها نشان می‌دهد که طی 6 ماهه اول امسال، بیش از 5 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم، تصریح کرد: در استان زنجان 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی و 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
 
 60میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی
در زنجان
رئیس جمهور گفت: هدف دشمن حذف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور بود، اما امروز تنها در استان زنجان بیش از 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام گرفته و تولید و صادرات استان رو به افزایش است.
وی تأکید کرد: نرخ بیکاری در استان زنجان 5درصد کاهش پیدا کرده و روند ایجاد اشتغال نیز رو به افزایش است، اما پیگیری و توجه به این مسأله همچنان در اولویت دولت قرار دارد.

گزارش اقدامات دولت در استان زنجان
آیت‌الله رئیسی بخش دیگر سخنان خود را به تبیین و تشریح اقدامات و برنامه‌های دولت در استان زنجان اختصاص داد. وی با اشاره به اینکه بیش از 7 هزار مسکن در سراسر استان آماده تحویل و بیش از 10 هزار قطعه زمین نیز برای تحویل به متقاضیان آماده شده است، گفت: در سفر سال گذشته خود دیدم که مردم یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان در شرایط خاصی زندگی می‌کنند و همان جا از آقای استاندار خواستم که مسأله مسکن مردم این منطقه پیگیری شود و خوشبختانه امروز دیدم که همان خانواده‌ها صاحبخانه شده اند.
 
تأسف از معطلی یک طرح 18 ساله
آیت‌الله رئیسی به پروژه ورزشگاه زنجان اشاره کرد و گفت: 18 سال است که ساخت ورزشگاه زنجان آغاز شده و جوانان انتظار داشتند که مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، اما تأسف خوردم که درصدی از این پروژه باقی مانده و موجب تأخیر در بهره‌برداری شده است. قرار شد کار اتمام ساخت این ورزشگاه به استان واگذار شود تا شهریور سال آینده از آن بهره‌برداری کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی