صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و سه - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

۲ هزار چاه غیرمجاز در البرز باید پلمب شود
کرج -  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر ضرورت تعیین تکلیف نهایی دو هزار حلقه چاه غیرمجاز استان تأکید کرد و گفت: به دلیل برداشت از چاه‌های غیرمجاز کشاورزی که در حریم چاه‌های فنی آب شرب قرار گرفته‌اند با کاهش دبی آب شرب و تشدید تنش بحران آبی استان مواجه هستیم که باید بر اساس قوانین موجود این چاه‌ها پلمب شود.
احمد افضلی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به تشریح وضعیت موجود منابع آب استان اشاره و اظهار کرد: بر اساس گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان، با توجه به مشکلات منابع آبی البرز و کاهش نزولات جوی، ۵۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در مقیاس متوسط بلندمدت با کاهش بارندگی مواجه بوده‌ایم که همین وضعیت تأثیر منفی خود را در آب‌های سطحی گذاشته است. افضلی افزود: بر این اساس در حال حاضر در حوضه آبریز سدهای کرج و طالقان در مقایسه با سال‌های گذشته پتانسیل کمی وجود دارد که نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب و طراحی سناریوهای مختلف بر اساس شرایط موجود به لحاظ بارندگی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
    
مهلت اخذ سند مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی خوزستان تا پایان سال
اهواز - معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از مهلت اخذ سند مالکیت رسمی در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان تا پایان سال ١۴٠٢ خبر داد.
محمد جامع با اشاره به صدور سند مالکیت برای اراضی واقع در محلات بازآفرینی شهری (سکونتگاه‌های غیر رسمی)، اظهار کرد: جهت اخذ سند مالکیت رسمی در این سکونتگاه‌ها طبق دستورالعمل اجرایی بند (م) تبصره ١١ قانون بودجه سال ١۴٠٢ کشور تا پایان سال‌جاری مهلت باقی است.
وی در خصوص محدوده مشمول اخذ سند مالکیت رسمی عنوان کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال‌جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند. جامع ادامه داد: متقاضی یا همسر وی در حال حاضر باید فاقد مسکن بوده و از دولت یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند. همچنین هر یک از متصرفین صرفاً نسبت به یک زمین امکان بهره‌مندی را دارند و بنای احداثی نیز باید با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی