صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

فوتبال ایران

عیادت وزیر ورزش و جوانان
از کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی
کیومرث هاشمی: حسن حبیبی نقش تأثیر‌گذاری در ورزش داشت
 کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، عصر پنجشنبه به منزل حسن حبیبی سرمربی و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران رفت و ضمن عیادت، با وی گفت‌و‌گو کرد. به گزارش ایسنا، در این نشست صمیمی، هاشمی از حبیبی به نیکی یاد کرد و گفت: «حسن آقای حبیبی از بزرگان تاریخ فوتبال بوده و خدمات ارزشمندی به فوتبال مملکت داشته است. قدیمی‌های فوتبال بخوبی به یاد دارند که حبیبی در دوران فوتبال خود، چه هنگام سرمربیگری و چه در زمان بازیکنی، نقش تأثیر‌گذاری در ورزش داشت و بنده به‌عنوان یک خدمتگزار به وجود ایشان افتخار می‌کنم.» وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: «در واقع برادران حبیبی از اسطوره‌های فوتبال بوده و نام و یادشان در فوتبال ایران جاودانه است.» حسن حبیبی متولد ۱۳۱۸ (۸۴ ساله) و بازیکن تیم‌های شاهین، تاج سابق و پاس تهران بوده است. او همچنین نخستین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از انقلاب بوده است.


تصمیم مورینیو برای حفظ سردار
اولین بار که خبر انتقال سردار آزمون به رم منتشر شد، موجی از سوی هواداران این تیم شکل گرفت و آنها این ستاره ایرانی را یک خرید متوسط برای تیم‌شان می‌دانستند اما حالا و چند ماه بعد از شروع فصل اوضاع به طور کامل تغییر کرده است. سردار حالا بعد از گذشت چند ماه به یک ستاره محبوب در المپیکو تبدیل شده تا جایی که اکنون هواداران رم نگران غیبت او در مدت زمان حضورش در جام ملت‌های آسیا هستند. حتی آنها به شوخی کمپینی تشکیل دادند و خواهان حضور آندره‌آ بلوتی در اردوی تیم ملی فوتبال ایران به جای آزمون شدند. در واقع اگرچه سردار همچنان یک مهره تعویضی برای ژوزه مورینیو محسوب می‌شود اما هرگاه که به زمین آمده توانسته تأثیر خود را بگذارد. نمونه‌اش بازی اخیر برابر کرمونزه که ستاره ایرانی بعد از حضور در زمین با یک پاس گل عالی برای روملو لوکاکو، زمینه بازگشت رم به مسابقه و فرار این تیم از کابوس حذف زودهنگام از کوپا ایتالیا را فراهم کرد. این عملکرد درخشان آزمون نه تنها نظر هواداران رم بلکه نگاه مدیران این باشگاه و مورینیو را هم تغییرداده است. براساس گزارش روزنامه مشهور ایتالیایی یعنی کوریره دلو اسپورت رم از عملکرد ستاره ایرانی بیش از حد تصور راضی است. کوریره در این باره نوشت: «این بازیکن 29 ساله به‌رغم بازی در دقایق بسیار محدود در ماه‌های ابتدایی این فصل، مورینیو و باشگاه را تحت تأثیر قرار داده است. تقریباً هر بازی که او به عنوان یار تعویضی به زمین آمده، رم توانسته کار را به نفع خود پیش ببرد. به همین خاطر رم دوست دارد این بازیکن را در برنامه‌های بلند مدت خود قرار دهد. البته هنوز مشخص نیست که باشگاه رم بخواهد او را به شکل دائمی از بایرلورکوزن به خدمت بگیرد اما با ادامه این روند اصلاً بعید نیست این اتفاق رخ دهد.»


احتمال جدایی محرمی از دینامو
صادق محرمی، مدافع تیم ملی ایران و دینامو زاگرب، که هم‌اکنون به همراه تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا تمرین می‌کند، احتمال دارد روزهای آخرش را در باشگاه کروات بگذراند. چرا که گویا، یوسف گازی بیگوویچ بازیکن اشتورم گراتس اولین هدف دینامو برای پست دفاع راست است اما این باشگاه برای جذب او، باید دو میلیون یوروی خالص هزینه کند. مهلت رسمی برای این انتقال تا 15 ژانویه است اما همه چیز می‌تواند در یک هفته به سرانجام برسد زیرا دینامو می‌خواهد به سرعت بداند که ترکیب نیم فصل بعدی‎‌‌اش چیست و در مورد این ستاره هم باید عجله کند زیرا یکی از باشگاه‌های یونانی هم علاقه زیادی به خرید این بازیکن دارد. دینامو محرمی 27 ساله را در پست دفاع راست از سال 2020 در خدمت دارد و این ستاره برای تیم کروات نزدیک به 150 بازی انجام داده است. این بازیکن که تا تابستان 2025 قرارداد دارد، در 10 بازی این فصل هم برای دینامو به میدان رفته است اما به گزارش ورزش سه دینامو در این پنجره نقل و انتقالاتی به دنبال مدافع راست جدید است که در صورت یافتن آن از حضور محرمی بی‌نیاز خواهند شد.
 

رضاییان به امارات می‌رود؟
رامین رضاییان مدافع سپاهان و تیم ملی، یکی از ستاره‌های تیم اصفهانی با چهار گل زده و سه پاس گل یکی از بهترین باریکنان در نیم فصل اول لیگ برتر بود.همین موضوع سبب شده تا بعضی از تیم‌های حوزه خلیج فارس به دنبال جذب این مدافع ۳۳ ساله باشند. در این میان برخی از رسانه‌های اماراتی در خبری به صورت مشترک مدعی شدند که باشگاه الوصل برای جذب رضاییان دست به کار شده و مذاکرات خود را با یک پیشنهاد جذاب و اغوا کننده با این بازیکن آغاز کرده است. در همین رابطه مهر گزارش داد براساس توافق صورت گرفته، این بازیکن بعد از جام ملت‌های آسیا راهی امارات خواهد شد تا مراحل نهایی پیوستنش به این تیم را انجام دهد. حال باید دید با توجه به اثرگذاری رضاییان در ترکیب سپاهان، ژوزه مورایس و این باشگاه راضی به جدایی او خواهند شد یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی