صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و دو - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرید لژیونر نباید تخیلی و رؤیایی تلقی شود

نکونام: دوست داشتم امتیازات سپاهان و پرسپولیس برگردد!

جواد نکونام، سرمربی استقلال درباره اهداف نقل‌ وانتقالاتی‌اش برای آبی‌ها در نیم‌فصل گفت: «استقلال تیم بزرگی است و تیم بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد. استقلال در تاریخ خود افتخارات زیادی دارد و دوبار عنوان قهرمانی آسیا را به‌دست آورده است. با این اوصاف چرا نباید بازیکن بزرگ داشته باشد؟ خیلی از فوتبالیست‌ها از جمله خود من دوست داشتند برای این باشگاه بازی کنند. باید حالا هم به همین شکل باشد. الان ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم ولی این تیم، نیاز به تقویت دارد. خیلی از بازیکنان می‌گفتند فرق ما با رقبا چیست؟ وقتی آنها هزینه کرده و می‌کنند، پس چرا استقلال نمی‌تواند؟ من هم پاسخی نداشتم. لیست تیم‌ها را نگاه کنید. واهمه‌ای برای جذب لژیونرها ندارند. ببینید تیم‌هایى مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتور چند لژیونر جذب کرده‌اند، استقلال هم باید همین‌طور باشد. من تابستان گذشته هم گفتم که خوب نیست استقلال از پشت ویترین مغازه تماشاگر خرید بازیکن توسط سایر تیم‌ها باشد. باید دوبرابر تابستان و نیم‌فصل گذشته تلاش و خودمان را تقویت کنیم.»
او ادامه داد: «حالا که در تابستان نتوانستیم بازیکن بگیریم، نیم‌فصل زمان خوبی برای تقویت استقلال است. با مدیریت باشگاه هم در این‌باره صحبت اولیه را داشتیم. باید زودتر مذاکرات شروع شود تا نفرات مورد‌نیاز جذب شوند. خرید لژیونر نباید تخیلی و رؤیایی تلقی شود چون می‌دانم بسیاری از لژیونرها علاقه قلبی دارند به استقلال بیایند. این هنر مدیران است که چگونه آنها را برای تقویت تیم و موفقیت استقلال جذب کنیم.»
نکونام در پاسخ به این سؤال که آیا برای نیم‌فصل دوم لیست مازادی هم دارد، پاسخ عجیبی داد و در ادامه گفت: «لیست مازاد؟ مگر بازیکنی جذب کرده‌ایم که لیست مازاد داشته باشیم؟! فعلاً لیستم را داده‌ام و باشگاه باید با بازیکنان مدنظر وارد مذاکره شود. هر بازیکنی که جذب شود، مجبوریم یک بازیکن را از لیست خارج کنیم. یعنی فعلاً کار را به این شکل جلو می‌بریم تا ببینیم در آینده چه می‌شود. فعلاً لیست اول کادر فنی را در اختیار باشگاه قرار داده‌ایم و لیست دومی هم آماده کرده‌ایم که اگر به هر دلیلی از لیست اول نشد بازیکن بگیریم، پلن B داشته باشیم.»
سرمربی استقلال درباره صدرنشینی تیمش یادآور شد: «قهرمانی نیم‌فصل اعتمادبه‌نفس یک تیم را بالا می‌برد اما به معنای قهرمانی پایان فصل نیست. قهرمانی پایان فصل به تیمی می‌رسد که خریدهای زمستانی خوبی داشته باشد، خودش را تقویت کند و نظم مالی بهتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد. این صدرنشینی باید یک هشدار به ما استقلالی‌ها باشد تا برای نیم‌فصل دوم زرنگ‌، باهوش‌ و قوی‌تر استارت بزنیم.»
نکونام درباره بازگشت امتیاز تیم‌های سپاهان و پرسپولیس چنین واکنشی داشت: «به هر حال این اتفاق افتاد و درباره‌اش صحبت کردم. ما تابستان در مهم‌ترین زمان نقل ‌وانتقالات نتوانستیم بازیکن بگیریم. من همان زمان هم گفتم حاضرم بازیکن بگیریم و امتیازمان کم شود، چون می‌دانستم امتیازها برمی‌گردد و در نهایت تیم‌ها را جریمه می‌کنند. باشگاهی که 500، 600 میلیارد هزینه کرده، 20 میلیارد جریمه که برایش پولی نیست! این کلاهی بود که سر استقلال رفت، ولی الان می‌بینم مظلوم‌نمایی‌هایی می‌شود. از طرفی خوشحال هستند امتیازها برگشته و از طرفی هم دست به مظلوم‌نمایی می‌زنند! وقتی امتیازات تیم‌ها برگشت، من گفتم نوش‌ جان هر دو تیم. مثل روز روشن بود این اتفاق می‌افتد و من هم ناراضی نبودم و گفتم نوش‌ جان‌شان.»

 

برش

بازگشت سیلوا به جمع آبی ها
با اعلام باشگاه استقلال، رافائل سیلوا، مدافع برزیلی، با عقد قراردادی 18 ماه به عضویت آبی پوشان درآمد تا اولین خرید زمستانی استقلال لقب بگیرد. سیلوا که در نقل و انتقالات زمستانی لیگ بیست و یکم به استقلال آمد و با این تیم قهرمان شد، فصل گذشته نیز زیر نظر ساپینتو در استقلال به میدان رفت اما در پایان فصل به خاطر مطالبات خود از باشگاه استقلال شکایت کرد. حالا دوباره او به این تیم بازگشته و البته در توافقی جداگانه مطالبات خود را از این باشگاه دریافت خواهد کرد. رسانه رسمی باشگاه استقلال درباره این انتقال نوشت: «علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، در پی صدور حکم فیفا و محکومیت حدوداً ۸۵۰ هزار دلاری این باشگاه در پرونده شکایت سیلوا، با هماهنگی سرمربی استقلال و با توجه به اعلام نیاز کادر فنی به تقویت خط دفاعی تیم و جذب مدافع، اقدام به مذاکره با این بازیکن کرد و در نهایت با او برای بازگشت به استقلال به توافق رسید. مطابق این توافق، سیلوا قراردادی به مدت یک فصل و نیم با باشگاه استقلال امضا کرده است. همچنین باشگاه استقلال با رافائل سیلوا یک تسویه نامه مجزا امضا کرده که به واسطه این تفاهمنامه تسویه، مطالبات سیلوا در چند قسط و طی یک سال آینده به او‌ پرداخت می‌شود. باشگاه استقلال از رافائل سیلوا بابت حسن نیت و همکاری با باشگاه استقلال، جهت تفاهمنامه تسویه و عقد قرارداد تشکر می‌کند و به این مدافع برزیلی خوشامد می‌گوید.»

چراغ سبز محمد محبی به استقلال
محمد محبی در لیگ بیست و دوم یکی از بازیکنان مهم استقلال در ترکیب این تیم بود اما درنهایت با توجه به حاشیه‌هایی که به وجود‌ آمد، استقلال نتوانست قرارداد این بازیکن را دائمی کند تا محبی راهی روستوف شود. اما ظاهراً جواد نکونام سرمربی استقلال به بازگشت این بازیکن اصرار دارد و محبی نیز بی‌میل به حضور دوباره در استقلال نیست. محبی ابتدا نام باشگاه استقلال را به بیو اینستاگرام خود افزود و حالا نیز روستوف را آنفالو کرده است تا شایعات پیوستن او به استقلال، به اوج خود برسد. باید منتظر ماند و دید سرانجام محبی بار دیگر آبی پوش می‌شود یا خیر.

جستجو
آرشیو تاریخی