مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر:
باید استقرار نمایندههای بیمه در داروخانههای هلالاحمر شبانهروزی شود
مهسا قویقلب
خبرنگار
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر گفت: باید استقرار نمایندههای بیمه در داروخانههای هلالاحمر به صورت شبانهروزی شود و سازمانهای بیمهگر همکاریها را با ما افزایش دهند تا برای کاهش مشکلات مردم بخصوص در ساعات غیراداری، استقرار نمایندهها از حضور ساعتی به شبانهروزی تبدیل شود.
به گزارش «ایران»، دکترعلیرضا عسکری در خصوص حضور بیمهها برای تأیید نسخ به صورت شبانهروزی افزود: در حال حاضر نماینده مستقر بیمه داریم. نمایندههای بیمه سلامت تا 9 شب حضور دارند و نمایندههای بیمه تأمین اجتماعی در ساعات اداری به مردم خدمات ارائه میکنند، اما برای شبانهروزی شدن تأیید نسخ و حضور نمایندگان بیمهها به صورت تماموقت، مذاکرات و مکاتباتی داشتهایم.
اولویت تکمیل سبد دارویی است
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر در خصوص واردات دارو و تأثیر تحریمها بر این موضوع عنوان کرد: نمیتوان تحریمها را بیتأثیر دانست و این مسأله همیشه مشکلاتی ایجاد میکند. به عنوان نمونه در نقلوانتقالات مالی معضلاتی وجود دارد با وجود این، با همه توان سعی میکنیم مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند. هر وقت سازمان غذا و دارو در اثر کمبودها به ما تقاضا ارائه دهد، از طریق بازرگانی واردات انجام میدهیم. در هر صورت سازمان غذا و دارو در این زمینه سیاستگذار است و ما نمیتوانیم در این خصوص به صورت سرخود اقدامی داشته باشیم. در مقابل، تمام لجستیک و پتانسیل هلالاحمر در خدمت این سازمان است و پس از ارائه درخواستها از سوی ایشان، اقدامات لازم را برای واردات انجام میدهیم.
وی افزود: یکی از اولویتهای ما افزایش ظرفیت دارویی و تلاش برای تکمیل سبد داروهای داروخانه هلالاحمر است و در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش سهمیه دارویی و تکمیل سبد دارو در داروخانه هلالاحمر در اولویت برنامهها قرار دارد.
کاهش زمان انتظار بیماران برای دریافت دارو
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلالاحمر درباره پروژه بازسازی و نوسازی داروخانه مرکزی هلالاحمر که چند روز پیش صورت گرفت، توضیح داد: بازسازی اساسی داروخانه مرکزی طی سه ماه انجام و داروخانه قبل به طور کامل تخریب و بازسازی و نوسازی شد و در حال حاضر تعداد باجههای پذیرش به ۲۳ باجه افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام بازسازی میزان مراجعات ۳۰ درصد افزایش و زمان انتظار بیماران برای دریافت دارو حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است. البته با اینکه این داروخانه در ۲۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده بود تلاش کردیم همزمان هم خدمات دارویی را متوقف نکنیم و هم کار بازسازی سیستمهای تهویه، گرمایشی و سرمایشی و موارد دیگر را به پایان برسانیم.