صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفتاد و یک - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

تکنولوژی تولید مجازی در سریال «موسی کلیم‌الله»  به جای دکورهای هزینه‌بر
سید محمود رضوی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «موسی کلیم‌الله» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا با انتشار عکسی از پشت ‌صحنه با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما در استوری اینستاگرام نوشت: «به مدد خدای متعال اتفاق مهمی در حوزه فناوری جدید صنعت تصویر با همت نیروهای جوان و بااستعداد ایرانی در حال رخ دادن است. این اتفاق مهم تنها مختص سریال موسی کلیم‌الله نخواهد بود، نتایج به ثمر رسیدن این فناوری برای صنعت تصویر در ایران مهم و قابل استفاده است.»

به یاد امیربانو کریمی
 احترام برومند با انتشار تصویری از امیربانو کریمی در صفحه اینستاگرامش درباره او نوشته است: «امیربانو کریمی، استاد زبان و ادبیات فارسی، دانشمند آزاد‌اندیش کشورمان را از دست دادیم. تسلیت به خانواده فرهیخته مصفا.»


ما وارثان زنان قهرمان ایرانی هستیم
راحله امینیان مجری تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش روز زن را گرامی داشته: «من یک زن هستم در نقش‌های مختلف…به وقتش همسرم، به وقتش مادرم، به وقتش خانه‌دارم و به وقتش در اجتماعم.
من یک زن هستم با توانمندی‌هایی، با نقاط ضعف و قوت‌هایی که مختص به خودم هستند و بابت شناختم از واقعیت‌های درونیم همیشه به خودم آفرین گفتم و تلاش می‌کنم دخترم را هم با توانمندی‌ها و نقاط قوت و ضعفش آشنا کنم تا از زن بودنش لذت ببرد و حال عزت‌نفسش همیشه خوب باشد. ما وارثان زنان قهرمان ایرانی هستیم و باید دختران و نوادگان قهرمان و مقتدری تربیت کنیم که خودشان را با تمام ویژگی‌ها بشناسند و دوست بدارند و بابت مطالباتشان هیچ‌وقت خسته نشوند. همیشه افتخار کرده‌ایم و برایش سنگ تمام می‌گذاریم، چون ما وارثان زنان سرزمینمان هستیم و ادامه‌دهندگان مسیر افتخاراتشان.»

«خورشیدآن ماه» در سینماهای کشور
 پژمان بازغی با انتشار استوری از اکران سراسری فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» خبر داده است. «خورشید آن ماه» نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری و به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی است. نازنین فراهانی، پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدرزاده، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی، مریم بوبانی، پهلوان اسحاق بلوچ‌نسب و برکت برجان بازیگران این فیلم هستند.

دستم بگرفت و پا به پا برد
داریوش فرضیایی در اینستاگرامش ضمن ذکر ابیاتی از ایرج‌میرزا نوشت:
« گویند مرا چو زاد مادر / پستان به دهان گرفتن آموخت
شب‌ها بَر گاهواره من / بیدار نشست و خفتن آموخت
لبخند نهاد بر لب من / بر غنچه گل شکفتن آموخت
دستم بگرفت و پا به پا برد / تا شیوه راه رفتن آموخت
یک حرف و دو حرف بر زبانم / الفاظ نهاد و گفتن آموخت
پس هستی من ز هستی اوست / تا هستم و هست دارمش دوست
روز مادر، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه بانوان ایرانی، مادران دلسوز و فداکار سرزمینم مبارک باد.»

وضع به‌هم‌ریخته روانی صهیونیست‌ها
شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما در توئیترش نوشت: «به گزارش هاآرتص، ده‌ها روانپزشک اسرائیلی شاغل در مراکز درمانی دولتی از شدت فشار کار به دلیل افزایش حجم مراجعات و نداشتن چشم‌اندازی از بهبود اوضاع، اقدام به مهاجرت کرده‌اند.»

جستجو
آرشیو تاریخی