روایت فعالان سیاسی از جلسه سه ساعته با رئیس جمهور

رئیس جمهور شامگاه دوشنبه میزبان 50 نفر از چهره‌ها و فعالان سیاسی بود؛ چهره‌هایی که از تفکرات و احزاب مختلف و به دعوت آیت‌الله رئیسی گردهم آمده بودند تا در ارتباط با ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو کنند. این نشست رئیس جمهور با احزاب، چهره‌ها و گروه‌های سیاسی که برای دومین بار در دو سال گذشته برگزار شد، برای افراد حاضر در جلسه رضایت‌بخش بوده است.

عبدالحسین روح‌الامینی:
فرصت صحبت بیشتر به اصلاح‌طلبان داده شد

عبدالحسین روح‌الامینی معاون احزاب شورای ائتلاف در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به جلسه رئیس‌جمهور با دبیران احزاب، گفت: الحمدلله در یک جلسه سه ساعته مباحث خوبی را همه شخصیت‌ها و احزاب خدمت آقای رئیسی مطرح کردند و بنده خودم حدود پانزده صفحه مطلب از این جلسه یادداشت کرده‌ام. وی افزود: اصلاح‌طلبان، اعتدالی‌ها و اصولگراها و مستقلین و به نوعی همه حضور داشتند و فرصت صحبت به همه بخصوص، بیشتر اصلاح‌طلبان رسید. روح‌الامینی در پایان، خاطرنشان کرد: در کل، جلسه خوبی بود و امیدواریم همه این جلسات و دیدارها به افزایش مشارکت در انتخابات کمک کند. روح الامینی در گفت‌و‌گو با تسنیم نیز با تمجید از جلسه اخیر، گفت: جلسه احزاب با رئیسی ویترینی نبود.

 

سیدمحمدعلی ابطحی:
تنوع حاضران در جلسه با رئیس جمهور بی نظیر بود

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی از جمله چهره‌های اصلاح‌طلب حاضر در جلسه احزاب با رئیس جمهور در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جلسه دو ساعته‌ای آقای رئیسی با رؤسای احزاب و فعالان سیاسی داشت. حدود ۵۰ نفر بودند. جلسه‌ای به این تنوع تا حالا ندیده بودم. آقای رئیسی به من به شوخی گفت: «استثنائاً این دفعه خوب حرف زدی.» منم لازمه بگم استثنائاً این دفعه خیلی خوب حرف زد؛ به خصوص وقتی گفت: «نظر ما این است که همه تأیید شوند مگر آنان که با دلیل جدی و قانونی نمی‌توانند شرکت کنند.» در حقیقت زیرآب عدم احراز صلاحیت را زد.

 

محمد هاشمی:
رئیس‌جمهور بر اهمیت امید دادن به مردم تأکید داشت

محمد هاشمی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب درباره نشست شامگاه دوشنبه رئیس جمهور با احزاب و چهره‌های سیاسی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: رئیس‌جمهور بیشتر صحبت‌های فعالان سیاسی را تأیید کرد و به اهمیت امید دادن به مردم تأکید داشت. او گفت که به دولت هم انتقاد وارد است و ما انتقادپذیریم ولی در کنار انتقاد، کارهای مثبت دولت هم را به مردم بگویید. هاشمی گفت: من در این جلسه مطرح کردم که اگر رؤسای‌جمهور پیشین به صحنه بیایند، مردم بیشتر به مشارکت در انتخابات تشویق می‌شوند.

 

سید نظام‌الدین موسوی:
دولت به دنبال نشنیدن صدای جریان‌ها  نیست

سید نظام‌الدین موسوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از دیگر حاضران نشست صمیمی آیت‌الله رئیسی بود که درباره این نشست به ایرنا گفت: جلسه شامگاه دوشنبه که با حضور رؤسا و مدیران کل احزاب، گروه‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی برگزار شد، اقدام بسیار ارزنده، مفید و ابتکار قابل توجهی بود. موسوی با اشاره به مباحثی که در این نشست مطرح شد، بیان کرد: همه رؤسای احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی که در این نشست حضور داشتند، نظرات و دیدگاه‌های خود را به سمع رئیس‌جمهور رساندند که نشان می‌دهد دولت به دنبال حذف و نشنیدن صدای جریان‌ها و احزاب مختلف سیاسی در کشور نیست.

 

سپهر خلجی:
هم انتقاد بود و هم پیشنهاد

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه شخصی خود با اشاره به نشست فعالان حزبی با آیت‌الله رئیسی نوشت: برگزاری این نشست در اجرای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفت و رئیس جمهور بیشتر شنونده مطالب اعضای جلسه بود. فضا کاملاً آزاد بود، هم انتقاد بود و هم پیشنهاد. خلجی همچنین به نقل از رئیس جمهور اعلام کرد: کار مشترک این جمع تقویت امید مردم باشد. حضور سلایق مختلف در مجلس نگران‌کننده نیست. وی تأکید کرد: رئیس جمهور لازمه تحول و تعقل را حضور همه سلایق دانست و گفت که اصل بر صلاحیت است مگر اینکه دلایل متقن برای آن ارائه شود و هدف همه ما ارتقای سرمایه اجتماعی باشد.

 

زهره الهیان:
رئیس‌جمهور با سعه‌صدر انتقادات را شنید

زهره الهیان دبیرکل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب در ارتباط با جلسه اخیر احزاب و گروه‌های سیاسی با رئیس جمهور، با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با سعه‌صدر انتقادات اصلاح‌طلبان را شنید، به ایرنا گفت: وی اعلام کرد که ما از نظرات احزاب برای حل مشکلات استقبال می‌کنیم و بیان نظرات در این راستا می‌تواند در قالب خانه احزاب انجام شود. الهیان تأکید کرد: دیدگاه آقای رئیس‌جمهور در این جلسه این بود که برگزاری این گونه نشست‌ها استمرار داشته باشد و احزاب و صاحبنظران برای حل مشکلات کشور راهکار بدهند.

جستجو
آرشیو تاریخی