هر لیستی بدهیم حرف و حدیث وجود دارد اما شایسته‌ها را دعوت کردیم

قلعه‌نویی: خواهش می‌کنم در این یک ماه حب و بغض‌ها را کنار بگذارند

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه برگزاری اردوی این تیم جهت اعزام به جام ملت‌های آسیا، چنین صحبت‌هایی را مطرح کرد: «از رسانه‌هایی که همیشه در صحنه حاضر هستند، تشکر می‌‌کنم. گروه ما و تیم مدیریتی، همه در تلاش هستیم تا مردم ایران را خوشحال کنیم. خوشبختانه شرایط تیم خیلی خوب است. آنها که شایسته بودند، چه در لیگ، چه خارج از ایران را با افکار تاکتیکی مختلف، انتخاب کردیم تا بتوانیم با برنامه‌های مختلف بازی کنیم.»
او در خصوص اینکه همیشه اعلام کرده باید بازیکن‌سالاری باشد، اما بازیکن‌محوری نه، درحالی که اعتراضاتی به خط خوردن برخی بازیکنان مانند امین حزباوی وجود دارد، عنوان کرد: «اجازه بدهید در یک برنامه مفصل صحبت کنم، ولی کلیت ماجرا این است که با توجه به زمان کمی که برای جام ملت‌ها داشتیم، دو برنامه داشتیم. یک برنامه کوتاه‌مدت که همین جام ملت‌هاست. یک برنامه هم برای جام جهانی داریم تا تیم را با شیب ملایم جوان‌تر کنیم. بازیکنان دیگری هم بودند که شایستگی حضور در این اردو را داشتند، ولی هر لیستی هم بدهیم حرف و حدیثی وجود دارد. این نظر ما بود. چند بازیکن بودند که به زعم ما می‌توانستند در این اردو باشند ولی با توجه به محدودیت نفرات که 26 نفر است، این بازیکنان را انتخاب کردیم. جلسات زیادی هم گذاشتیم. لیست را خیلی بالا و پایین کردیم تا به این 26 نفر رسیدیم.»
سرمربی تیم ملی درمورد برگزاری اردو در جزیره کیش و بازی با تیم بورکینافاسو، چنین نظر داد: «رنک بورکینافاسو 57 و نزدیک عربستان است. خیلی تیم خوبی است. بعضی دوستان انتقاد کردند ولی با هر تیمی بازی کنیم، این انتقاد وجود دارد. این بازی می‌تواند بازی و محک خوبی برای ما باشد. دو برنامه آنجا داریم و دو تاکتیک را می‌توانیم آزمایش کنیم تا در 8، 7 روز مانده به مسابقات اصلی محک سخت و جدی بخوریم. بازی خیلی خوبی است. از مسئولان جزیره کیش و همه عزیزانی که برای برگزاری این بازی زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.»
قلعه‌نویی خطاب به مخالفان و منتقدان خودش گفت: «از همه خواهش می‌کنم در این یک ماه، حب و بغض‌ها را کنار بگذارند. به تیم ملی کمک کنند. این تیم برای مردم است. امیر قلعه‌نویی اینجا میهمان است. یک روز من هستم، یک روز کی‌روش، یک روز قطبی و... مهم این است که در این مقطع همدلی داشته باشیم و به تیم ملی کمک کنیم. هرآنچه در توان داریم را به کار می‌گیریم.»
او درخصوص درخواست بازیکنان از مردم برای حمایت تمام‌قد از تیم ملی، یادآور شد: «مردم بزرگ ما هستند و همیشه باید کنار آنها باشیم. هرچه مردم می‌گویند، درست می‌گویند. آنها همیشه مملکت‌شان را دوست داشته‌اند و این را در ادوار تاریخ هم نشان داده‌اند. عاشق ایران هستند. فوتبال هم شاخصه خاص خودش را دارد. در بدترین شرایط هم کنار تیم ملی بودند. ما هم امیدواریم بتوانیم دل آنها را شاد کنیم.»

 

برش

فهرست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا

فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در  جام ملت‌های آسیا اعلام شد. بر اساس دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم های حاضر در این رقابت ها باید با ۲۶ بازیکن در این تورنمنت شرکت کنند و بر این اساس لیست ۲۶ نفره تیم ملی به این شرح است:« علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، سید مجید حسینی، سامان فلاح، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، آریا یوسفی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، رضا اسدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو» از فهرست اولیه محمدجواد حسین‌نژاد، ستاره جوان سپاهان از لیست نهایی کنار گذاشته شد. در بیانیه بخش رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران آمده است: «با توجه به مفاد قرارداد آزمون با رم و نحوه انتقال قرضی این بازیکن از بایرلورکوزن به رم، بعد از هماهنگی و توضیحات قانع‌کننده این بازیکن و مدیر ورزشی باشگاه رم تیاگو میگل بایا پینتو، سرمربی تیم ملی پذیرفت آزمون در تاریخ دهم ژانویه (بیستم دی ماه) با هماهنگی انجام گرفته با باشگاه رم در دوحه به تیم ملی اضافه شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی