صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

ترمیم پوست با کرم‌های دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی بازساختی، موفق به تولید و تجاری‌سازی کرم‌هایی شدند که ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رضا صاحبی مدیرعامل این شرکت(نوژن) گفت: این کرم ترمیمی برای محافظت و درمان پوست بر پایه اگزوزوم‌های گیاهی، انسانی، جلبک‌ها و قارچ‌های دارویی تولید شده است و از سلول‌های خود افراد مشتق می‌شود یا بنیان گیاهی دارد.
وی با بیان اینکه این محصول روی داربست‌های زیستی سوار می‌شود تا پیام لازم مربوط به سنتز کلاژن و فاکتورهای رشدی مختلف را به لایه‌های عمیق‌تر برساند، افزود: از نظر ترمیمی برای زخم‌ها، اگزما و راش‌های پوستی و حتی برای مواردی مانند چین و چروک‌ها و آب‌رسانی بهتر و هدفمندتر قابل استفاده است.
صاحبی با یادآوری اینکه در حال حاضر 7 نفر در مجموعه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: این محصول در حال حاضر در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفته و کارآزمایی بالینی انجام شده و تأییدیه‌های ایزو نیز دریافت شده است. با دریافت مجوز تولید در سطح وسیع، این محصول می‌تواند تا پایان سال‌جاری به طور گسترده وارد بازار شود.

جستجو
آرشیو تاریخی