صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبار

۱۰ گیگ اینترنت رایگان برای هر نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعال‌سازی بسته اینترنت هدیه رایگان دولت برای همه مردم در بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.
عیسی زارع‌پور گفت: به منظور تحقق وعده دولت، کاربران می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند این بسته را فعال کنند. وی درباره جزئیات این بسته اینترنتی یادآور شد: فعال‌سازی اینترنت رایگان هدیه دولت برای مردم در قالب ۱۰ گیگابایت اینترنت داخلی (معادل پنج گیگابایت اینترنت بین‌الملل) روی یکی از سیم‌کارت‌های هر فرد به انتخاب خود او انجام می‌شود. کاربران می‌توانند با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir از این هدیه بهره‌مند شوند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی که با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی انجام شد، مشمول ترافیک داخلی نیست و اپراتورها مکلف به اجرای آن هستند.

رونمایی از ۹ محصول فناورانه
 در نمایشگاه «ایران‌ساخت»

بازدیدکنندگان از یازدهمین دوره نمایشگاه «تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت» امروز شاهد رونمایی از ۹ محصول فناورانه تست و آزمون جدید و ساخت بار اول خواهند بود.
یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت امروز با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح می‌شود.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه تا ۱۵ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و هیأت‌هایی از کشورهای خارجی خواهد بود. در این رویداد فناورانه، ۳۳۰ شرکت ایرانی بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ مدل محصول تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. این محصولات که در سطوح مختلف فناورانه دسته‌بندی شده‌اند، نیازهای صنعت، تحقیقات، پژوهش و فناوری کشور را تأمین‌ می‌کنند.
در این نمایشگاه محصولات و خدمات متنوعی از حوزه‌های گوناگون اعم از نفت، گاز و پتروشیمی، برق، الکترونیک، نرم‌افزار و شبیه‌ساز، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط ‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری‌های راهبردی ارائه می‌شود. حوزه‌های مهندسی پزشکی و زیست مواد، مواد آزمایشگاه، تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب، تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی و ارائه‌کنندگان خدمات کالیبراسیون از دیگر موضوعات عرضه محصولات در این دوره از نمایشگاه ایران‌ساخت است.

جستجو
آرشیو تاریخی