صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و نه - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

بازداشت چوپان دروغگو
 چوپانی که ۲۵ رأس گوسفند از صاحب کارش سرقت کرده بود، دستش رو شد.
  سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: به دنبال خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در خصوص سرقت احشام در یکی از روستاهای توابع بخش رضویه شهرستان مشهد، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. با حضور مأموران پاسگاه انتظامی آبروان در محل، چوپان که جوانی 22 ساله است اعلام کرد حوالی ساعت یک بامداد وقتی در حال استراحت بوده، چند جوان ناشناس با بستن دست و پایش، تعداد 25 رأس از گوسفندان گله 400 رأسی را با یک دستگاه وانت به سرقت برده‌اند.مأموران انتظامی با توجه به پاسخ‌های ضد و نقیض چوپان به او مشکوک شده و پس از بررسی آثار به جامانده در محل او را مورد بازجویی‌های فنی قرار دادند. این مقام انتظامی تصریح کرد: چوپان دروغگو سرانجام در مواجهه با ادله پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت احشام با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. در ادامه این عملیات مأموران پاسگاه انتظامی آبروان سه همدست متهم را که بین 18 تا 22 سال سن دارند در یکی از روستاهای همان محدوده دستگیر کردند.
 
برخورد با گران فروشی در زندان
همزمان با شکایت خانواده‌های زندانیان درباره گران فروشی غرفه داران در زندان‌های کرمانشاه برای متخلفان پرونده تشکیل شد.
قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت: با اعتراض خانواده زندانیان پیرامون گران‌فروشی واحدهای مستقر در زندان‌های کرمانشاه، دو گروه متشکل از نمایندگان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت به همراه قاضی و رئیس زندان از زندان مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی ماهیدشت بازدید کردند. در این گشت از انبار کالاهای خوراکی، رستوران و غرفه‌های عرضه مواد غذایی بازدید و برای تخلفاتی شامل نصب نکردن بهای کالا، رعایت نکردن تاریخ مصرف، بررسی صورت حساب‌های خرید و رعایت نرخنامه مصوب رستوران‌ها پرونده تشکیل شد.
 
کلاهبرداری از زنان با وعده ازدواج
 فردی که در مشهد با وعده ازدواج از دختران جوان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی کلانشهر مشهد گفت: با شکایت زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی شیاد، پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری امام رضا(ع) تشکیل شد. در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد وی از طریق شبکه‌های اجتماعی با مردی جوان آشنا شده بود که خود را شاغل و تحصیلکرده معرفی کرده و پس از جلب اعتماد و آماده‌سازی ذهنی مخاطب برای ازدواج و خواستگاری به بهانه‌های مختلف از وی بیش از ۵۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.فرمانده انتظامی کلانشهر مشهد گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری امام رضا(ع) با گشتزنی در محل‌های احتمالی تردد فرد کلاهبردار او را در حوزه استحفاظی این کلانتری مشاهده و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. با توجه به وجود گزارش کلاهبرداری‌های مشابه، متهم طی چند مرحله بازجویی به چهار فقره کلاهبرداری از دختران جوان با وعده ازدواج اعتراف کرد که در یکی از موارد این فرد شیاد علاوه بر کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی، تلفن همراه مالباخته را که افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال ارزش داشت نیز سرقت کرده بود.

دستگیری سارق 20 میلیاردی در تبریز
 سارق خانه و مغازه‌های تبریز در حالی دستگیر شد که ارزش اموال سرقتی از این مکان‌ها ۲۰ میلیارد ریال تخمین زده شد.
سردار«علی محمدی» فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با وقوع سرقت از کارگاهی در تبریز که با یک دستگاه خودرو سمند صورت گرفته بود، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پس از بررسی‌های فنی، متوجه حضور همان خودرو در سرقت یک منزل و مغازه نیز شدند.محمدی خاطرنشان کرد: تحقیقات در این مورد ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان توانستند ضمن توقیف خودرو، راننده وی را نیز دستگیر و راز سه فقره سرقت به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را برملا کنند.وی اظهار کرد: پس از اعتراف متهم، سه نفر مالخر نیز در این ارتباط دستگیر و بخش زیادی از اموال مکشوفه تحویل مالباخته‌ها شد. هر چهار فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل و از آن طریق روانه زندان شدند.
 
مرگ مرموز کارمند راه آهن
پیکر بی‌جان یکی از کارکنان واحد ترافیک «راه آهن ناحیه شمال شرق یک» دو روز پس از ناپدید شدن در محدوده محل کارش پیدا شد.
یک منبع کارگری در راه‌آهن به ایلنا گفت: یکی از همکاران باسابقه واحد ترافیک «راه آهن ناحیه شمال شرق یک» به نام «علی معجونی»
 فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی گرمسار اوایل هفته حین انجام کار در محدوده ریلی ناپدید شد. اما پس از دو روز بی‌خبری، پیکر بی‌جان وی در محوطه راه‌آهن (خط مثلث) پیدا شد. او با بیان اینکه این فرد به تازگی از محل کار سابق خود به واحد اداری جابه‌جا شده بود، افزود: درباره علت فوت مرحوم معجونی اطلاعاتی در دست نیست و مسئولان مربوطه در حال تحقیق هستند.

برخورد خودرو جان پاکبان را گرفت
 یکی از کارگران خدماتی شاغل در شهرداری قزوین حین کار در حاشیه پل سرداران بر اثر برخورد با خودرو سواری جان باخت.
یک منبع کارگری به ایلنا گفت: این حادثه چند روز پیش برای پاکبان «وحید رشوند» رخ داد. وی تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در بخش خدمات شهرداری قزوین کار می‌کرد که متأسفانه بر اثر شدت ضربه وارده یک خودرو سواری جان خود را از دست داد. علی فرمانی (رئیس شورای اسلامی شهر قزوین) بر پیگیری حقوقی و برخورد با مسببین این حادثه تأکید کرده و گفته است: پیمانکار باید برای نظافت و تمیزی روی پل به جای به‌کارگیری پاکبان از ماشین‌آلات مکانیزه استفاده می‌کرد.

نوجوان خشمگین مرتکب قتل شد
 پسر نوجوان که در جریان اختلاف شخصی فردی را در شهرستان داراب به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
  سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب گفت: شامگاه هشتم دی‌ یک فقره درگیری منجر به قتل در پارک حاشیه بلوار دانشجو شهرستان داراب به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران مشخص شد چند نفر به دلیل اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شدند که یکی از آنان با ضربات چاقو یک جوان ۳۱ ساله را مجروح کرده و از محل متواری شده است.
 پسرجوان به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرد و مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغازکرده و با اقدامات فنی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از روستاهای این شهرستان شناسایی و وی را در کمتر از ۴۸ ساعت دستگیر کنند. پسر ۱۶ ساله در اعترافات اولیه، علت قتل را عصبانیت و ناتوانی در کنترل خشم و نزاع و درگیری با مقتول اعلام کرد که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. تلاش برای دستگیری دیگر همدست او ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی