صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

با وجود مهلت دادن به بازیکنان سرباز
عمری به ملوان می‌رود
میلاد سرلک، محمد عمری، امید نورافکن، پیام نیازمند، محمد خدابنده‌لو، ابوالفضل جلالی، رضا میرزایی و نیما انتظاری در زمره مشهورترین بازیکنان مشمول سربازی در لیگ برتر فوتبال به شمار می‌روند. اما شنبه‌شب گذشته اعلام شد بازیکنان مشمول سربازی قادر خواهند بود تا پایان لیگ در تیم‌های تحت قراردادشان کار را دنبال کنند و‌ برای فصل آینده راهی تیم‌های نظامی شوند. حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: «ابلاغیه (انجام خدمت سربازی بازیکنان تیم‌های ورزشی) که در مهرماه اتفاق افتاد، متوقف شد و با جلساتی که با وزارت ورزش داشتیم، قرار بر این شد که با فدراسیون و بازیکنان هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. هیچ مشکلی برای بازیکنان تا پایان فصل جاری وجود ندارد و این افراد می‌توانند در تیم‌هایشان ادامه فعالیت داشته باشند. بنابراین بازیکنان ملی‌پوشی که مشمول سربازی شده‌اند، با مجوز سازمان نظام وظیفه تا پایان فصل مجاز به همراهی تیم‌های کنونی خود خواهند بود.» با این حال، گویا عمری تصمیم قطعی خود را گرفته و این بازیکن سرخ‌پوشان قصد دارد در همین نیم فصل با جدایی از پرسپولیس راهی ملوان شده تا مرحله سربازی‌اش را زودتر به سرانجام برساند. او می‌خواهد زیر نظر مهدی تارتار آغاز کند و به این شکل هرچه سریع‌تر به وضعیت سربازی‌اش نیز سامان دهد و از معافیت شکل گرفته تا پایان فصل جاری استفاده نبرد. با این شرایط عمری را باید جداشده قطعی پرسپولیس نامید و حتی یحیی گل‌محمدی گزینه جانشینی او را نیز در نقل‌و‌انتقالات زمستانی انتخاب کرده و با باشگاه برای پیگیری مذاکره و تقویت تیم صحبت داشته است. البته عمری همچنان با پرسپولیس قرارداد دارد و بعد از گذراندن دوران سربازی باز هم باید به پرسپولیس برگردد.


ادامه بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر
برد هوادار و تساوی ملوان
در ادامه هفته پانزدهم لیگ برتر، دیروز دو بازی دیگر برگزار شد که طی آن دیدار آلومینیوم و ملوان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، 1-1 مساوی شد. میلاد فخرالدینی (پنالتی-27) برای آلومینیوم و رضا جعفری (37) برای ملوان گلزنی کردند. در دیگر دیدار، هوادار 2-0 استقلال خوزستان را شکست داد تا اولین برد خود را با مربیگری مسعود شجاعی که از روی سکوها بازی تیم جدیدش را نظاره می کرد، کسب کند. یونس شاکری (65) و صائب محبی (76) برای هوادار گلزنی کردند.

سپاهان قهرمان نیم فصل می شود؟
در یکی دیگر از بازی های هفته پانزدهم لیگ برتر، شمس آذر از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان سپاهان است. شاگردان سعید دقیقی که لقب غول کش لیگ برتر بیست و سوم را به خود اختصاص داده‌اند، در بازی قبل‌شان با نتیجه 2-1 مغلوب پرسپولیس شدند تا با 17 امتیاز در رده نهم جدول قرار بگیرند. اما آنها در این بازی، باید به مصاف سپاهانی بروند که در بازی قبلش 3-1 به گل گهر باخت تا 31 امتیازی باقی بماند. البته ژوزه مورایس در سیرجان 10 بازیکن خود را به همراه نداشت. چرا که چهار بازیکن محروم و مصدوم بودند و شش بازیکن هم به دلیل رعایت نشدن قانون سقف بودجه در این تیم، به دستور کمیته انضباطی نتوانستند به میدان بروند سپاهان حالا امیدوار است این بازی را ببرد تا قهرمان نیم فصل شود و باید دید پس از دو باخت پیاپی به این مهم می رسد یا شمس آذر اجازه این کار را به این تیم نمی دهد؟

درخواست سپاهان برای صدورمجوز 3 بازیکن
پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان شش بازیکنی هستند که سپاهان باید برای دریافت مجوز بازی آنها، قراردادشان را تغییر دهد. حال باشگاه سپاهان تصمیم جدیدی گرفته و در جهت آزاد کردن بخشی از سقف بودجه این باشگاه می‌خواهد سه بازیکن از شش بازیکن ذکر شده را بفروشد. اصفهانی‌ها در درخواست جدید خود که به سازمان لیگ ارائه کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که متعهد می‌شوند قرارداد بازیکنان شان را اصلاح کند و درخواست صدور مجوز بازی نیازمند، اسدی و شکاری در آخرین بازی نیم فصل مقابل شمس آذر را مطرح کرده‌اند. بنابراین پهلوان، محمدی و رضایی باید از این تیم جدا بشوند. منصور قنبرزاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کارگروه سقف قراردادها درمورد درخواست باشگاه سپاهان مبنی بر ترخیص سه بازیکن این تیم از فهرست شش نفره‌ای که باید قراردادشان را اصلاح کنند، گفت: «درخواست این باشگاه مبنی بر ترخیص نام سه بازیکن از فهرست شش نفره مذکور، به کمیته انضباطی ارسال شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی