صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

پایداری آلودگی هوا تا روز چهارشنبه
ایران زمین - سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در برخی نقاط نیمه جنوبی کشور و پایداری آلودگی هوای کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی تا روز چهارشنبه خبر داد.
براساس اعلام هواشناسی، فعالیت سامانه جنوبی در برخی نقاط استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، دامنه و ارتفاعات زاگرس جنوبی و مرکزی، از روز گذشته آغاز شد.
امروز دوشنبه این سامانه تقویت شده و بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، یزد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد که سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.
 سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: فردا این سامانه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان سبب بارش پراکنده و وزش باد شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.
 طبق اعلام هواشناسی، تا روز چهارشنبه به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و کلان‌شهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان، اراک مشهد و تبریز، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.
 
استاندار کرمان خواستار انتقال منابع مالی نهضت ملی مسکن به بانک مسکن شد
کرمان- استاندار کرمان گفت: تمامی بانک‌ها منابع طرح نهضت ملی مسکن خود را به بانک مسکن انتقال دهند زیرا در عمل از عهده این کار برنمی‌آیند؛ شرایط وامی و همه چیز آنها به هم ریخته است و ساختار، نیروی انسانی و ارزیاب ندارند و این پروژه در شرایط وامی آنها نیست.
محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان افزود: معاون اول رئیس‌جمهور با این موضوع موافقت کرده است و با رئیس‌جمهور مطرح می‌شود تا به مرحله اجرا برسد.
وی با تأکید بر ارائه گزارش طرح نهضت ملی مسکن اداره کل راه‌وشهرسازی شمال و جنوب و بنیاد مسکن اظهار داشت: طرح خودمالکی را تا دهه فجر امسال با واگذاری چند هزار قطعه زمین به مردم آغاز می‌کنیم تا کار در این حوزه سریع‌تر پیش رود. به گفته فداکار، باید فرزندآوری در واگذاری زمین در استان اولویت داده شود و معارضان سایت ۱۰۸ هکتاری در شهرک همت‌شهر کرمان به سرعت تعیین‌تکلیف شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی