حوادث جهان

شکایت خواننده معروف امریکایی
 از یک تهیه کننده
خواننده و داور مسابقه معروف تلویزیونی امریکن آیدل، پس از سال‌ها از تهیه‌کننده این برنامه به اتهام تجاوز، آزار و خشونت جنسی شکایت کرد.
به گزارش گاردین، پائولا عبدل به تازگی در لس آنجلس شکایتی علیه نایجل لیتگو، مدیر اجرایی تلویزیون بریتانی مطرح کرده و مدعی موارد متعدد آزار و اذیت در حین ساخت دو برنامه بسیار پربیننده استعدادیابی شده است. عبدل ادعا می‌کند که لیتگو در آسانسور هتل‌شان به او حمله کرده است اما وقتی درها باز شده، توانسته فرار کند. او می‌گوید که بلافاصله نمایندگان خود را مطلع کرده است اما پس از آن در مورد این حادثه سکوت کرده است؛ زیرا ترسیده که اخراج شود.
لیتگو در سال ۲۰۱۳ پس از ۱۲ سال به عنوان تهیه‌کننده مسابقه «امریکن آیدل» از این برنامه تلویزیونی اخراج شد.در پرونده دادگاه آمده است که عبدل سال‌ها به دلیل ترس از صحبت کردن علیه یکی از معروف‌ترین تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی رقابتی که به راحتی می‌تواند حرفه او را از بین ببرد و همچنین به دلیل قراردادهای حرفه‌ای ممنوعیت افشای «هر چیزی که ممکن است اطلاعات تجاری محرمانه یا توهین‌آمیز» تلقی شود، سکوت کرده بود.این شکایت براساس قانون مسئولیت‌پذیری و آزار جنسی کالیفرنیا تنظیم شده است که از یک سال پیش اجرایی شده و به افراد این امکان را می‌دهد تا در موارد تجاوز جنسی، حتی پس از انقضای مدت محدودیت‌ها، اقدام قانونی کنند.

ادعای عجیب یک زوج برای قتل فرزند
 مقام‌های اسپانیا می‌گویند یک زوج فرانسوی را که قصد داشتند فرزند پنج ساله خود را در صحرای بزرگ آفریقا «قربانی» کنند، بازداشت کرده‌اند. به گزارش یورونیوز، بنا به همین گزارش این زوج باور داشتند که پسر پنج ساله‌شان «جن زده» شده است. در بیانیه مسئولان اسپانیایی در این باره آمده است که این زوج در بندر آلخسیراس در جنوب این کشور دستگیر شدند. آنها قصد داشتند با خودروی خود سوار یک کشتی به مقصد شهر طنجه در مراکش شوند. به گفته مقام‌های اسپانیایی این زوج «قصد داشتند فرزندشان را در صحرای بزرگ آفریقا به قتل برسانند چراکه تصور می‌کردند او جن‌زده است.» این زوج از «مشکلات روانی» رنج می‌برند و برای آنها به دلیل «کودک‌ربایی» در سراسر اروپا قرار بازداشت صادر شده بود.
 
کشف کاخ افسانه‌ای در چین

تازه‌ترین یافته‌های باستان‌شناسان در استان مرکزی هِنان در چین از یک کاخ ۴ هزار ساله و تأسیسات ذخیره غلات پرده برداشته‌ است.
 این کشف، به‌همراه معبد ژوکیو و شهر محصور باستانی شین‌می شگفتی‌هایی از معماری و کشاورزی اولیه چینیان را آشکار می‌کند.
 باستان‌شناسان عقیده دارند این یافته‌ها بقایای دودمان سلطنتی شیا است که بسیاری از تاریخ‌دانان آن را تنها یک اسطوره می‌دانند. کشف بقایای کاخ ۴ هزار ساله و معبد ژوکیو و شهر شین‌می برای سایت‌های باستان‌شناسی استان هنان اهمیت زیادی دارد.
 این کشف می‌تواند تاریخ‌شناسان را وادار کند تا تاریخ دودمان‌های‌ سلطنتی و تشکیل دولت را در چین از نو بنویسند.
 
ساخت سوخت جت از مدفوع انسان

یک شرکت انگلیسی موفق به توسعه سوخت جت از مدفوع انسان شده است.
 به گزارش انگجت، آزمایش‌های تنظیم‌کننده‌های مستقل نیز تأیید کرد که آنچه این شرکت توسعه داده تقریباً مشابه با سوخت استاندارد جت است. میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا مواد آلی به سوخت‌های فسیلی تبدیل شود. این در حالی است که ابتکار شرکت فایرفلای، تولید سوخت را در عرض چند روز امکان‌پذیر می‌کند و مهم‌تر از آن، زباله‌های انسانی یک منبع گسترده و در دسترس است. این شرکت در حال حاضر منابع خود را برای تولید این سوخت از شرکت‌های فاضلاب در بریتانیا تأمین می‌کند.

6 کشته در آتش‌سوزی کارخانه هندی

 آتش‌سوزی در یک کارخانه در ایالت ماهاراشترا در جنوب‌غربی هند، 6 کشته و 9 زخمی برجا گذاشت.
 به گزارش شینهوا، به گفته پلیس، این آتش‌سوزی نیمه شب در داخل یک واحد تولید دستکش در یک کارخانه در ایالت ماهاراشترا و زمانی رخ داد که کارگران در خواب بودند اما بر اثر این حادثه حداقل 6 نفر جان باختند و حدود ۹ نفر دیگر زخمی شدند. علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است. مسئول آتش‌نشانی محلی گفت: «حدود ساعت ۰۱:۱۵ نیمه شب تماس تلفنی در مورد این آتش‌سوزی دریافت کردیم. ما به همراه تجهیزات آتش‌نشانی خود را به محل رساندیم. در حال حاضر آتش خاموش شده و ۶ جسد نیز پیدا شده است. مجروحان در بیمارستان محلی بستری شده‌اند.»

جستجو
آرشیو تاریخی