ورود پلیس فتا به ماجرای هک اسنپ فود

گروه حوادث/  پلیس فتا پس از هک اطلاعات شرکت اسنپ فود با ورود به ماجرا از بررسی تخصصی و پیگیری قانونی این حادثه خبر داد.
سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: به محض اطلاع از هک اطلاعات کاربران شرکت اسنپ فود تیم فنی پلیس فتا در این شرکت مستقر شدند و بررسی‌های فنی و تخصصی آغاز شد.
با توجه به اینکه شرکت مذکور توسط کارشناسان این پلیس در سال‌جاری چندین نوبت مورد ارزیابی و توجیه فنی لازم قرار گرفته است، در صورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل انگاری مراتب برای پیگیری به مراجع قانونی منعکس خواهد شد.
اسنپ فود نیز با تأیید هک شدن اطلاعاتش اعلام کرد که این شرکت در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است و مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و حتماً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.
یک گروه هکری با ارائه شواهدی به‌عنوان نمونه، ادعا کرد که کل داده‌های اسنپ فود، شامل اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر و ۸۸۰ میلیون سفارش را به دست آورده است.
اسنپ یک شرکت اینترنتی است که در امور خدماتی نظیر درخواست کرایه وسیله‌های نقلیه و سفارش غذا فعالیت می‌کند؛ یک گروه هکری صبح یکشنبه اعلام کرد که اطلاعات کاربران اسنپ فود را که به سفارش آنلاین غذا می‌پردازد، هک کرده است.
اسنپ فود با اعلام اینکه «این گروه هکری پیش از مذاکره با اسنپ‌فود اقدام به فروش اطلاعات کرده است و شرکت اسنپ‌فود حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار داده‌های کاربران، از طریق مذاکره با این گروه هکری، خواهد کرد»، یادآور شد: کلیه اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کارت (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.
گفتنی است، یک گروه هکری که پیش‌تر اطلاعات تپسی را هک کرده بود، در کانال تلگرامی خود ادعا کرده سرویس اسنپ‌فود نیز مورد حمله هکری آنها قرار گرفته است، این گروه اعلام کرده که به دنبال فروش اطلاعات مشتریان است.
جستجو
آرشیو تاریخی