صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و هشت - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

تأسیس «مرکز جراحی از راه دور روباتیک اندونزی-ایران»
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت اندونزی در نشست مجازی موافقت کردند مرکز جراحی از راه دور روباتیک اندونزی-‌ایران با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت دانش‌بنیان روباتیک و پزشکی نوآوران سینا و وزارت بهداشت اندونزی، دانشگاه حسن‌الدین و شرکت ایندوفارما در بیمارستانی در شهر ماکاسار تأسیس شود.
به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی‌ فیروزآبادی در این نشست مجازی ضمن اعلام آمادگی در خصوص حمایت‌های بیشتر از طرح فناوری جراحی روباتیک از راه دور گفت: بسیار خرسندیم که این همکاری مشترک رضایتبخش بوده است و از ادامه آن استقبال و حمایت می‌کنیم و امیدوار هستیم در آینده شاهد فناوری منحصر‌به‌فردی در این زمینه باشیم. شکوفایی این طرح نه تنها به تاب‌آوری صنعت سلامت دو کشور و ارتقای تجهیزات پزشکی پیشرفته جراحی روباتیک از راه دور کمک می‌کند، بلکه می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌ها و همکاری‌های موفق دیگر باشد. وی ادامه داد: پیرو این همکاری موفق، تمایل زیادی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی دو کشور برای همکاری در سایر حوزه‌ها شکل گرفته است و دانشگاه‌های دو کشور در حال تنظیم تفاهمنامه‌های همکاری گسترده‌تر هستند. پیش از این نیز رئیس‌جمهور با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور اول خردادماه ۱۴۰۲ در صدر هیأتی بلندپایه عازم جاکارتا شده بود. صادرات یک روبات جراحی از راه دور ایران به اندونزی و نمایش تیزر آن در این دیدار، روابط علمی و پزشکی دو کشور را تحت‌تأثیر قرار داد و پررنگ‌تر و عمیق‌‌تر از قبل کرد. گفتنی است روبات جراح سینا در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX ۲۰۱۵) در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شده بود.


یک پلتفرم فروش غذا هک شد
یک سکوی فروش غذا  با صدور بیانیه‌ای هک بخشی از اطلاعات کاربران این اپلیکیشن را تأیید کرد.
به گزارش مهر، به دنبال هک و نفوذ و دسترسی به بخشی از اطلاعات کاربران اسنپ فود که از شنبه شب رخ داد، این شرکت بیانیه‌ای منتشر و هک را تأیید کرد. در بیانیه این شرکت آمده است«پیرو هک و اقدام به فروش مستقیم بخشی از اطلاعات کاربران  این شرکت به اطلاع می‌رسانیم که در قدم اول در همکاری با پلیس فتا در حال شناسایی و رفع منبع آلودگی ناشی از اقدام این گروه هکری است. این شرکت مسئولیت این اتفاق را می‌پذیرد و حتماً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهد داد.
طبق اعلام این شرکت تمام  اطلاعات پرداخت بانکی کاربران، اعم از اطلاعات مربوط به کد امنیتی کار (CCV)، رمز عبور و تاریخ انقضا، در امنیت کامل قرار دارد و این اطلاعات مطابق مقررات بانک مرکزی در هیچ یک از پلتفرم‌ها ذخیره نمی‌شود.
گفتنی است یک گروه هکری IRLeaks ادعا کرد اطلاعات بیش از ۲۰ میلیون کاربر شامل: نام کاربری، پسورد، ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، تاریخ تولد و…، اطلاعات بیش از ۵۱ میلیون آدرس کاربر شامل: موقعیت  GPS، آدرس کامل، شماره تلفن و… اطلاعات بیش از ۱۸۰ میلیون دستگاه تلفن همراه شامل: نوع و مدل دستگاه، پلتفرم، توکن، فروشگاه نصب برنامه و… را از اپلیکیشن اسنپ فود هک کرده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی