مشارکت نفت ستاره خلیج فارس در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت

به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در ساحل شهرستان بندرعباس کاشته شد. در این مراسم که احمد وحیدی وزیر کشور و مسئولان محلی حضور داشتند، علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده بنزین کشور است که ۴۰ درصد بنزین کشور توسط این پالایشگاه تولید می‌شود.
وی با اشاره به پویش کاشت نهال در کشور افزود: در راستای توصیه ریاست جمهوری و تأکید مقام معظم رهبری و عمل به مسئولیتی که داریم، به این پویش مردمی پیوستیم.
وی ادامه داد: تعهد شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در سال‌جاری کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از زمین‌های ساحلی شهرستان بندرعباس است که ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا و ۱۰۰ هزار اصله نهال بومی و گرمسیری نیز در خشکی کاشته می‌شود. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اشاره به تبعات زیست‌محیطی این نهال‌کاری گفت: آثار کاشت 100 هکتار نهال طی سه سال آینده خود را نشان می‌دهد و این منطقه در آینده به زیستگاه پرندگان، موجودات دریایی و دوزیستان تبدیل می‌شود که به جذب توریسم، رونق اقتصادی استان خصوصاً جوامع محلی کمک شایانی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با شرکت مورد تأیید محیط ‌زیست و منابع طبیعی استان قرارداد بستیم که کاشت و نگهداری این نهال‌ها را تا به مرحله ثمر رسیدن انجام دهد. وی تأکید کرد: درختکاری نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی و زیست‌محیطی برای آینده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت نفت ستاره خلیج فارس با شرکتی که مورد تأیید محیط زیست و منابع طبیعی استان است، برای کاشت و نگهداشت نهال‌ها به مدت سه سال قرارداد بسته است، افزود: سال آینده نیز در پویش مردمی کاشت نهال شرکت خواهیم کرد. این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به‌شمار می‌آید، اجرا شد.

جستجو
آرشیو تاریخی