صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبــار

حمله مقاومت به پایگاه اسرائیل در اربیل
بامداد چهارشنبه مقاومت عراق مرکز جاسوسی فنی رژیم‌صهیونیستی در اربیل عراق را هدف موشک‌های خود قرار داد که بنا بر اطلاعات منابع آگاه، چندین نفر در این مرکز کشته و زخمی شده‌اند.
مقاومت اسلامی اعلام کرد که این حمله در واکنش به جنایت‌های اخیر در غزه بوده و از همین‌رو انهدام سنگر‌های دشمن را ادامه خواهد داد.
همچنین روز پنجشنبه محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با همتای اسپانیایی‌ خود در بغداد با اشاره به حملات تلافی‌جویانه امریکا در خاک عراق تأکید کرد که دولتش به سمت پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی درعراق حرکت می‌کند. او با رد تجاوزها (تجاوزهای امریکا) به پایگاه‌های عراق خاطر نشان کرد که دولت این کشور توان اجرای تعهد خود در حفاظت و حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک را دارد و به تلاش بین‌المللی برای متوقف کردن جنگ ویرانگر در غزه ادامه می‌دهد.

تظاهرات ضد جنگ در سرزمین‌های اشغالی
ساکنان اراضی اشغالی در اعتراض به جنگ و سیاست‌های کابینه افراطی در جنگ غزه، علیه این رژیم تظاهرات کردند. خبرگزاری «سما» فلسطین به نقل از روزنامه هاآرتص نوشت، هزاران نفر در راهپیمایی‌های ضدجنگ علیه نوار غزه در میدان هبیما در تل آویو و در برابر پارلمان این رژیم تجمع کرده و شعارهایی علیه کابینه افراطی با مضمون «جنگ کافی است» و «تا برقراری صلح هرگز نه اینجا و نه در غزه امنیتی وجود ندارد» سر دادند.
تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی، خواستار توقف اعمال خصمانه، پایان اشغالگری و نیز آزادی گروگان‌ها شدند. یکی از شرکت کنندگان گفت: «باید این دایره خون را پایان داد اما بستگی به کارهایی دارد که انجام می‌دهیم. نباید امیدمان را از دست بدهیم و تسلیم نفرت پراکنی شویم.»
این اعتراضات در حالی است که آمار شهدای فلسطینی از 21 هزار و 300 نفر در غزه گذشته و با توجه به سیاست‌های کابینه افراطی، امیدها برای آزادی گروگان‌ها نیز بسیار پایین آمده است.

حمایت جیبوتی از حملات انصارالله در دریای سرخ
 وزیر امور خارجه جیبوتی با تأکید بر حمایت از حق فلسطینیان، علاوه بر آنکه از محکوم کردن حملات حوثی‌ها سرباز زد، مشارکت در ائتلاف دریایی تحت رهبری امریکا در دریای سرخ را نیز رد کرد.
به نوشته الجزیره، محمود علی یوسف گفت: «توقف تجارت دریایی در باب المندب به اقتصاد جیبوتی و کشورهای منطقه خسارت خواهد زد. ما در ائتلاف دریایی تحت رهبری امریکا مشارکت نمی‌کنیم.»
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش ملی یمن پیش‌تر از عملیات‌های موفق این کشور علیه برخی کشتی‌های تجاری به مقصد رژیم صهیونیستی خبر داده و گفته بود: «پس از سه بار اخطار، کشتی تجاری‌ام سی یونایتد با موشک هدف قرار گرفت.»
در همین حال وزارت خزانه‌داری امریکا یک فرد و سه نهاد یمنی را با ادعای اینکه تسهیل کننده انتقال کمک‌های مالی ایران به انصارالله یمن بوده‌اند، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد و آن را در راستای مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده انصارالله یمن خواند.

جستجو
آرشیو تاریخی