صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شصت و شش - ۰۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی با حضور رئیس‌جمهور

سومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) امروز شنبه ۹ دی ماه با سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
تعدادی از اندیشمــــــــــــندان داخلی و خارجی، صاحب‌نظران عرصه اندیشه و شخصیت‌های لشکری و کشوری در این اجلاس حضور خواهند داشت.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، مجتهد و فیلسوف ایرانی و بنیانگذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان صاحب کرسی حوزه علمیه قم بود که در ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ در ۸۶ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

 

تجمع سراسری به مناسبت چهاردهمین سالگرد یوم الله نهم دی

امروز چهاردهمین سالروز تجدید میثاق معنادار مردم ایران با ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است. نهم دی‌ماه 88، مردم انقلابی ایران در واکنش به هتک حرمت مقدسات و ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی توسط فتنه‌گران، با حضور پرشور و بی‌سابقه خود در خیابان‌ها، ضمن اعلام برائت از جریان فتنه، خواستار برخورد با عوامل اغتشاش در ایران شدند.
در همین راستا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم برای شرکت در تجمع سراسری ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، دعوت کرد. در متن اطلاعیه دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران اسلامی از ملت بصیر ایران عزیز دعوت می‌نماید تا با حضور حماسی در مراسم یوم‌الله ۹ دی در تهران و سراسر کشور، ضمن محکومیت رژیم جنایتکار و تروریست اسرائیل حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی، گروه‌های مقاومت فلسطینی و تجدید میثاق با ولی امر مسلمانان جهان اعلام نمایند.»
گفتنی است که مراسم یوم‌الله ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»؛ در تهران از ساعت ۱۵ در میدان آیینی امام حسین (علیه‌السلام) با سخنرانی علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار خواهد شد.»
همچنین ستادکل نیروهای مسلح کشورمان نیز روز گذشته در آستانه حماسه ۹ دی، با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: «حماسه ۹ دی جاوید خواهد ماند و باید آن را گرامی و زنده نگه داشت چون یادآور پایان پرخسارت‌ترین فتنه پس از انقلاب اسلامی است، چرا که فتنه امریکایی ۸۸، پس از آنکه دشمن با اردوکشی‌های خیابانی و فراخوان‌های سریالی نتوانست انقلاب رنگی به راه اندازد، در اشتباهی راهبردی هجمه به بنیان‌های دینی ملت ایران را به عنوان آخرین پرده به نمایش گذاشت که با غیرت حماسی و حسینی امت عاشورایی و انرژی متراکم و تجمیع شده ملت ایران در ۹ دی، ائتلاف تصنعی دشمنان را ناکارآمد و ناکام ساخت.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به‌مناسبت فرارسیدن سالگرد حماسه بزرگ و مردمی 9 دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «حماسه‌ نهم دی نشانگر پیوند عمیق مردم ایران با ولایت و نظام اسلامی است و به‌ عنوان یک روز تعیین‌کننده در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد. امسال در حالی چهاردهمین سالگرد حماسه 9 دی را گرامی می‌داریم که جهان شاهد جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین است. نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و تجاوز رژیم صهیونیستی، سند رسوایی مدعیان حقوق بشر و مردم‍سالاری است که فتنه ۸۸ را طراحی، هدایت و حمایت کردند. ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه و همگام با ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی، یوم‌الله 9 دی را گرامی داشته و بار دیگر آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد و به ملت غیور ایران اطمینان می‌دهد برای مقابله با هرگونه اقدام دشمن از آمادگی کامل برخوردار است.

 

رقابت 21هزار داوطلب برای ورود به ارتش

امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، روز گذشته در حاشیه برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش در جمع خبرنگاران، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله برای تأمین نیروی انسانی متخصص، آزمون‌های متعددی را برگزار می‌کند و امسال نیز توانستیم در تعامل با سازمان سنجش کشور این آزمون را در ۲۶ حوزه و با حضور ۲۱ هزار داوطلب در سراسر کشور با موفقیت برگزار کنیم.  گفتنی است این داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌های افسری ارتش باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند و پس از شرکت در آزمون سراسری روز گذشته و بعد از اعلام نتایج، رتبه‌های قبولی جهت طی مراحل مصاحبه، معاینات پزشکی و تست تربیت بدنی آماده می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی